صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۱
کد خبر: 7606
گزارشگر: 213
۲۰۱۰
۰
۰
۴
کارگردان «در پناه تو» درگذشت

ویدیوهای دیده نشده پشت صحنه و سریال «در پناه تو»/تابوشکنی در سریال سازی دهه ۷۰ به کوشش حمید لبخنده

ویدیوهای دیده نشده پشت صحنه و سریال «در پناه تو»/تابوشکنی در سریال سازی دهه ۷۰ به کوشش حمید لبخنده
حمید لبخنده، کارگردان شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون ایران و خالق سریال اجتماعی و عاشقانه «در پناه تو« در دهه ۷۰، به دلیل عوارض ناشی از عمل جراحی، چشم از جهان فروبست.

به گزارش آسیانیوز، لبخنده در عرصه کارگردانی تلویزیونی آثار ماندگاری چون مجموعه‌های تلویزیونی پرطرفدار «در پناه تو» و «در قلب من» نام برد. این هنرمند  شناخته شده عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون عصر شنبه ۱۸ دی دار فانی را وداع گفت.

 


نیما لبخنده فرزند حمید لبخنده هنرمند شناخته شده عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون با تأیید این خبر به خبرنگار مهر گفت: پدر چندی پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و بعد از بستری بودن در بیمارستان به منزل منتقل و بستری شد. متأسفانه ایشان به دلیل عوارض ناشی از عمل جراحی، عصر روز شنبه ۱۸ دی چشم از جهان فروبست.

وی درباره زمان برگزاری مراسم خاکسپاری این هنرمند فقید افزود: به زودی زمان مراسم اعلام می‌شود.

حمید لبخنده متولد سال ۱۳۳۰ در اهواز فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. وی از جمله شاگردان زنده‌یاد حمید سمندریان بود و بعد از درگذشت سمندریان و همچنین زنده‌یاد هما روستا، مدیریت آکادمی سمندریان را عهده‌دار شد.

 


لبخنده در عرصه کارگردانی تلویزیونی نیز فعالیت داشت و آثار ماندگاری را برای مخاطبان خلق کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی پرطرفدار «در پناه تو» و «در قلب من» نام برد.

فیلم سینمایی «آبی» نیز از تجربیات سینمایی زنده‌یاد حمید لبخنده بود.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که پرچمی، بازیگر این سریال نیز  در سال های اخیر مانند بسیاری از همکاران خود با بی‌رحمی فضای هنری مواجه و مدتی حضورش کمرنگ شد و احوال بازیگر جوان به ناخوشی گرایید؛ در این حال برخی از دوستان و همکارانش برای کمک به وی آستین بالا زده بودند.

وی همراه با زنده یاد حسن جوهرچی نقش به یاد ماندنی در سریال «تابو شکن و اثرگذار« «در پناه تو» در سال های دهه 1360 ایفا کرد.

به گفته بسیاری از کارشناسان این سریال با تیزهوشی بسیاری در جهت آگاه سازی ذهن جامعه نسبت به روابط زن و شوهر و شکستن تابوهای غیر انسانی به خصوص درباره زنان و باز کردن ذهن مردانه نسبت به رنج های دنیای زنانه تولید و ساخته شده بود./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/4z8
اخبار مرتبط
رامین پرچمی، بازیگر سریال تابوشکن «در پناه تو»، در سال های اخیر مانند بسیاری از همکاران خود با بی‌رحمی فضای هنری مواجه و مدتی حضورش کمرنگ شد و احوال بازیگر جوان به ناخوشی گرایید؛ در این حال برخی از دوستان و همکارانش برای وی آستین بالا زده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید