صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۳
کد خبر: 7773
گزارشگر: 306
۵۵۶
۰
۰
۰
جانشین فرماندهی سپاه الغدیر یزد

حضرت فاطمه (س ) الگویی حقیقی و عینی برای زنان و آحاد مردم هستند

حضرت فاطمه (س ) الگویی حقیقی و عینی برای زنان و آحاد مردم هستند
یزد - جانشین فرماندهی سپاه الغدیر یزد امروز دوشنبه ۲۷ دیماه در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) در تشریح ویژه برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام زن، اظهار کرد: حضرت فاطمه صدیقه(س) در تمام ابعاد اجتماعی، سیاسی و جهادی چهره‌ای برجسته از خود بر جای گذشته و به عنوان اولین شهیده راه ولایت، الگویی حقیقی و عینی برای زنان و آحاد مردم هستند.

آسیا نیوز / یزد ؛ سردار «حسین زارع کمالی»  از حضرت فاطمه(س) به عنوان الگوی حقیقیت و عینی آحاد مردم یاد کرد و گفت: نقشه امروز دشمن ولنگاری فکری و خودباختگی است و زنان در نوک پیکان مبارزه در این جنگ افکار و روانشناختی هستند.

وی با بیان این که زنان جامعه باید امروز در تمام عرصه‌ها نقش آفریین داشته باشند، گفت: خوشبختانه این نقش آفرینی قبل، حین و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشهود و تاثیرگذار بوده است به طوری که بنا به فرموده امام راحل(ره)، مردان ما مدیون زنان سیردل هستند که به تبع آنان وارد میدان شدند.

زارع کمالی با تاکید بر این که نگاه انقلاب اسلامی به جایگاه زن یک نگاه آرمان بخش و عزت بخش است، عنوان کرد: اگر مردان در جنگ سرد و فیزیکی در نوک پیکان مبارزه بودند ولی امروز در جنگ افکار و روانشناختی، زنان در این جایگاه قرار دارند.

وی گفت: باید به خوبی نقشه‌های دشمن را بشناسیم و راهکاری مقابله با این خدعه ها را عملیاتی و اجرایی کنیم لذا زنان ما با توجه به نقش موثری که در خانواده دارند باید موثرتر در این خصوص عمل کنند.

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر یزد نقش اصحاب رسانه را نیز در ارتقای تفکر مردم نسبت به جایگاه زن و ترویج فرهنگ فاطمی بسزا خواند و گفت: دشمن امروز مسائل فردی زنان جامعه را ترویج می‌کند در حالی که مسائل اصلی زنان پیگیری موضوعاتی مانند سبک زندگی و خانواده است لذا باید مراقب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم.

وی با بیان این که هفته زن امسال با شعار «ولایت اجتماعی بر مبنای سبک زندگی فاطمه زهرا(س)» از دوم تا هشتم بهمن ماه نامگذاری شده است، از تدارک بیش از ۴۰ عنوان برنامه از سوی بسیج جامعه زنان استان در این رابطه خبر داد.

زارع کمالی برگزاری همایش زن الگوی ایرانی، کارگاه‌های زودبازده و کمک به کارگاه‌های خانگی با اولویت مدیریت زنان سرپرست خانوار، دیدار با خانوده شهدا و تهیه مستندی از کارگاه‌های خانگی زنان یزدی با محوریت مبارزه با بیمار منحوس کرونا را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

 جانشین فرماندهی سپاه الغدیر یزد از جمله برنامه‌های این هفته براساس روزشمار تعیین شده را همایش بانوی هزاره سوم، توزیع بسته‌های معیشتی ویژه زنان سرپرست خانوار، کارگاه تبیین الگوی سوم و تجلیل از مادران فعال اجتماعی و کارآفرین، برگزاری جشن ازدواج آسان با این توضیح که تاکنون ۱۱۰۰ دست جهیزیه ایرانی و بیش از دو هزار جشن آسان در استان طی دو سه سال اخیر برگزار شده است،همایش بانوان ادارات استان با موضوع گام دوم انقلاب و الگوی سوم و همچنین برپایی بازراچه‌های فروش محصولات خانگی، ذکر کرد.

شایان ذکر اینکه : مسئول بسیج جامعه خواهران سپاه الغدیر گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته زن با همکاری اقشار مختلف و بسیجیان حدود ۴۰ برنامه شاخص توسط این مجموعه در استان برگزار می‌شود.

سپیده رضایی افزود: دیدار با زنان سرپرست خانوار، تجلیل از مادران فعال اجتماعی و کارآفرین، جشن ازدواج آسان و اهدای جهیزیه و برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی پیش‌بینی شده است .

به گفته وی، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک‌هزار و ۱۰۰ سری جهیزیه ایرانی بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع شده و  ۲ هزار جشن آسان با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار شده است.

این مسئول ، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تربیت زن در تراز انقلاب‌اسلامی، توانمندسازی زنان در اقتصاد مقاومتی و احیای زن مسلمان با تحکیم هویت انسانی را جزو ماموریت‌های بسیج جامعه زنان ذکر کرد.

رضایی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار نفر مخاطب جامعه زنان در استان هستند گفت: هم‌اکنون ۳۷۰ پایگاه مقاومت بسیج و ۳۱ پایگاه ویژه خواهران زیرپوشش فعالیت‌های مختلف را انجام می‌دهند.

سید محمد جواد عرفانفر

حضرت فاطمه (س ) الگویی حقیقی و عینی برای زنان و آحاد مردم هستند , سردار حسین زارع کمالی جانشین فرماندهی سپاه الغدیر یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/53n
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید