صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۲
کد خبر: 7617
گزارشگر: 213
۵۹۷
۰
۰
۴
بازار سهام ۲۰ دی با ریزش آغاز شد

شوک منفی در بورس و فرابورس

شوک منفی در بورس و فرابورس
بورس امروز با افت آغاز به کار کرد و شاخص کل هم‌وزن همراستا با شاخص کل در جهت منفی در حال حرکت است.

به گزارش آسیانیوز، در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با افتی ۵هزار واحدی (۰٫۳ درصدی) در آستانه از دست دادن کانال یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحدی قرار گرفت

در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با افتی حدود ۵هزار واحدی (۰٫۳ درصدی) در آستانه از دست دادن کانال یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحدی قرار گرفت. این در حالی است که شاخص کل هم‌وزن همراستا با شاخص کل در جهت منفی در حال حرکت است.

-----------------

بیشتر بخوانید

اتفاق خوب و سودآور «شستا» برای بازنشستگان

---------------------------

 

 در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات سه نماد پارس، فملی و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. بازار در حالی همچنان منفی معاملات خود را دنبال می‌کند که به جز گروه حمل و نقل که چند نماد مثبت دارد، در بقیه گروه‌ها اکثر نمادها منفی هستند. در مجموع بیش از ۷۵ درصد از نمادهای بازار در محدوده منفی معامله می‌شوند و این در حالی است که خودروسازان تجاری مورد توجه سهامداران قرار گرفته و به تدریج نمادهای خودرو و خساپا هم در حال سبز شدن است.

بازار فرابورس هم امروز همانند بورس قرمز است و به نظر نمی‌رسد در ادامه روز هم شاهد بهبود روند معاملات بازار باشیم.

-----------------

بیشتر بخوانید

رشد بورس جدی است؟

------------------------------------------

 پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه مشکل اصلی بازار را عدم ورود نقدینگی می‌داند. او می‌گوید اطلاعات جدیدی که می‌شنویم در رابطه با این است که خروج پول از بورس ادامه دارد. با توجه به ارزش معاملات بسیار پایین احتمالا برای فردا اتفاق خاصی نخواهد افتاد و قیمت‌ها در همین سطوح حرکت می‌کنند.

این در حالی است که ;بورس هفنه گذشته برای پنجمین هفته پیاپی با خروج نقدینگی حقیقی مواجه بود و میزان آن نسبت به هفته پیشین افزایش یافت.

در دو هفته اخیر که روند شاخص‌های بازار سهام صعودی بوده روند خروج نقدینگی حقیقی از بورس ادامه داشته است و هفته گذشته نیز برای پنجمین هفته پی در پی شاهد خروج نقدینگی حقیقی بودیم و در پایان هفته رکورد 5 روز پیاپی ثبت شد./

https://www.asianews.ir/u/4zi
اخبار مرتبط
مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه ۹۱ درصد پرتفوی شستا بورسی است، گفت: وظیفه اصلی شستا حفظ ارزش دارایی بیمه‌شده‌هاست و تلاش داریم با افزایش شفافیت و میزان سودآوری شستا از دارایی بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی صیانت کنیم.
بورس در هفته گذشته در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که روز چهارشنبه پیش از آن، پس از 19 روز متوالی بازار با ورود پول حقیقی مواجه بود.
بازار سهام پس از افت و خیزهای فراوان در هفته گذشته طی چهار روز معاملاتی پیش روند رو به رشدی داشته است؛ در حالی که کارشناسان معتقدند این روند ماندگار است.
بازار سهام در حالی به استقبال زمستان می‌رود که تحت تاثیر سیگنال‌های مثبت است و اکثر کارشناسان بازار سهام این هفته را نوسانی یا صعودی پیش‌بینی می‌کنند.
ارزش سبد سهام عدالت سهامداران با رشد ۶٫۴ درصدی مواجه و تا پایان اول دی، ۲۲ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان محاسبه شد.
وعده واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ تا پایان امسال داده شده این در حالی است که هنوز سود سال ۱۳۹۸ تمام و کمال به حساب مشمولان نیامده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید