صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۵
کد خبر: 7639
گزارشگر: 213
۸۴۱
۰
۰
۳
آخرین وضعیت حقوق و دستمزد تا پایان سال

حداقل حقوق بازنشستگان باید ۱۱ میلیون تومان باشد

حداقل حقوق بازنشستگان باید ۱۱ میلیون تومان باشد
رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل باید بین ۱۰ میلیون تا ۱۱ میلیون تومان باشد تا بتوانند زندگیشان با شرایط فعلی اقتصادی و تورم تامین کنند.

به گزارش آسیانیوز، رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در آخرین اظهارنظرها احتمال رد افزایش دو ساله سن بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ را بالا دانست.

--------------

بیشتر بخوانید

احتمال افزایش عیدی بازنشستگان
----------------------------------------------------------

علی دهقان کیا، رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران، گفت: هنوز برای تعیین تکلیف رقم عیدی بازنشستگان هیچ اقدامی انجام نشده است و تلاش می شود میزان عیدی بازنشستگان به یک ماه حقوق برسد.

به گفته رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران همسان سازی حقوق بازنشستگان طی دو مرحله اجرا شده است اما کانون بازنشستگان در جریان است که حداقل بگیران تامین اجتماعی هنوز مستمری کمی را دریافت می‌کنند و مطالبتشان را نادیده نمی‌گیرد.

 

----------------

بیشتر بخوانید

اتفاق خوب و سودآور «شستا» برای بازنشستگان
--------------------------------------------------

وی افزود: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل باید بین ۱۰ میلیون تا ۱۱ میلیون تومان باشد تا بتوانند زندگیشان با شرایط فعلی اقتصادی و گرانی ها و حتی مسکن و غیر ه تامین کنند اما یک حداقل بگیر تامین اجتماعی با ۳۰ سال سه درحال حاضر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و با ۳۵ سال سابقه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و این شکافی است که طی سال‌های گذشته ایجاد شده است.


رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران در ادامه افزود: افزایش دو ساله سن بازنشستگی در کمیسیون امور اجتماعی مجلس رد شده است و احتمال اینکه در صحن علنی مجلس نیز رد شود بالا است و ما نیز امیدوار هستیم که این مصوبه رد شود./


https://www.asianews.ir/u/505
اخبار مرتبط
رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران درباره میزان عیدی بازنشستگان توضیحاتی داده است.
کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی به نام «نقل وانتقال سوابق بیمه ای» را در دست بررسی دارد که این طرح به دلیل ابهاماتی که دارد می تواند روند بازنشستگی افراد را دچار چالش هایی کند.
مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه ۹۱ درصد پرتفوی شستا بورسی است، گفت: وظیفه اصلی شستا حفظ ارزش دارایی بیمه‌شده‌هاست و تلاش داریم با افزایش شفافیت و میزان سودآوری شستا از دارایی بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی صیانت کنیم.
نماینده گرمی در مجلس با اشاره به افزایش حداقل حقوق بازنشستگان گفت: ضامن کارمند در وام ازدواج حذف شده است و قرار است نوجوانان هم تشویق به ازدواج شوند!
در حالی که تجمع اعتراضی بازنشستگان امروز در شهرهای مختلف برگزار شد، گروهی از بازنشستگان مستمری بگیر که به وضعیت معیشتی خود و پایین بودن حقوق و مستمری‌ها معترض هستند، نیز در ادامه تجمع‌های اعتراضی خود امروز مقابل مجلس شورای اسلامی ایران تجمع کردند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه ای جدید صورت خواهد گرفت که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی در این زمینه هم پیشنهادی را به سرعت آماده و ارائه کند.
نتایج ثبت‌نام وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری هفته آینده اعلام می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید