صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۷
کد خبر: 7670
گزارشگر: 306
۴۶۵
۰
۰
۰

نهضت استادی در انتخابات 1400 در کشور برای حضور حداکثری تلاش های قابل ستایشی داشتند

نهضت استادی در انتخابات 1400 در کشور برای حضور حداکثری تلاش های قابل ستایشی داشتند
یزد - دکتر سید محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور و حجه الاسلام صالحی افشار عضو شورای مرکزی بسیج اساتید در معیت جمعی از مسئولان بسیج اساتید استان و دانشگاه آزاد یزد جهت ادای احترام به مقام شامخ ۸ شهید گمنام دفاع مقدس و دو شهید مدافع دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در معراج الشهدای این دانشگاه حضور یافتند
 
آسیانیوز / یزد ؛ به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد یزد، سید محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور در نشست هم اندیشی کانون های بسیج اساتید دانشگاههای استان یزد گفت: نهضت استادی در انتخابات 1400 در کشور برای حضور حداکثری تلاش های قابل ستایشی داشتند و با استمرار فعالیت ها و مطالبه گری های خود از دولت سیزدهم روح امید را در مردم زنده نگه دارند و با تشکیل گروه های جهادی تخصصی در حد توان در نقاط شهری و روستایی طعم شیرین خدمت را به مردم بچشاند.
هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یا یادآوری ایام شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها و سردار شهید سلیمانی و آرزوی قبولی عزاداری ها اظهار داشت: این روزها سالروز عملیات کربلای پنج هست که معتقدیم در منظومه دفاع مقدس عملیات کربلای پنج آغازی بر پایان جنگ تحمیلی بود که بلافاصله بعد از عملیات کربلای چهار، در 19 دیماه 65 اتفاق افتاد.
وی تصریح کرد: عملیات کربلای پنج  با محوریت افتخار آفرینان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که به فرمایش حاج قاسم سلیمانی تصمیم گیری برای این عمیلات مظهر شجاعت و اقتدار در دوره دفاع مقدس به شمار می رود.
معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور از فعالیت نهضت استادی در استان یزد برای حضور حداکثری در انتخابات 1400 قدردانی کرد و افزود: اساتید بسیجی شجاعانه و بصیرانه به میدان آمدند و توانستند دغدغه های امام امت را دنبال کنند. 
*دولت سیزدهم همه ظرفیت انقلاب است
وی هشدار داد: نسبت به جامعه و کارگزاران نباید بی تفاوت بود و معتقدیم فرمانداران و استانداران سرپنجه های دولت و اعتماد عمومی هستند که هرجا فعالیت ها و کارهای آنان باعث خدشه دار شدن اعتماد عمومی شود من و شما  هیچ ملاحظه ای را در برخورد با کارگزاران جز ملاحظه نظام و انقلاب نباید داشت.
رئیس بسیج اساتید دانشگاه  آزاد اسلامی در ادامه، خاطر نشان کرد: هرجا در برابر کجروی ها ملاحظه کاری شد؛ خسران پیش آمد و خسران آن را باید مضاعف جبران کرد.
هاشمی تصریح کرد: دولت سیزدهم دولتی برآمده از همه ظرفیت های انقلاب و نظام هست و برخی ممکن است گلایه بابت انتصاب ها و انتخاب ها داشته باشند ولی بپذیریم من و شما آن قدر که برای همدیگر در فضای اجرایی سایش ایجاد می کنیم به یکدیگر کمک نمی کنیم. 
وی در ادامه خواستار شد: به دولت سیزدهم کمک کنیم تا از این شرایط عبور کند 
*بسیج اساتید مطالبه گر باشد.
رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ، ابراز کرد: اگر جاهایی بی‌مهری و کم توجهی به برخی شد باید همان نگاه کلی گری را که همانا نگاه نظام اسلامی است توجه کنیم حتی اگر استاندار و یا فرماندار تحویل نگرفت باید موضوع را دنبال کرد تا به نتیجه رسید. 
هاشمی با یادآوری موضوع مطالبه گری، اظهار داشت: در کنار نقد کردن و مطالبه کردن باید راهکارهای منصفانه و راهکارهای منطقی و مبتنی بر تعقل هم وجود داشته باشد.
*اساتید بسیجی میدان دار باشند و منتظر این و آن نباشند.
وی توصیه کرد: به این و آن نگاه نکنیم که مثلا موضوعی را دنبال نمی کنند بلکه ما هدف و راه خود را دنبال کنیم زیرا مقام معظم رهبری در احوالات شهید نواب صفوی می‌فرماید حرارت انقلابی و بحث مبارزه را او در ما ایجاد کرد و گاهی برخی افراد در ان دوران  به شهید نواب خرده می‌گرفتند و می‌گفتند «آیت الله بروجردی»نشسته و شما چرا این‌همه تکاپو و تلاش دارید؟ می‌گفت من سرباز هستم و اگر من در میدان نباشم باید آقای بروجردی که سرهنگ هستند به میدان بیاید.
رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، هشدار داد: متأسفانه من و شما گاهی وارد میدان نمی‌شویم تا نایب حضرت ولی‌عصر وارد میدان شود بعد به تأسی از ایشان ما هم وارد میدان می‌شویم درحالی‌که من و شما باید میدان‌دار باشیم.
 وی خاطر نشان کرد: امروز تمام ظرفیت آموزش عالی در خدمت جریان انقلاب و نظام است و باید دغدغه های نظام و امام امت تحقق پیدا کند 
*دانشگاه آزاد تحت نظام ولایت فقیه اداره می شود.
وی گفت: خِرد جمعی که عصاره جریان انقلاب است برای مبحث آموزش عالی تصمیم می‌گیرد و گاهی ممکن است یکی دو مورد خارج از این فرایند وارد تصمیم‌گیری شود ولی دانشگاه آزاد تحت نظام ولایت‌فقیه اداره می‌شود.
این مقام مسئول، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص انتظارات نظام اسلامی تصریح کرد: آموزش عالی هم در خدمت جریان انقلاب است؛ پس انتظارات نایب حضرت ولی‌عصر در این دوره اگر در دانشگاه تحقق پیدا نکند اهداف هم تحقق پیدا نخواهد کرد. 
وی با یادآوری مشکلات 42 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و وجود بیانیه گام دوم انقلاب برای چهل سال دوم خاطر نشان کرد: انقلاب دستاوردهای بی‌شماری داشته‌است و عظمت کارهایی که در انقلاب انجام‌شده زیاد است.
معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به‌صراحت فرمودند ما هنوز در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم و ما هنوز نتوانستیم دولت اسلامی را تحقق ببخشیم، برای این‌که دانشگاه ما هنوز دانشگاه اسلامی نشده است؛ امام می‌فرمایند برآیند دانشگاه باید در جامعه دیده شود و ظهور پیدا کند و دانشگاه اگر اسلام شد برآیند آن در جامعه ظهور پیدا خواهد کرد. 
دکتر هاشمی افزود:صحبت از گام دوم انقلاب به دولت اسلامی که می‌شود رهبر انقلاب به‌صراحت بیان می‌فرمایند دل‌بستگی به رفتارهای طاغوتی، مردد شدن به اصل اهداف انقلاب و...اینها  برخی از آفت‌هایی بود که برخی مسئولان ما گرفتار شدند و الان هم در دولت سیزدهم ممکن است انگشت شمار وجود داشته باشد.
 
رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ابراز کرد: متأسفانه برخی به دنبال تأمین دنیای خود در قبول مسئولیت ها هستند و خدمت را اولویت نمی دانند و اگر من و شما هم این گونه باشیم دولتی که می‌خواهد زمینه ساز دولت اسلامی شود تحقق پیدا نخواهد کرد.
هاشمی خاطر نشان کرد: انتظار ما این است دولت سیزدهم زمینه‌ساز دولت اسلامی شود و گام دوم مانیفست ما در چهل سال آینده است، شما و دولت در این مسیر حرکت کند و ما هم کمک کنیم؛ هم حمایت، هم نقد و هم مطالبه می‌کنیم. 
وی استمرار نهضت استادی را در کشور خواستار شد و گفت: استمرار در مطالبه گری و پیگیری به نتیجه می رسد.
*فضای ناامیدی در بین نخبگان به امید تبدیل شود
رئیس بسیج اساتید دانشگاه های کشور نسبت به ایجاد فضای ناامیدی در بین نخبگان هشدار داد و افزود: نخبگان ما و اساتید دانشگاه نباید ناامید شوند و هرگز این ناامیدی در رفتار و عملکرد آنها نباید دیده شود و  باید امید به آینده را تقویت کرد زیرا رهبر معظم انقلاب به عنوان حکیم انقلاب فضای آینده را روشن می بینند.
وی با اشاره به وجود برخی گلایه ها ابراز کرد: بعضی جاها باید چشم‌ها را بست و تواضع به خرج داد و خود را شکست و کارها را دنبال کرد.
دکتر هاشمی، دانشگاه آزاد اسلامی در کشور را ظرفیت مناسبی برای ایجاد هم افزایی خواند و گفت: برنامه‌های پیش‌رویی که در دانشگاه آزاد وجود دارد جزء اولویت‌های نهضت استان و برنامه پنج‌ساله دانشگاه آزاد می‌تواند باعث خشنودی نایب حضرت ولیعصر شود به واسطه اعتمادی که جریان انقلابی در بحث مدیریت دانشگاه دارد. 
 
رئیس بسیج اساتید دانشگاه های کشور، در خصوص دوره های آموزشی بسیج اساتید اظهار داشت: اگر دوره های آموزشی از سه اصل«مهارتی»، «بصیرتی» و «معرفتی»برخوردار نباشد از نظر ما دوره آموزشی نخواهد بود.
دکتر هاشمی از برگزاری دوره آموزشی در رابطه با فضای مجازی و رسانه و صدای رسانه برای مسئولان بسیج اساتید به صورت عمومی و تخصصی خبر داد.
وی درباره گروه های مسئله محور در بسیج اساتید دانشگاه های کشور گفت: این گروه  های مسئله محور باید راه خود را پیدا کنند و با مطالبه گری باید موانع را از سر راه بردارند.
*تشکیل گروه های جهادی تخصصی در کشور
رئیس بسیج اساتید دانشگاه های کشور، از تشکیل گروه های جهادی تخصصی زیر مجموعه بسیج اساتید در برخی استان ها خبر داد و افزود: در هر استان حداقل یک گروه جهادی می‌تواند به صورت مسئله محور کارها را دنبال کند و در شهرستان‌ها و روستاها با حداقل کارخایی که در توان دارند طعم شیرین خدمت را بچشانند.
دکتر هاشمی به دغدغه بسیج دانشگاه در ارتباط با همه اقشار به عنوان یک هدف دیرینه اشاره کرد و افزود:  این یکی از مباحثی است که از گذشته دور وجود داشته و هم‌اکنون دغدغه ماست و گفته می‌شود در همه اقشار در استان‌ها باید بتوانند آن را دنبال کنند .
وی تصریح کرد: بسیج دانشجویی و بسیج اساتید چون حالت مستقل در کشور دارد و دیگر اقشار این اتفاق نمی‌افتد می‌توانند بهتر هم‌افزایی را دنبال کنند یا هماهنگی با دفاتر نهاد ،نهادهای انقلابی دیگر در دانشگاه وجود دارد.
 
وی، پیگیری و تقویت طرح اندیشه تمدن ساز را ازسوی  مسئولان حلقه های صالحین و معاونان آموزش در بسیج اساتید دانشگاه های کشور خواستار شد.
رئیس بسیج اساتید دانشگاه های کشور،  در خصوص بهره مندی همه وزارتخانه ها از ظرفیت بسیج اساتید اظهار داشت: در بحث ظرفیت‌هایی که در نهضت استادی هست و بعضاً گلایه‌هایی وجود دارد در تهران تمام تلاش این است که این ظرفیت به همه وزارتخانه‌ها و دستگاه ها وصل شود. 
*بهره مندی از ظرفیت نهضت استادی در کشور
هاشمی، پیگیری بسیج اساتید یزد را از استاندار و فرمانداران برای بهره مندی از ظرفیت نهضت استادی خواستار شد و گفت: در استان ها هم خود شما باید این تلاش را داشته باشید و ظرفیت نهضت استادی را در همه دانشگاه ها ارتباط دهید البته در حوزه های اجرایی ممکن است محدودیت هایی وجود داشته باشد ولی در جاهایی می تواند این امر اثر گذار باشد و اتفاق بیفتد.
وی ابراز کرد: نباید نگاه تبعیض آمیزگذشته را نسبت به دانشگاه ها داشت بلکه از ظرفیت 
طرح های عمرانی، پژوهشی و طرح های تحقیقاتی همه دانشگاه ها باید استفاده کرد.
*کرسی های نظریه پردازی در کشور ایجاد شود.
معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به شکل گیری نهضت استادی در کشور اظهار داشت: حال که نهضت استادی در دانشگاه آزاد به‌صورت جهادی بحث کرسی های  ترویجی را شروع کرده و تلاش خوبی هم انجام شده، اما بحث کرسی های نظریه پردازی که یکی از دغدغه‌های حضرت آقا در چند سال گذشته‌است برزمین مانده است و ما حداقل می‌توانیم در شرایط کرونا و بن‌بست‌هایی که وجود داشت با همین نظریه ها راه را باز کنیم.
وی افزود: بعضی در حوزه کسب‌ وکار و بعضی در حوزه تولید و بسته‌بندی شیوه‌های مختلف آموزش نظریاتی را بیان کردند  ولی آن‌چیزی که مدنظر آموزش عالی بود اتفاق نیفتاد.
وی در پایان ، توسعه اردوهای راهیان علم و فناوری را ویژه اساتید بسیجی برای پاسخگویی به دانشجویان و یا رفع شبهات آنان را مؤثر دانست.

سید محمد جواد عرفانفر

نهضت استادی در انتخابات 1400 در کشور برای حضور حداکثری تلاش های قابل ستایشی داشتند , سید محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور, سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/50x
اخبار مرتبط
یزد - در حاشیه سفر دکتر سید محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور به استان یزد در معیت مسئولان بسیج اساتید استان یزد ، دیدار از نزدیک با حضرت آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد انجام شد
یزد - دکتر سید محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ومعاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشورهمراه در معیت مسئولان بسیج اساتید دانشگاهی استان از آزاده سرافراز دکتر سید حسین فرمی باف تجلیل وقدردانی بعمل آوردند
یزد - شهید سردار محمدعلی الله دادی از جمله فرماندهان دفاع مقدس است که برکتهای وجودی وی تنها محدود به حوزه نظامی باقی نماند
یزد - در گفتگو ای با موضوع مکتب حاج قاسم سلیمانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد دکتر دهقانی اشکذری به تحلیل و بررسی جنبه های مختلف آن پرداخت
یزد - جلسه هم‌اندیشی با والدین دانشجویان جدیدالورود به همت حوزه معاونت دانشجوئی فرهنگی واحد یزد در سالن آمفی تاتر سلطانی دانشگاه برگزارشد
یزد - به‌مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) ، مراسم محفل انس با قرآن کریم در مسجد دانشگاه برگزار شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید