صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۲
کد خبر: 7694
گزارشگر: 306
۴۴۶
۰
۰
۰
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد

لزوم تداوم پیشگام بودن استان یزد در زمینه بهره گیری از انرژی خورشیدی

لزوم تداوم پیشگام بودن استان یزد در زمینه بهره گیری از انرژی خورشیدی
یزد - نشست معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق کشور و استاندار یزد، با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط استانی برگزار شد
آسیانیوز / یزد ؛ به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ابوالفضل اسدی مدیرعامل این شرکت در این نشست با اشاره به اینکه حوزه انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری، از رویکرد‌های اساسی و اصلی استان در دولت کنونی است تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت استاندار و مجموعه استان یزد، اقدامات مناسبی در سال‌های گذشته و به خصوص در چند ماهه اخیر در زمینه توسعه انرژی‌های تجدید پذیر صورت گرفته است.
وی استان یزد را با دارا بودن ۸۱. ۵ مگاوات انرژی خورشیدی از استان‌های برتر این حوزه دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه پتانسیل استان یزد در زمینه بهره گیری از انرژی خورشیدی بسیار مناسب بوده و رویکرد کشور و دولت نیز بهره برداری از ۱۰ هزار مگاوات انرژی خورشیدی تا افق ۱۴۰۴ است، استان یزد نیز می‌بایست در این زمینه پیشگام بودن خود را حفظ نماید.
وی در تشریح اقدامات انجام شده جهت توسعه انرژی‌های تجدید پذیر استان یزد، در اولویت قرار دادن نیروگاه‌های تجدید پذیر و حمایت از سرمایه گذاران و رفع مشکلات آن‌ها در استان، تشکیل کارگروه جذب سرمایه گذاران خورشیدی و برگزاری جلسات دوره‌‌ای، تخصیص زمین‌های اطراف پست‌های برق به نیروگاه‌های خورشیدی برای به حداقل رساندن میزان تلفات شبکه و تشکیل کارگروه اقدام برای تعیین تکلیف نیروگاه‌های راکد را بخشی از این اقدامات برشمرد.
وی با اشاره به شناسایی ۲۵ نقطه دارای پتانسیل برای احداث ۱۶۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی و ایجاد آمادگی این نقاط برای انجام مراحل صدور مجوز و واگذاری زمین و شروع فعالیت سرمایه گذاران توانمند افزود: جلسات کارشناسی برای جذب سرمایه گذار به دفعات متعدد برگزار شده و معرفی نقاط مستعد احداث فیدر به سرمایه گذاران جدید نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر استان یزد بوده است که امیدواریم با تداوم حمایت استان و ساتبا، استان یزد در ۴ ساله آینده همچنان در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر پیشرو باشد.
اسدی همچنین فعالیت در زمینهٔ تولید اینورتر، استراکچر و ربات‌های شستشوی پنل‌های خورشیدی در استان یزد را تکمیل کننده زنجیره انرژی خورشیدی در استان یزد عنوان کرد و افزود: استان یزد می‌تواند در این زمینه فعالیت خوبی داشته باشد و زنجیره کامل ساخت ادوات مرتبط با نیروگاه خورشیدی در این استان شکل بگیرد.
وی افزایش بهره وری در استان را از راه‌های کاهش آلودگی، افزایش اشتغال و رفاه و بهداشت دانست و با اشاره به اقدامات مناسب استان یزد در این زمینه تصریح کرد: اجرای اقدامات بهینه سازی مصرف در ساختمان‌های شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، اجرای اقدامات بهینه سازی مصرف در مشترکین خانگی و مدیریت مصرف خانه به خانه، فعالیت‌های مربوط به فرهنگ سازی و آموزش، بهینه سازی مصرف ادارات و صنایع استان و رویکرد پسیو خورشیدی، بخشی از اقدامات صورت گرفته برای کاهش افزایش بهره وری در استان یزد بوده است.
اسدی حمایت از بخش خصوصی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان را از جمله برنامه‌های شرکت برق منطقه‌‌ای یزد جهت اصلاح الگوی مصرف به خصوص در حوزه سرمایش، صنعت و کشاورزی برشمرد تا با حمایت سازمان‌های مرتبط، بهره وری تا حد ممکن در استان و کشور افزایش یابد.
گفتنی است در پایان این نشست نیز تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک و بهینه سازی و ارتقای بهره وری برق در استانداری یزد منعقد شد.

 

سید محمد جواد عرفانفر

لزوم تداوم پیشگام بودن استان یزد در زمینه بهره گیری از انرژی خورشیدی , ابوالفضل اسدی  مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/51k
اخبار مرتبط
یزد - مدیر امور آبفا شهرستان اردکان طی جلسه ای با شهردار این شهر دیدار کرد
یزد - مدیر امور آبرسانی شهرستان از اخذ مجوز حفر 8 حلقه چاه آب شرب وبهداشت از ابتدای سال جاری در این شهرستان خبرداد
یزد - مدیر امور شرکت آبفا شهرستان خاتم از تامین آب شرب واحد های بنیاد مسکن روستای چاهک خبر داد
یزد - رئیس گروه نظارت بر تعمیرات خط دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه‌‌ای یزد از اجرای پروژه افزایش ارتفاع خطوط ۶۳ کیلوولت سورمق- ابرکوه به دلیل تلاقی با پروژه ملی احداث راه آهن یزد- اقلید خبر داد
یزد - مدیر امور آبفا شهرستان تفت از آغاز عملیات لوله گذاری واحداث حوضچه های سطح شهر خبرداد
یزد - مدیر امور آبفا شهرستان اشکذر از اصلاح وبازسازی شبکه اصلی میدان گردشگری شهر رضوانشهر خبرداد
یزد - مدیر بهره برداری شرکت آبفا از شروع ساخت 70هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب در شهر یزد خبرداد
یزد - به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو برگزار می شود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید