صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۱
کد خبر: 7690
گزارشگر: 213
۵۷۱
۰
۰
۴
نشست خبری سفیر قزاقستان با حضور سردبیر روزنامه آسیا برگزار شد

براندازی؛ خواسته معترضان!

براندازی؛ خواسته معترضان!
سفیر قزاقستان در نشست خبری سفیر قزاقستان که با حضور ایرج جمشیدی، سردبیر روزنامه آسیا برگزار شد، گفت: گروه‌های تروریستی که در خارج از کشور آموزش دیده بودند با هدف سرنگونی، تغییر رژیم یا براندازی دولت قزاقستان وارد این اعتراضات شدند.

به گزارش آسیانیوز، در پی نا آرامی‌های اخیر قزاقستان، اسخت اورازبای، سفیر جمهوری قزاقستان در تهران در یک نشست خبری با حضور سردبیر روزنامه‌ی آسیا و جمع معدودی از خبرنگاران، با اشاره به بازدداشت بیش از ۹۰۰۰ نفر در حوادث اخیر قزاقستان گفت: ما نمی‌گوییم که همه‌ی آنها تروریست بودند، اما گروه‌های تروریستی که در خارج از کشور آموزش دیده بودند به طور هماهنگ و با امکانات ویژه، و تنها با هدف سرنگونی، تغییر رژیم یا براندازی دولت قزاقستان وارد این اعتراضات شدند. ما فعلا نمی‌توانیم نام کشوری که این گروه‌ها در آن آموزش دیده بودند را بگوییم.

نشست خبری قراقستان+ ایرج جمشیدی

وی افزود: اکنون آرامش در قزاقستان برقرار شده است و نیروهای واحدهای کشور به پاکسازی خیابان‌ها و معابر شهرها ادامه می دهند.

-------------

بیشتر بخوانید

⭕ سر صفحه با ایرج جمشیدی 🔻 براندازی هدف اصلی معترضان قزاق بود

------------------------------------

سفیر قزاقستان گفت: به دستور قاسیم ژومارت توقایف رئیس جمهور قزاقستان نیروهای کشورهای عضوسازمان پیمان امنیت جمعی از 13 ژانویه ( 23 دی) قزاقستان را ترک می کنند.

 

-------------

بیشتر بخوانید

پشت پرده بحران قزاقستان

--------------------------------------

سفیر قزاقستان به تشکیل کمیسیون هایی برای بررسی وقایع اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت به دستور رئیس جمهور به سازمان های مجری قانون دستور داده شده تحقیقات گسترده ای درباره‌ی وقایع اخیر انجام دهند و نتایج را به جامعه بین المللی اعلام کنند./

https://www.asianews.ir/u/51g
اخبار مرتبط
یک فعال اصولگرا، بنزین را موضوعی فاجعه آور برای کشور دانست و گفت: افزایش احتمالی نرخ بنزین در ادامه طرح جدید توزیع بنزین بازی با آتش است و تاکید کرد که باید از تجربیات درس گرفت.
به دنبال ناآرامی های اخیر قزاقستان، قاسیم ژومارت توکایف، رئیس دولت به مردم این کشور پیامی داد که برای انتشار به تحریریه آسیانیوز رسید.
شامگاه پنجشنبه پس از اعتراض و ناآرامی در قزاقستان، رویترز از تعطیلی بانک‌ها و نهادهای مالی، آشوب، آتش‌زدن ساختمان‌های دولتی، غارت فروشگاه‌ها و روند احتکار مواد غذایی در شهرهای بزرگ خبر داد؛ این در حالی است که اینترنت در قزاقستان قطع شده و امکان ارتباط مستقیم دشوار است.
اسخت اورازبای، سفیر قزاقستان امروز، در مراسم جشن استقلال این کشور در تهران گفت: علاقه متقابل و قابل توجهی در توسعه روابط قزاقستان و ایران به وضوح قابل مشاهده است و ما امیدواریم در نزدیک ترین زمان، دوران جدیدی را در روابط مان با ایران داشته باشیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید