صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۲
کد خبر: 7638
گزارشگر: 213
۷۵۶
۰
۰
۴
صدور کارت واکسن در معاونت بهداشتی

شرایط دریافت کارت واکسن واکسینه شده های خارج از ایران

شرایط دریافت کارت واکسن واکسینه شده های خارج از ایران
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگری با واکسن وزارت بهداشت درباره شرایط صدور کارت واکسن برای کسانی که خارج از کشور واکسینه شدندتوضیحاتی را ارایه کرد.

به گزارش آسیانیوز، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگری با واکسن وزارت بهداشت، شرایط صدور کارت واکسن برای کسانی که خارج از کشور واکسینه شدند را تشریح کرد.

------------------

بیشتر بخوانید

واردات آسترازانکا به ایران/وارد کردن واکسن ادامه دارد
-----------------------------------------------

دکتر محسن زهرایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صدور کارت واکسن برای کسانی که خارج از کشور واکسن تزریق کرده‌اند، گفت: شیوه‌نامه‌ای در این زمینه تهیه شده و به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد که به موجب آن افرادی که در نوبت یا نوبت‌هایی معتبر خارج از کشور واکسن دریافت کردند و مدارک معتبر دارند، می‌توانند با در دست داشتن این مدارک و مدارک سفر خود به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهر خود مراجعه کرده و فرم مشخصی را پر کنند.

وی افزود: این فرم به تایید معاونت بهداشت دانشگاه مربوطه می‌رسد و سپس به مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارسال می‌شود و ثبت سابقه واکسیناسیون فرد در سامانه انجام می‌شود و می‌تواند کارت واکسن داخلی هم دریافت کند.

او اظهار کرد: هر واکسنی که در کشور خارجی تزریق شود، مشکلی ندارد. بحث فعلی این است که افرادی که واکسن غیرقانونی یا قاچاق در داخل کشور تزریق کردند و یا اصلا ادعا می‌کنند خارج از کشور واکسن زدند اما مدرک معتبری برای اثبات این امر ندارند، اکنون خواهان دریافت کارت واکسن هستند که به این افراد کارت واکسن داخلی تعلق نمی‌گیرد./


https://www.asianews.ir/u/504
اخبار مرتبط
مصوبات تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافران از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شد.
در حالی که رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفته شد که واردات واکسن ممنوع است،وی در مصاحبه بعدی گفته است به هیچ عنوان کلمه‌ای تحت عنوان ممنوعیت برای واردات واکسن‌های خارجی بیان نکرده است و واردات ادامه دارد.
یک روزنامه خطاب به اظهار نظر یک وزیر در دولت جدید نوشت که آیا واقعا در دولت قبل، واکسن وسیله‌ای برای کارهای سیاسی شده بود؟
در حالی که توصیه جوامع پزشکی غافل نبودن از عوارض واکسن یادآوری است، سازمان خدمات ملی سلامت (NHS) بریتانیا در آستانه سال نو در تکاپوی زیادی برای فراهم‌سازی واکسن تقویتی بیشتر است تا مردم این کشور از شیوع سریع سویه جدید اومیکرون محفوظ بمانند.
سازمان بهداشت جهانی مجوز مصرف اضطراری نهمین و جدیدترین واکسن کرونا با نام «کوو-واکس» را صادر کرده است؛ در حالی که این واکسن قرار است واکسیناسیون را در کشورهای فقیر سرعت بدهد.
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که سویه اُمیکرون نسبت به دلتا از قدرت سرایت بیشتری برخوردار است و اثربخشی واکسن را کاهش می دهد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به آغاز تزریق دوز سوم و ضرورت دریافت آن گفت: برای جلوگیری از ورود سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک همچنان بسیار مهم و مورد تاکید است.
در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از ورود سویه خطرناک کرونای «امیکرون» به ایران و قدرت سرایت 10 برابری آن نسبت به دلتا کرونا خبر داد، گفته شده که تجهیزات پزشکی تشخیص امیکرن در ایران وجود ندارد.
در حالی که که دی ماه سال گذشته ورود محصولات دارویی ضد کرونای فایزر به ایران ممنوع شد، به تازگی قرار است قرص‌های ضد کرونای فایزر از طریق شرکت‌های هندی در ایران توزیع شوند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید