صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۰ / ۰۷:۰۲
کد خبر: 7661
گزارشگر: 213
۸۷۳
۰
۰
۳
گفت و گوی آسیانیوز با سفیر تونس در ایران

تونس؛ مقصد دلپذیر گردشگری+عکس

تونس؛ مقصد دلپذیر گردشگری+عکس
آیا می دانستید که کشور تونس دارای اغلب جاذبه های گردشگری است و علاوه بر 1200 کیلومتر ساحل در کنار دریای مدیترانه با شن های نرم و سفید، امکانات و خدمات توریستی پیشرفته ای برابر با استانداردهای جهانی به گردشگران ارایه می کند.؛ سفیر این کشور در گفت و گو با آسیانیوز به گوشه ای از مظاهر گردشگری آن اشاره کرده است.

به گزارش آسیانیوز، حمید دهقان، پس از بازگشت از یک سفر  دلنشین به کشور دوست داشتنی تونس به دیدار سمیر منصر (Samir Mansar) سفیر تونس در ایران که این سفر به دعوت ایشان میسر شده بود، رفتم تا سپاسگزاری خود را از دعوتی که کرده بودند، برسانم و گزارشی از دیده ها و شنیده های سفرم را به ایشان بازگو کنم و در این میان او نیز مطالبی درباره موقعیت تونس در جذب گردشگری و امکانات و زیر بناهای تونس را برشمرد و همچنین به شمه ای از روابط گردشگری و فرهنگی تونس اشاره کرد که چکیده ای از گزارش آن را در ادامه می خوانید:

سفیر تونس ابتدا روابط دوستی دیرینه مردم تونس با مردم ایران را یادآوری کرد و گفت: از زمان های دور واژه های فارسی زیادی در گویش عربی مردم تونس وجود داشته است مانند: نارنج، میخانه و گلیم همچنین در پایتخت تونس خیابان هایی بنام شاعران ایرانی از جمله عمرخیام، حافظ و سعدی نامگذاری شده و منطقه ای در مرکز شهر تونس با نام «آریانا» وجود دارد. چنین رابطه ای موجب شده است که اکنون هم مردم تونس از حضور ایرانیان در کشورشان استقبال می کنند.

تونس؛ مقصد دلپذیر گردشگری

 

سمیر منصر از صنعت گردشگری در تونس چنین تعریفی دارد:

 تونس دارای تمام عناصر جاذبه های گردشگری است، علاوه بر 1200 کیلومتر ساحل در کنار دریای مدیترانه با شن های نرم و سفید، امکانات و خدمات توریستی پیشرفته ای برابر با استانداردهای جهانی به گردشگران ارایه می کند. سالانه بیش از 8 میلیون توریست در این کشور حدود 12 میلیون نفری گروه های هتلداری معروف جهان را برای یاری رساندن به ایجاد زیر ساخت های عظیم و اجرای پروژه های بزرگ جذب می کند. گنجینه های میراث باستانی و موزه هایی ارزشمند که حکایت از تمدن دیرینه این کشور را دارد یک مقصد گردشگری فرهنگی به شمار می آید.

----------------

بیشتر بخوانید

«امیدواری» نسل جوان عربستان به آینده/آوازه «آزادی های انسانی» و رونق گردشگری پس از اقدامات محمدبن سلمان

----------------------------------------

وی از مقاصد اصلی گردشگری تونس شهرهای بوسعید، کارتاژ، حلق الوادی (لاگولت)، شهر قدیمی تونس با معماری خاص، حمامات، نابل سوس، مهدیه، منستیرو بنزرت، مناطق توریستی شمال غربی تونس با موقعیت کوهستانی و جنگل های انبوه مشرف به دریا نام برد و کویر و درمان و آب درمانی، جشنواره ها و تورهای صحرایی در فضای فولکور و سافاری را برای گردشگران جذاب و دلپذیر توصیف کرد.

تونس؛ مقصد دلپذیر گردشگری

به گفته سفیر تونس، هتل های مجهز، رستوران هایی با غذاهای متنوع، کافه ها، همچنین هوای مفرح، جاده های مناسب، فضای سبز چشمگیر داخل و خارج شهرها، ساختمان های زیبا با دیوار سفید و درهای آبی و همه این ها را برای جلب رضایت گردشگران از هر سلیقه ای آماده مهیا عنوان کرد.

 

----------------

بیشتر بخوانید

هر رفتی؛ «آمدی» دارد!/گردشگری ایران در انزوا است

----------------------------------------------------------------------------

سفیر تونس به برخی موارد فرهنگی کشورش اشاره کرد و گفت: در تونس آموزش و پرورش از ابتدایی تا دانشگاه برای همه رایگان و تحصیل در دوره دبستان برای کودکان اجباری است. چاپ و نشر مطبوعات و کتاب در تونس به مجوز دولتی نیاز ندارد وی از معروف ترین روزنامه های تونس الصباح، الصحافه، الصریح، الشروق و الانوار را نام برد.

به گفته وی، رعایت اصول راهنمایی و رانندگی برای مردم تونس نهادینه شده و رانندگان خود را موظف به احترام به قوانین رانندگی کشور می دانند./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/50p
اخبار مرتبط
یزد - حقیرالسادات، عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به جایگاه یزد در زمینه فعالیت های گردشگری باید صنعت گردشگری به فرهنگ گردشگری تبدیل شود
در روز های که صنعت گردشگری بعد از گذارندن روزهای تیره کرونایی، به روز های پررونق خود بر می گردد، آمار و ارقامی در مورد سفر به ایران ارائه شده که واکنش های زیادی را به همراه داشته است. در این امار اشاره شده که عراقی ها تنها با ۲۰ دلار و عمانی ها با ۲۵ ریال می توانند به ایران سفر کنند، در حالی که مسافرت از سبد خانواده های ایرانی در حال حذف شدن است.
نقش ایران و بخصوص بندر چابهار به عنوان یک شاهراه و گذرگاه مهم و بندر دریایی برای راه ابریشم و مرتبط ساختن خطوط دریایی به یکدیگر نقشی حیاتی است.
به دنبال انتشار برخی گزارش ها مبنی بر افزایش عوارض خروج از کشور ، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت که «با توجه به تورم موجود» مبلغ عوارض در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۲۰ هزار تومان نخواهد بود.
طرح معماری پاویون در اکسپوی دبی از سوی شبکه خبری CNN یکی از برترین و جذاب‌ترین پاویون‌های اکسپو دوبی شناخته شد.
ولیعهد عربستان سعودی که خودش در جوانی به سر می‌برد، با ایجاد آزادی‌های اجتماعی نسل جوان را به آینده امیدوار کرده است.
«اتصال ذهن‌ها، خلق آینده» پیام اکسپوی دبی است که برای نخستین بار در آسیا به مدت شش‌ ماه، در شهر دبی امارات متحده عربی در حال برگزاری است و برای جامعه‌ای که می‌خواهد از زیر فشار کمرشکن اپیدمی کرونا بیرون بیاید و وارد دنیای جدیدی شود، مفاهیم تازه دارد؛ به بهانه حضور پاویون گردشگری ایران در این اکسپو و وضعیت این صنعت در کشور در نسبت با چنین رویدادهایی، با محمد شیرکوند، رییس کمیسیون بین المللی گردشگری اتاق ایران و ایتالیا و عضو کمیته پاویون ایران گفت و گویی انجام داده ایم.
عضو کمیته اکسپو اتاق ایران گفت: با استفاده از فرصت اکسپو دوبی می‌خواهیم تا شهریورماه ۱۴۰۱، جذب توریست خارجی را بین ۵ تا ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از کرونا افزایش دهیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید