صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۵
کد خبر: 7715
گزارشگر: 213
۶۹۶
۰
۰
۳
عاقبت ریزش شدید قیمت بیت کوین

بیت‌کوین به «تقاطع مرگ» می رسد

بیت‌کوین به «تقاطع مرگ» می رسد
بیت‌کوین در پی یکی از بدترین افت قیمت‌های سال‌های اخیر، در حال نزدیک شدن به الگویی در بازار، معروف به «تقاطع مرگ»، است.

به گزارش آسیانیوز، بهای این رمزارز در پی هفت روز پیاپی روند کاهشی در روز دوشنبه به پایین‌تر از ۴۰ هزار دلار سقوط کرد و هم اکنون قیمت معامله بیت‌کوین به پایین‌ترین حد از سپتامبر ۲۰۲۱ به بعد رسیده است.

----------------

بیشتر بخوانید

سرمایه گذاری طلا در سال آینده/فلز زرد یا دلار؟

-----------------------------------------

بیت کوین در پی یکی از بدترین افت قیمت‌های سال‌های اخیر، در حال نزدیک شدن به الگویی در بازار، معروف به «تقاطع مرگ»، است.

بهای این رمزارز در پی هفت روز پیاپی روند کاهشی در روز دوشنبه به پایین‌تر از ۴۰ هزار دلار سقوط کرد تا طولانی‌ترین روند افت از اوت ۲۰۱۹ به بعد و بدترین آغاز سال از ۲۰۱۲ به بعد شکل بگیرد.

بیت‌کوین از آن زمان تا حدودی بهبود یافت اما تحلیلگران بازار در حال حاضر مراقبند که ببینند آیا می‌تواند وضعیت خود را حفظ کند و در بالاتر از وضعیت وحشتناک «تقاطع مرگ» باقی بماند یا خیر.

 

---------------

بیشتر بخوانید

دشواری پیش بینی قیمت دلار در سایه مذاکرات نامعلوم/ تمایل پول خارجی به جهش از ۳۰ هزار تومان

------------------------------------------------------


این اصطلاح دهشت‌آور به وضعیتی اشاره دارد که میانگین متحرک ۵۰ روزه بیت‌کوین با حرکت رو به پایین، میانگین متحرک ۲۰۰ روزه را قطع کند و در واقع به معنای پایان یافتن روند افزایشی بازار است. فروپاشی سال ۱۹۲۹ قیمت‌ها در بازار وال‌استریت و بحران مالی سال ۲۰۰۸ از موارد معروف بروز وضعیت تقاطع مرگ در بازارهای سنتی‌اند.

هم اکنون قیمت معامله بیت‌کوین به پایین‌ترین حد از سپتامبر ۲۰۲۱ به بعد رسیده است. در آن زمان، وضعیت تقاطع طلایی رخ داده بود که نقطه مقابل تقاطع مرگ است.

بیشتر بخوانید

کدام رمزارز در سال ۲۰۲۲ از بیت‌کوین پیشی خواهد گرفت؟

  بیت‌کوین پیش از این وضعیت، جهشی قوی در ماه نوامبر داشت و بهای آن به میزان بی‌سابقه بیش از ۶۸ هزار دلار رسید.

معامله‌کنندگان و تحلیلگران رمزارز همچنین مراقبند که ببینند آیا قیمت بیت‌کوین می‌تواند بالاتر از ۴۰ هزار دلار باقی بماند یا نه. این عدد تراز پشتوانه‌ای کلیدی در سراسر سال گذشته بود.

اگر قیمت بیت‌کوین به زیر این حد روانی برسد، تحلیلگران هشدار داده‌اند ممکن است شیب فروش زیر قیمت بیت‌کوین از این هم بیشتر شود.

 

---------------------

بیشتر بخوانید

علت سقوط بیت‌کوین به زیر ۴۰ هزار دلار

-------------------------------------------------------------


معامله‌گران رمزارز در روزهای اخیر برای نقد کردن دارایی خود اقدام کرده‌اند و داده‌های کوین‌گلس نشان می‌دهد که در روز دوشنبه، بیش از ۳۴۰ میلیون دلار رمزارز نقد شده است.

بیشترین میزان نقد شدن بیت‌کوین را صرافی بیت‌مکس انجام داد. یکی از معامله‌گران در این صرافی معادل پنج میلیون و ۹۶۰ هزار دلار رمزارز فروخت. البته احتمال دارد این فروش رمزارز همچنان ادامه داشته باشد و رقم‌های بالاتر از این هم به صرافی‌ها وارد شود.

اول هفته جاری، بیش از ۴۰ میلیون دلار بیت‌کوین از یک کیف پول ناشناس حساب صرافی کوین‌بیس وارد شد.

روند نزولی بیت‌کوین در کل بازار رمزارز نیز تا حد زیادی بازتاب داشت و قیمت اتریوم (ETH)، بایننس‌ کوین (BNB) و سولانا (SOL) نیز در آغاز سال ۲۰۲۲ افت قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.

این افت قیمت عوامل بسیاری داشته است از جمله اینکه انتظار می‌رود در سال جدید خزانه فدرال ایالات متحده نرخ سود را دست کم چهار برابر کند و استخراج بیت‌کوین در قزاقستان نیز با دشواری مواجه شده است./

آنتونی کاتبرتسون  

https://www.asianews.ir/u/524
اخبار مرتبط
قیمت دلار در آستانه ورود به کانال ۲۵ هزار تومان است و متاثر از اخبار مذاکرات روند نزولی شدیدی به خود گرفته است، اما آینده دلار و طلا چه می‌شود و سرمایه گذاری آینده را چگونه باید برنامه ریزی کرد؟
ارزش رمزارز بیت‌کوین روز دوشنبه ۱۰ ژانویه برای مدت کوتاهی به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد که پایین‌ترین رقم از اواخر سپتامبر بود.
ملانیا ترامپ در سیزدهمین سالگرد ایجاد بیت‌کوین، پس از راه‌اندازی توکن رمزارز غیرقابل معاوضه (ان‌اف‌تی) خود، از آن حمایت کرد و گفت در فواصل منظم ان‌اف‌تی‌هایش را در وب‌سایت خود عرضه خواهد کرد و بخشی از عواید آن را به حمایت و نگهداری از کودکان اختصاص خواهد داد.
در حالی که ​رئیس بانک مرکزی انگلستان گفت دارایی‌های رمزارزی ممکن است بی‌ارزش باشد و خطر از دست رفتن کل پول سرمایه‌گذاران و قربانی شدن آنان در این بخش وجود دارد، صندوق بین‌المللی پول نیز اعلام کرد: استفاده از بیت کوین به عنوان واحد پولی قانونی شامل ریسک جدی برای مصرف‌کننده، و ثبات مالی است.
در حالی که شخصی به نام رایت، برنامه نویس 51 ساله استرالیایی که در لندن زندگی می کند، چندین بار مدعی شده که بیت کوین را ایجاد کرده است، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین که یکی از معماهای ماندگار دنیای اقتصاد بوده است، قرار است سرانجام در دادگاه فلوریدا فاش شود.
روند بازار برای بیت کوین صعودی است و بیت‌کوین بعد از اینکه سقف تاریخی خود را شکست می‌تواند تا محدوده ۷۳ هزار دلار رشد کند
صرافی اکسکریپتویی با بهره گیری از دانش فنی متخصصین ایرانی اقدام به راه اندازی پلتفرم معاملاتی نموده است، تا کاربران ایرانی از معاملات ارزهای دیجیتال محروم نمانند.
همچنانکه افزایش روز افزون قیمت دلار در ایران ادامه دار است، قیمت طلا صبح امروز در بازار آسیا کاهش داشت؛ از سویی به اعتقاد برخی قطعی فیسبوک سبب گران شدن بیت کوین شد!
حبیب آل جلیل بازی ساز مستقل ایرانی، برنامه نویس و فعال حوزه بلاک چین است که برنامه نویسی را با ساخت اپلیکیشن برای مارکت های داخلی نظیر «سیبچه» آغاز کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید