صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۵
کد خبر: 7691
گزارشگر: 213
۶۹۹
۰
۰
۴
به واکسن با دستور فدرال نیازی نیست

رای دادگاه علیه جو بایدن

رای دادگاه علیه جو بایدن
دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا روز گدشته، با حکمی علیه جوبایدن فرمان دولت بایدن مبنی بر اجباری شدن آزمایش‌ کووید یا واکسیناسیون را لغو کرد.

به گزارش آسیانیوز، پیش‌تر، دولت همه شرکت‌هایی را که بیش از صد کارگر و کارمند دارند موظف کرده بود کارکنان خود را واکسینه کنند؛ این در حالی است که بر اساس حکم دادگاه عالی، اجبار شرکت‌های بزرگ به واکسیناسیون در اختیار دولت فدرال نیست و به مجوز کنگره نیاز دارد‌.

------------------

بیشتر بخوانید:

دونالد ترامپ رییس جمهور بعدی آمریکا است!

--------------------------------------------- 

دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه ۱۳ ژانویه، فرمان دولت بایدن مبنی بر اجباری شدن آزمایش‌ کووید یا واکسیناسیون در شرکت‌های بزرگ را لغو کرد، اما به دولت اجازه داد واکسیناسیون را برای کارکنان بخش درمان و مراقبت الزامی کند.


حکم دادگاه پس از آن صادر شد که جمعه گذشته، طرف‌های این دعوای حقوقی استدلال‌های خود را بیان کردند. دو نهاد دولت فدرال در ماه نوامبر، با هدف افزایش نرخ واکسیناسیون و ایمن‌تر کردن محیط‌های کاری و درمانگاه‌ها در ایالات متحده، الزاماتی را تصویب کردند.

هدف بلندپروازانه بایدن؛ ۲۰۰ میلیون واکسیناسیون در صد روز اول کار دولت

این دو پرونده آزمونی برای سنجش اختیارهای رئیس‌جمهوری در مقابله با بحران همه‌گیری بود. همه‌گیری کرونا تاکنون به مرگ ۸۴۵ هزار نفر در آمریکا منجر شده است.

رای دادگاه در مورد این دو پرونده یکسان نبود. در مورد اجباری شدن واکسیناسیون در محیط‌های کاری شش قاضی مخالفت کردند و سه قاضی موافق این الزام بودند. اما در مورد اجباری کردن واکسیناسیون کارکنان بخش درمان، پنج قاضی موافق و چهار قاضی مخالفت بودند.

 

---------------------

بیشتر بخوانید:

بایدن گفت «گزینه های دیگر در مقابله با ایران» به کار می گیریم/گنبد آهنین ارتش اسرائیل به راکت مجهز شد

--------------------------------------------------


سازمان فدرال امنیت محیط‌های کاری طبق قانون همه شرکت‌هایی را که بیش از صد کارگر و کارمند دارند موظف می‌کرد کارکنان خود را واکسینه کنند یا هر هفته آزمایش کووید-۱۹ بگیرند. بیش از هشتاد میلیون نیروی کار مشمول این قانون می‌شدند.

بر اساس حکم دادگاه عالی، اجبار شرکت‌های بزرگ به واکسیناسیون در اختیار دولت فدرال نیست و به مجوز کنگره نیاز دارد.

قانون دیگر که رسمیت یافت واکسیناسیون را برای نزدیک به ۱۰.۳ میلیون نفری که در نزدیک به ۷۶ هزار درمانگاه و مرکز بهداشتی و خانه‌ سالمندان کار می‌کنند، و به نحوی تحت پوشش برنامه‌های بیمه دولتی‌اند، اجباری می‌کرد./

https://www.asianews.ir/u/51h
اخبار مرتبط
رئیس جمهور آمریکا در خصوص حضور نیروهای نظامی آمریکا در شبه جزیره عربستان نوشت: نیروهای مسلح ایالات متحده در پادشاهی عربستان سعودی مستقر شده‌اند تا از نیروها و منافع ایالات متحده در منطقه در برابر اقدامات جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مورد حمایت این کشور محافظت کنند.
ترامپ در گفت و گویی سخنان بسیار جنجالی را درباره عملکرد بایدن به کار برد.
در پی حواشی اخیر مبنی بر بی حوصلگی های رییس جمهور آمریکا در محافل بین المللی و جدی شدن فضای انتقادی از او در آمریکا و نیز بالا گرفتن موضوع بیماری او ، فعلا کاملا هریس، معان بایدن قدرت را دردست می گیرد و باید دید پشت پرده این انتقال قدرت چیست؛ این در حالی است که دونالد ترامپ نیز مدام وی را جو خواب آلود خطاب می کرد!
در حالی که تلاش های دولت آمریکا بر عدم خرید نفت ایران مبتنی شده، ایران تاکید کرده که لغو تحریم‌ها شرط اصلی احیای برجام است.
پس از حمله اخیر پهپاد ایرانی به یک پایگاه نظامی آمریکا در سوریه و سکوت دولت بایدن، تعدادی از جمهوری‌خواهان کنگره با ارسال نامه‌ای به جو بایدن، خواهان کنارگذاشتن ادامه دیپلماسی ایالات متحده با ایران شدند.
دونالد ترامپ گفت: وقتی بایدن فردا بعدازظهر بیدار شود، کسی باید به او بگوید که دیگر رسما رئیس فروپاشی حزب دموکرات است!
تد‌ کروز در پاسخ به درخواست ایران از جو بایدن برای ارائه ضمانت گفت رییس‌جمهوری ما آیت‌الله نیست!
جو بایدن که برای نخستین بار در مقام ریاست‌جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، گفت: ایالات متحده آماده بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است؛ مشروط بر اینکه تهران نیز به صورت کامل آن را اجرا کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید