صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
کد خبر: 7685
گزارشگر: 306
۳۹۳
۰
۰
۰
محمدرضا آقایی عضو شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد

ضرورت توجه به کشاورزی نوین و انتقال دانش و امکانات به اعضای سازمان

ضرورت توجه به کشاورزی نوین و انتقال دانش و امکانات به اعضای سازمان
یزد - محمدرضا آقایی با سمت های معاون سازمان و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سازمان در سال های گذشته در نظام مهندسی فعالیت داشته و در حال حاضر برای سومین بار بعنوان عضو شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد انتخاب گردیده است
آسیا نیوز / یزد ؛ آقایی در پاسخ به جایگاه نظام مهندسی کشاورزی در ایجاد اشتغال برای اعضا، اظهار داشت: با توجه به اینکه در قانون تاسیس نظام مهندسی کشاورزی، این سازمان مسئولیت اشتغال اعضا که تماما فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با کشاورزی هستند؛ را به عهده ندارد اما تلاش در جهت ساماندهی اشتغال اعضا در سازمان وجود دارد که خوشبختانه با گذشت 20 سال از تاسیس نظام مهندسی کشاورزی فرصت های شغلی خوبی ایجاد شده و تمامی مسوولان سازمان خود را موظف به حل مسئله اشتغال دانسته  و به تلاش خود در این زمینه ادامه می دهند.
وی نقش نظام مهندسی کشاورزی در مهندسی شدن فرآیند تولید و رفع مشکلات بخش کشاورزی و افزایش بهره وری را موثر دانست وگفت: مهمترین وظیفه و اهداف سازمان افزایش کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی و حمایت از تولید کنندگان و تشکل های صنفی در این حوزه است که لازمه این کار، افزایش ارتقای سطح دانش و گسترش فناوری‌های جدید در بخش کشاورزی است گرچه اقدامات مناسبی تاکنون صورت گرفته اما کافی نیست.
محمدرضا آقایی درباره ارزیابی عملکرد سازمان و روند رو به رشد آن ،بیان کرد: سازمان نظام مهندسی در 20 سال گذشته تغییرات رو به رشد و قابل توجهی در جهت ارتقاء سطح دانش اعضا و رشد این تشکیلات غیر دولتی داشته و همچنان هم ادامه دارد.
عضو شورای سازمان تصریح کرد : آنچه به نظر می‌رسد توقعات متفاوتی در بین اعضا وجود دارد که مهمترین آنها اشتغال و رفاهیات اعضا می باشد و در این زمینه تاکنون تلاش فراوانی از طرف سازمان انجام شده است.
وی در پاسخ به اینکه، آیا ساختار فعلی نظام مهندسی کشاورزی منطبق با نیاز کشاورز است، توضیح داد: با توجه به اینکه زمان کشاورزی سنتی گذشته و نیاز کشاورز به روش های نوین بیشتر احساس می شود نظام مهندسی کشاورزی باید اعضای خود را به این امر ترغیب  و مقدمات آموزش و بکارگیری روش های نوین را برای آنان فراهم نماید.
آقایی واگذاری های جدید به نظام مهندسی کشاورزی در ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان را موثر دانست و بیان کرد: واگذاری های جدید زمینه اشتغال قابل توجهی را برای اعضای سازمان به وجود می‌آورد و وضعیت مالی سازمان را با توجه به اینکه تشکیلاتی بدون اعتبار دولتی است، بهبود بخشیده و به دنبال آن در تخصیص امکانات رفاهی بیشتری برای اعضا موثر بوده است.
وی درباره کمیت و کیفیت ارتباط سازمان با سایر دستگاه ها تصریح کرد: ارتباط سازمان با دستگاه‌های دولتی و خصوصی عمدتاً به پویایی و فعال بودن مدیریت سازمان مرتبط است که خوشبختانه در استان یزد، ارتباط با دستگاه های مرتبط همچون جهادکشاورزی، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل محیط زیست و سازمان تعاون روستایی و سایر دستگاه ها خوب و مناسب بوده است.
عضو شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد در خصوص ارزیابی عملکرد نظام مهندسی کشاورزی استان در بین دیگر استان‌ها، اظهار داشت: نظام مهندسی یزد از بدو تاسیس با همدلی و همکاری پرسنل، اعضای شورا و مدیریت سازمان، یکی از نظام های پویا و فعال کشور بوده و در اغلب موارد در ارزیابی های کشوری رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده است.

سید محمد جواد عرفانفر

ضرورت توجه به کشاورزی نوین و انتقال دانش و امکانات به اعضای سازمان , محمدرضا آقایی عضو شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/51c
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید