صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۳
کد خبر: 7640
گزارشگر: 213
۵۹۳
۰
۰
۳
چه بر سر رمز ارز آمد

علت سقوط بیت‌کوین به زیر ۴۰ هزار دلار

علت سقوط بیت‌کوین به زیر ۴۰ هزار دلار
ارزش رمزارز بیت‌کوین روز دوشنبه ۱۰ ژانویه برای مدت کوتاهی به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد که پایین‌ترین رقم از اواخر سپتامبر بود.

به گزارش آسیانیوز، ارزش رمزارز بیت‌کوین روز دوشنبه ۱۰ ژانویه برای مدت کوتاهی به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد که پایین‌ترین رقم از اواخر سپتامبر بود.

-------------

بیشتر بخوانید:

هشدارهای جهانی به آینده «مبهم» رمزارزها و «قربانی شدن» سرمایه گذاران!
----------------------------------------------------

افت ارزش این ارز دیجیتالی در زمانی روی داده که بسیاری از معامله‌گران، پس از شوک ناشی از همه‌گیری سویه «اومیکرون» ویروس کرونا، این بار در پی سیاست‌های پولی فدرال رزرو برای افزایش دوباره نرخ بهره، نگران آینده سرمایه‌گذاری در این بازار هستند.

روز دوشنبه ساعت ۱۵:۱۰ به وقت گرینویچ، قیمت این بیت‌کوین با ۳.۳ درصد کاهش به حدود ۴۰۹۰۰ دلار رسید؛ آنهم در حالی که نیم ساعت قبل از آن به پایین‌ترین سطح از ماه سپتامبر یعنی ۳۹ هزار و ۶۶۳ دلار و ۱۸ سنت رسیده بود.

ارزش بیت‌کوین که در اواخر سال گذشته میلادی تا حدود ۶۷ هزار دلار افزایش یافت، با انتشار خبر نرخ تورم ۶.۸ درصدی در ایالات متحده دستخوش تغییر شد. زیرا فدرال رزرو تصمیم گرفت برای مقابله با این نرخ تورم همچنین افت قابل توجه نرخ اشتغال، نرخ بهره را دست‌کم برای دو سال آینده افزایش دهد.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

آینده بیت‌کوین را می دانیم؟

---------------------------------------------------

 این سیاست تاثیر مستقیم بر بازارهای با ریسک بالا همچون بازار رمزارزها داشت و باعث گردید بیت‌کوین از ابتدای سال جدید میلادی نزدیک به ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست بدهد.

 کم نیستند سرمایه گذارانی که معتقدند ویژگی‌های بیت‌کوین از جمله اینکه عرضه آن توسط الگوریتم‌ها محدود می‌شود، آن را به پناهگاهی امن در برابر تورم تبدیل کرده است؛ اما این طلای دیجیتال اگر فدرال رزرو وارد عمل شود، تا حدودی جذابیت خود را از دست خواهد داد.

یورونیوز نوشت مارکوس سوتیریو، از تحلیلگران بازارهای ارز دیجیتال، دربارۀ تحولات احتمالی پیش‌رو می‌گوید: «همه چیز به داده‌های رسمی از جمله نرخ تورمی بستگی دارد که جمعه آینده منتشر خواهد شد. اگر داده‌های منتشر شده از انتظارات بازار فراتر رود، می‌توان انتظار فروش بیشتر بیت‌کوین را داشت. زیرا سرمایه‌گذاران محاسبه می‌کنند که هرچه تورم بالاتر باشد، فدرال رزرو احتمالا سریع‌تر عمل می‌کند».

 

-----------------------

یشتر بخوانید:

خالق «نامعلوم» بیت کوین کلاهبردار است؟

----------------------------------------

 این افت قابل توجه دو دلیل مهم داشت: سرمایه‌گذاران بسیاری، هم به دلیل بحران سیاسی قزاقستان و هم انتشار دستورالعمل جدید بانک مرکزی آمریکا که از سخت‌تر شدن سیاستهای مالی این کشور در مقابل رمزارزها خبر می‌داد، ترجیح دادند که رمزارزهای خود را بفروشند.


بنا بر اعلام سازمان مردم‌نهاد «نت بلاکس» که امنیت سایبری اینترنت را رصد می‌کند، اختلالات اینترنت قزاقستان از بامداد جمعه در مقیاسی بسیار وسیع آغاز شده و سطح اتصال ملی تنها ۵ درصد سطح عادی بوده است.

قزاقستان پس از ایالات متحده دومین کشور بزرگ استخراج بیت کوین است. استخراج بیت‌کوین در این کشور به بویژه از ماه می و زمانی که همسایه جنوبی آن یعنی چین تصمیم گرفت به دلیل بالا بودن مصرف انرژی پروسه استخراج بیت‌کوین، ماینرهای ارز دیجیتال را از داخل سرزمین اصلی خارج کند، رونق قابل توجهی گرفت.

قزاقستان در حال حاضر پناهگاهی برای استخراج کنندگان چینی بیت‌کوین است که به گونه‌ای از کشور خود تبعید شده‌اند.

دلیل چینی‌ها برای انتخاب قزاقستان برای ادامه کار استخراج بیت‌کوین، علاوه بر همسایگی دو کشور، معادن غنی ذغال سنگ قزاقستان است که تامین انرژی ارزان و کافی برای استخراج کنندگان چینی را ممکن می‌کند./
https://www.asianews.ir/u/507
اخبار مرتبط
ملانیا ترامپ در سیزدهمین سالگرد ایجاد بیت‌کوین، پس از راه‌اندازی توکن رمزارز غیرقابل معاوضه (ان‌اف‌تی) خود، از آن حمایت کرد و گفت در فواصل منظم ان‌اف‌تی‌هایش را در وب‌سایت خود عرضه خواهد کرد و بخشی از عواید آن را به حمایت و نگهداری از کودکان اختصاص خواهد داد.
در حالی که ​رئیس بانک مرکزی انگلستان گفت دارایی‌های رمزارزی ممکن است بی‌ارزش باشد و خطر از دست رفتن کل پول سرمایه‌گذاران و قربانی شدن آنان در این بخش وجود دارد، صندوق بین‌المللی پول نیز اعلام کرد: استفاده از بیت کوین به عنوان واحد پولی قانونی شامل ریسک جدی برای مصرف‌کننده، و ثبات مالی است.
در حالی که شخصی به نام رایت، برنامه نویس 51 ساله استرالیایی که در لندن زندگی می کند، چندین بار مدعی شده که بیت کوین را ایجاد کرده است، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین که یکی از معماهای ماندگار دنیای اقتصاد بوده است، قرار است سرانجام در دادگاه فلوریدا فاش شود.
روند بازار برای بیت کوین صعودی است و بیت‌کوین بعد از اینکه سقف تاریخی خود را شکست می‌تواند تا محدوده ۷۳ هزار دلار رشد کند
صرافی اکسکریپتویی با بهره گیری از دانش فنی متخصصین ایرانی اقدام به راه اندازی پلتفرم معاملاتی نموده است، تا کاربران ایرانی از معاملات ارزهای دیجیتال محروم نمانند.
همچنانکه افزایش روز افزون قیمت دلار در ایران ادامه دار است، قیمت طلا صبح امروز در بازار آسیا کاهش داشت؛ از سویی به اعتقاد برخی قطعی فیسبوک سبب گران شدن بیت کوین شد!
حبیب آل جلیل بازی ساز مستقل ایرانی، برنامه نویس و فعال حوزه بلاک چین است که برنامه نویسی را با ساخت اپلیکیشن برای مارکت های داخلی نظیر «سیبچه» آغاز کرد.
در میانه دشواری‌های تصویب قانون جدید السالوادور که بیت‌کوین را به‌عنوان پول رایج قانونی معرفی می‌کند، بهای این رمزارز ریزش شدیدی داشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید