صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۴ دی ۱۴۰۰ / ۲۳:۱۶
کد خبر: 7711
گزارشگر: 213
۷۲۴
۰
۰
۳
واردات واکسن خارجی به ایران

واکسن آسترازانکا برای چند ایرانی وارد کشور شد؟

واکسن آسترازانکا برای چند ایرانی وارد کشور شد؟
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در پیام توییتری نوشت: شب گذشته چند صد هزار دوز ‎استرازنکا اهدایی از ژاپن و یونان در ایران ترخیص شد.

به گزارش آسیانیوز، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با انتشار یک پیام توییتری از ورود محموله‌های جدید واکسن آسترازنکا به ایران خبر داد.

محمدهاشمی در این پیام توییتری نوشت: «‌شب گذشته ۳۵۰ هزار دوز ‎استرازنکا اهدایی از ژاپن و ۱۹۳ هزار دوز اهدایی از یونان ترخیص شد تا پس از درج برچسب اصالت تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی گردد؛ امشب هم ۳۵۰ هزار دوز مابقی ترخیص می شود؛ البته فراموش نکنیم بهترین واکسن، در دسترس ترین واکسن است.»

---------------

بیشتر بخوانید

آسترازانکا خطرناک است!/خوبی ها و بدی های واکسن
----------------------------------

۷۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا اهدایی کشور ژاپن امروز وارد ایران شد. مجموع کل واکسن آسترازنکا واردشده به کشورمان از مرز ۱۴ میلیون دوز عبور کرد.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

واکسن «فایزر» باید در دوز سوم تزریق شود!/موفقیت خیره‌کننده ۹۵.۶ درصد کارایی

-----------------------------------------------------


ایسنا نوشت بخش اول محموله دیروز وبخش دوم امروز وارد کشور شد و میزان واکسن آسترازنکا وارد شده به ایران مجموعا به ۱۴ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۶۱۰ دوز رسید.

 

--------------------------

بیشتر بخوانید:
چرا مردم ایران «موش آزمایشگاهی» شدند؟!
-----------------------------------------------------------------------------------

 


 تاکنون ۱۵۳ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۳۰۸ دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است./


https://www.asianews.ir/u/520
اخبار مرتبط
در حالی که رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفته شد که واردات واکسن ممنوع است،وی در مصاحبه بعدی گفته است به هیچ عنوان کلمه‌ای تحت عنوان ممنوعیت برای واردات واکسن‌های خارجی بیان نکرده است و واردات ادامه دارد.
آن دسته از افرادی که پس از دریافت دوز اول این واکسن، عوارض شدیدی را بروز داده‌اند. بهتر است دوز دوم از واکسن آسترازنکا را دریافت نکنند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی چندین مرکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون در تهران گفت: در تهران علاوه بر پایگاه های واکسیناسیون مستقر در مراکز درمانی و بیمارستان ها، ۱۲۸ مرکز واکسیناسیون در حال فعالیت است که از این تعداد ۵۳ مرکز به صورت سه شیفت و هشت مرکز هم به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.
معاون فنی گمرک ایران گفت: امروز ۴۵۰ هزار دُز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود و با ورود این محموله حجم واکسن‌های وارداتی به ۵۵ میلیون دُز می‌رسد.
رییس سازمان نظام پزشکی تهران در یک نشست خبری با انتقاد از بی‌توجهی‌ها به نظرات کارشناسان در دوران شیوع کرونا در ایران، گفت: هیچ تاثیری در واردات دارو ندیدیم و مردم ایران «موش آزمایشگاهی» شدند!
در حالی که هنوز تحقیقات کافی برای تزریق واکسن متفاوت به جای دوز دوم ارایه نشده است، نبود دز دوم واکسن اسپوتنیک در کشور سبب شده تا وزارت بهداشت امروز اعلام کند که برای دز دوم این واکسن روسی، واکسن آسترازنکا تزریق می‌شود که نگرانی‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است.
در حالی که خبرها از مرگ و میر تعداد بسیاری از شهروندان در اثر عدم مدیریت در تزریق دو دز واکسن های چینی و بعضا روسی و غیره حکایت دارد، حال هنوز مشخص نیست بر چه اساسی موضوع تزریق واکسن متفاوت در دز دوم مطرح شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید