صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۲۰:۱۰
کد خبر: 764
گزارشگر: 49
۴۲۵
۰
۰
۰

مواظب باشیم، در مقابل« عربستان، اسرائیل و آمریکا» تنها نمانیم

عربستان و اسرائیل دو دشمن مشترک جمهوری اسلامی هستند. دو دشمنی که به هیچ شکل دوست ندارند، ایران و آمریکا دوباره پای یک میز به گفت‎‌وگو بنشینند.
حمله به دو نفت‌کش ژاپنی در دریای عمان، آنهم همزمان با سفر نخست وزیر ژاپن به تهران و دیدار با مقام معظم رهبری، یک هشدار بزرگ برای ایران بود که رقبای سیاسی‌اش در منطقه در حال مین‌گذاری خاورمیانه علیه جمهوری اسلامی هستند.
سخنان ولیعهد عربستان را بخوانید:« ایران احترام نخست وزیر ژاپن در تهران را نگه نداشت و در واکنش به تلاش‌های وی، دو فروند نفتکش را که یکی از آنها متعلق به ژاپن بود، مورد حمله قرار داد.»
آذربایجانی‌ها ضرب‌المثل قدیمی دارند با این مضمون که « حسین(ع) را خودشان کشتند و بعد نشستند برایش گریه کردند.» به نظر می‌رسد عربستان و اسرائیل هم به دنبال این هستند که با ایجاد خرابکاری در منطقه، دست به مظلوم نمایی بزنند و تمام تقصیرها را به گردن ایران بیندازند.
آنچه مشخص است این معناست که آمریکا، عربستان و اسرائیل بعد از خروج ترامپ از برجام، انتظار این را داشتند که ایران هم به سرعت از توافق هسته‌ای خارج شود. آنها فکر می‌کردند با خروج جمهوری اسلامی، می‎‌توانند جهان را علیه بشورانند.
تدبیر ایران اما اجازه اجرای این استراتژی را به آنها نداد. حالا ترامپ و شرکایش به دنبال این هستند که به هر شکل ممکن به جهان نشان دهند که ایران برای صلح جهانی خطرناک است.
ماجرای حمله به دو نفتکش ژاپنی در دریای عمان و متهم کردن ایران دست داشتن در این حمله نمونه بارز این استراتژی جدید آمریکا، عربستان و اسرائیل است.
تازه این اول ماجراست و قطعا در روزها و ماه‌های پیش رو شاهد شیطنت‌هایی از این جنس خواهیم بود.
در منطقه خاورمیانه، عربستان و اسرائیل دو دشمن مشترک جمهوری اسلامی هستند. دو دشمنی که به هیچ شکل دوست ندارند، ایران و آمریکا دوباره پای یک میز به گفت‎‌وگو بنشینند. همانطور که از توافق هسته‌ای و گفت‌وگوهای ایران و ایالات متحده در برجام خوشحال نبودند. فراموش نکرده‌ایم که اسرائیل هر چه در توان داشت برای به بن‌بست کشاندن برجام انجام داد.
حالا آنها نمی‌خواهند داستان اوباما در زمان ترامپ هم اتفاق بیفتد و به خاطر همین سعی می‌کنند وجهه ایران را خراب کنند و بگویند عامل بی‌ثباتی خاورمیانه ایران است.
وقتی خاورمیانه به سمت ناآرامی برود، قیمت نفت بالا می‌رود و همه جهان تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند و به خاطر همین سعی می‌کنند باروش‌ها مختلف آن را مدیریت کنند که یکی از آنها ارجاع دوباره ایران به شورای امنیت سازمان ملل است.
خوشبختانه هنوز دنیا، وارد این بازی نشده است اما تدوام ناآرامی‌ها در خاورمیانه و بالا رفتن قیمت نفت، می‌تواند به ضرر ایران باشد.
روزهای سختی برای ایران در عرصه دیپلماسی در حال سپری شدن است. روزهایی که دست‌هایی پنهان به دنبال چنگ انداختن به صورت جمهوری اسلامی هستند.
در این بازی، یارگیری مهم‌ترین اصل است و ایران باید به هر شکل ممکن، زمین بازی خود را پُر نگه دارد و اجازه ندهد، رقیب با لطایف‌الحیل زمین بازی ایران را خالی کند.
تنها ماندن ایران در این وانفسا، بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای جمهوری اسلامی رخ بدهد. هر چه بام بیشتر، برف بیشتر
 
مصطفی داننده
https://www.asianews.ir/u/1B8
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید