صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۷
کد خبر: 7665
گزارشگر: 306
۵۱۹
۰
۰
۰
حجت الاسلام حیدری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد

فراهم کردن زمینه ازدواج برای جوانان در اولویت قرار گیرد

فراهم کردن زمینه ازدواج برای جوانان در اولویت قرار گیرد
یزد - سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: مسؤلان باید طبق قانون زمینه ازدواج را برای جوانان فراهم و در این امر ایجاد انگیزه کنند
آسیانیوز  / بزد ؛  به گزارش  روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، سید ناصر حیدری، سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اهمیت موضوع خانواده و ازدواج گفت: یکی از اهداف حکومت شعیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید بر اهمیت موضوع خانواده و حمایت از آن است و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرموند تمام فعالیت های کشور باید خانواده محور باشد. 
 
او افزود: امروزه دشمنان ما در بخش جنگ نرم به دنبال اهدافی از قبیل عدم تشکیل خانواده، تشکیل دیر هنگام خانواده، عدم پایداری خانواده، عدم مسؤلیت پذیری و بی اهمیت جلوه دادن مسأله خانواده بین جوانان هستند. 
 
حیدری با اشاره به اینکه در استان یزد قریب به 200 هزار نفر پشت خط ازدواج هستند گفت: با افزایش سن ازدواج در مردان به 28 تا 30 سال و در بانوان به 26 سال، فاصله ی سن مناسب ازدواج تا سنی که ازدواج صورت می گیرد، حدود 15 سال است و دشمنان برای این فاصله یک برنامه ی پنج گانه دارند.
 حیدری تاکید کرد:  متاسفانه نبود برنامه ی خاص در این مورد باعث افزایش سن ازدواج در استان و کشور است. 
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: تغییر سبک زندگی و افزایش هزینه های ازدواج، ناپایداری خانواده و مسأله طلاق و زنان و فرزندانی که حاصل از طلاق هستند، کاهش جمعیت و زندگی مادیگرایی از جمله مشکلاتی هستند که باعث می شود ما در استان فقط شاهد ازدواج شش هزار نفر باشیم و به تبع آن افراد پشت خط ازدواج افزوده می شود.
 
او گفت: همانگونه که در قانون تسریع ازدواج و قانون اساسی بصورت مستقیم و غیرمستقیم به حمایت از خانواده و جمعیت اشاره شده مسؤلان نیز باید طبق قانون زمینه ازدواج را برای جوانان فراهم و در این امر ایجاد انگیزه کنند.  
 
حیدری خواستار ورود دستگاهای نظارتی و قضایی در بحث ازدواج شد و افزود: همانگونه که دستگاهای نظارتی و قضایی در برخور با برخی از جرم ها عنوان ترک فعل را مبنا قرار می دهند و در مورد ترک فعل اصلی مبنی بر جهل به قانون دارند.
او افزود:  باید در مسأله ازدواج و خانواده نیز این اصل را رعایت کرده و بر مسؤلین و نهاد های دخیل در این امر نظارت کنند تا زمینه ازدواج و تشکیل خانواده برای جوانان فراهم شود.

سید محمد جواد عرفانفر

فراهم کردن زمینه ازدواج برای جوانان در اولویت قرار گیرد , سید ناصر حیدری، سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/50s
اخبار مرتبط
یزد - عضو شورای اسلامی شهر گفت: افزایش تعرفه عوارض ساختمانی نباید موجب چشم پوشی شهرداری از تخلفات کلان شهری شود
یزد - رییس شورای اسلامی شهر گفت: قیام ۱۹ دیماه مردم شهر دارالعباده قم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
یزد - عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: تلاش شورای شهر یزد، تحقق شهری آباد از طریق توزیع عادلانه سرمایه در مناطق مختلف شهر است
یزد - اعضاء شورای اسلامی شهر یزد با تشکیل کمیسیون ویژه بانوان و خانواده موافقت کردند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید