صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۵
کد خبر: 7611
گزارشگر: 213
۱۰۲۳
۰
۰
۳
طرح افزایش یارانه ها به ماه دوم زمستان موکول شد

جزییات پرداخت یارانه های جدید از بهمن

جزییات پرداخت یارانه های جدید از بهمن
در حالی که یکصد وسی و یکمین مرحله یارانه با نرخ قدیمی به حساب سرپرستان خانوار، فردا دوشنبه ۲۰ دی ماه واریز می‌شود، یارانه های جدید با درصدهای افزایش از بهمن ماه پراخت خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، یارانه جدید که احتمالا رقمی بین ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان است در دی ماه پرداخت نمی‌شود و به بهمن ماه موکول خواهد شد.

 یکصد وسی و یکمین مرحله یارانه با نرخ قدیمی به حساب سرپرستان خانوار، دوشنبه ۲۰ دی ماه واریز می‌شود. پس یارانه‌های جدید از کی قرار است واریز شود؟

ایسنا نوشت  بعد از یارانه معیشتی، ‌یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هم فردا (دوشنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و با وجود اعلام اولیه، یارانه جدید که احتمالا رقمی بین ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان است در دی ماه پرداخت نشده و به بهمن ماه موکول خواهد شد، این در حالی است که منابع پرداخت این یارانه باید از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باشد که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

----------------

بیشتر بخوانید:

یارانه ۲۰۰ هزار تومانی دولت کی واریز می شود؟
---------------------------------

 از سال ۱۳۸۹ تاکنون، سالهاست که در بیستم هر ماه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب میلیون‌ها ایرانی واریز می‌شود که تعدادشان به ۷۸ میلیون نفر در ماه می‌رسد. از آبان ۱۳۹۸ نیز با افزایش قیمت بنزین یارانه جدیدی تحت عنوان کمک معیشتی به چرخه یارانه‌ای ایران وارد شد و در دهم هر ماه مبلغ متفاوتی بنا به تعداد خانوار پرداخت می‌شود.

اما در چند ماه اخیر که دولت بر برنامه خود برای اصلاح وضعیت یارانه‌های پنهان تاکید داشته و ماجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح است، از سوی چند مرجع دولتی اعلام شد که یارانه جدید در ازای این حذف ارزی به صورت نقدی پرداخت خواهد شد.

میرکاظمی،رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته بود که حمایت نقدی بین ۹۰ تا حدود ۱۲۰ هزار تومان است، پورمحمدی، معاون وی نیز بر پرداخت نقدی در جریان حذف ارز ۴۲۰۰ تاکید کرده بود، ‌اواخر آذرماه رضایی-معاون اقتصادی رئیس جمهوری- از پرداخت یارانه نقدی در اوایل دی ماه خبر داد و گفت که مبلغ یارانه جدید تا دو برابر رشد می‌کند اما ظاهرا زمان را مناسب اعلام نکرده بود و در ادامه خاندوزی-وزیر اقتصاد- یارانه را رد نکرد ولی زمان آن را هم تائید نکرد.

-------------

بیشتر بخوانید

آقای رییس جمهور «ظلم بانک ها» کشور را ساقط می کند!/تظلم خواهی «شرکت صادراتی تهران ستاک» از ستم نظام بانکی در نامه به ابراهیم رئیسی
----------------------------------------------

 پیگیری‌ها نشان داده بود که دولت در نظر دارد یارانه جدید را بین ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان بین یارانه بگیران معیشتی که حدود ۶۰ میلیون نفر هستند پرداخت کند که برای ۳۰ میلیون نفر رقم ۹۰ هزار و ۳۰ میلیون نفر دیگر ۱۲۶ هزار تومان است.

با این حال گفته می‌شد یارانه جدید همراه با یارانه معیشتی پرداخت خواهد شد ولی در موعد واریز مشخص شد که خبری از این یارانه نیست، ولی این مطرح بود که احتمالا تا آخرماه بررسی و پرداخت صورت گیرد که اکنون در آستانه پرداخت یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هم اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می دهد، پرداخت محدود به همان مبلغ نقدی است و یارانه جدید پرداخت نمی شود.

بر این اساس با توجه به اینکه یارانه جدید برای یارانه بگیران معیشتی است احتمالا همزمان با واریز همان نیز پرداخت خواهد شد که پیگیری ها نشان می‌دهد ممکن است در آینده این پرداخت صورت بگیرد.

اما موضوع قابل توجه این است که پرداخت یارانه‌ جدید باید از محل منابع ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ باشد که ظاهرا تاکنون حذفی صورت نگرفته است و احتمالا با پرداخت این یارانه، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم باید آغاز شود./تجارت نیوز


https://www.asianews.ir/u/4zc
اخبار مرتبط
ظاهرا به دلیل نامشخص بودن برنامه های اقتصادی دولت رئیسی، گروهی از اصولگرایان از جمله قالیباف نیز در حال دور شدن از مجموعه دولت هستند.
آخرین وعده پرداخت یارانه نقدی جدید، مربوط به جلسه وزیر اقتصاد با برخی از اقتصاددانان اسلامی بود؛ جایی که احسان خاندوزی در آن اعلام کرد هیچ راهکار فوری برای حل مشکلات اقتصادی غیر از پرداخت یارانه نقدی وجود ندارد.
معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه یارانه دارو و گندم حذف نشده است درباره جزییات واریز یارانه های دی ماه توضیحاتی داد.
معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: با حذف ارز ترجیحی، به هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه قبلی هدفمندی و حدود ۵۰ هزار تومان به عنوان یارانه معیشتی می پردازیم و در واقع ارز ترجیحی هر کدام از کالاها که حذف شد به این رقم یارانه ها افزوده می شود.
براساس یک طرح آزمایشی در دو جزیره قشم و کیش، سهمیه بنزین به‌جای خودروها به افراد اختصاص پیدا می کند، در حالی که از موضوع تغییر روش سهمیه بندی بنزین با یک برداشت اشتباه خبر افزایش قیمت بنزین بیرون آمد.
بخشی از لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر این است که نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی را از دریافت ارز ترجیحی حذف کند و در ازای آن اعتبارات ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای ۷ دهک درآمدی در نظر گرفته شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید