صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۰۱:۲۳
کد خبر: 7774
گزارشگر: 213
۳۸۸۰
۰
۰
۴
دکتر افروز گفت «افزایش عمر جوانی» در زنان سبب دوام فرزندآوری است

«پایداری جوانی» در زنان و افزایش سن بارداری/ زنان ۴۰ و ۵۰ ساله همانند ۲۰ ساله ها هستند!/سن شناسنامه ای بی اهمیت شد

«پایداری جوانی» در زنان و افزایش سن بارداری/ زنان ۴۰ و ۵۰ ساله همانند ۲۰ ساله ها هستند!/سن شناسنامه ای بی اهمیت شد
در حالی که به گفته تحقیقات پزشکی «پایداری جوانی» و «سن بارداری زنان» افزایش یافته، طبق آمار سازمان ثبت احوال نیز، میانگین سن ازدواج در کشور به نسبت ۵۰ سال گذشته حدود ۱۰ سال افزایش پیدا کرده است و این موضوع در اغلب کشورهای جهان مشاهده می شود؛ همچنانکه استاد دانشگاه تهران معتقد است در ازدواج و فرزندآوری سن زیستی و روانی مهم‌تر از سن شناسنامه‌ای است.

به گزارش آسیانیوز، مطابق با آمار منتشر شده در انگلستان تنها ۱.۱ درصد نوزادان، ۴۸۲۲ خانم باردار در گستره سنی ۴۵ تا ۵۵ سال، سندرم داون داشتند و این به معنای افزایش سن زیستی زنان در جهان است.


به گزارش ، طبق آمار رسمی سازمان ثبت احوال کشور، میانگین سن ازدواج در کشور به نسبت ۵۰ سال گذشته حدود ۱۰ سال افزایش پیدا کرده است و می‌توان همین امر را در غالب کشورهای جهان مشاهده کرد.

----------------

بیشتر بخوانید

اظهار نظر جدید نیکی کریمی درباره زنان و «عشق و کاهگل»
-------------------------------------------------

روانشناس و استاد ممتاز دانشگاه تهران با بیان اینکه ازدواج نیازی فطری و ضرورتی اجتماعی و فرزندآوری لازمه حیات پویا و نشاط اجتماعی است، گفت: در ازدواج و فرزندآوری سن زیستی و روانی مهم‌تر از سن شناسنامه‌ای است.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر غلامعلی افروز رئیس اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در چهل و هشتمین جلسه از سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی این اندیشکده اظهار کرد: قوانین فرزندآوری در برخی کشورها قابل مقایسه با ایران نیست. برای مثال در انگلستان پس از ازدواج به افراد خانه‌ای ۴۵ متری داده می‌شود و پس از تولد فرزند به آنها خانه ای دو خوابه داده می‌شود. البته این دیگر مهم نیست که مادری ۶۵ ساله فرزندی پنج ساله داشته باشد و گسست در عواطف معنا ندارد و اگر ازدواج و فرزندآوری به هر دلیلی این امر به تعویق افتاد نباید نگران بود.

وی گفت: با توجه به افزایش سن زیستی در جهان، گستره سنی زنان دو برابر شده است، درواقع زنان ۴۰ ساله اکنون همانند دختران ۲۰ ساله ۱۰۰ سال قبل هستند و از این رو اگرچه ازدواج به هنگام بسیار بهتر است؛ اما اگر به هر دلیلی ازدواج عقب افتاد نباید نگران فرزندآوری بود.

این استاد ممتاز دانشگاه تهران ادامه داد: مطابق با آمار منتشر شده در انگلستان تنها ۱.۱ درصد نوزادان، ۴۸۲۲ خانم باردار در گستره سنی ۴۵ تا ۵۵ سال، سندرم داون داشتند و این به معنای افزایش سن زیستی زنان در جهان است.

-------------------------

بیشتر بخوانید:

انتشار عکس‌های برهنه هزاران زن در اینترنت
----------------------------------------------------------

وی معتقد است که طبق آمار رسمی سازمان ثبت احوال کشور، میانگین سن ازدواج در کشور به نسبت ۵۰ سال گذشته حدود ۱۰ سال افزایش پیدا کرده است و می‌توان همین امر را در غالب کشورهای جهان مشاهده کرد.

این استاد ممتاز روانشناسی، سه ماهه دوم بارداری را مهم ترین زمان بارداری زنان دانست و توضیح داد: روح الهی در حدود ۱۶ هفتگی در جنین دمیده و رشد جنین در سه ماهه دوم بارداری به صورتی است که مرتب دست و پا می‌زند و صداهای بیرون را شنیده و نسبت به این صداها واکنش نشان می‌دهد. از این رو بهترین زمان انعقاد نطفه در آغاز فصل بهار است تا بخش قابل توجهی از سه ماهه بارداری در تابستان واقع شود چراکه در تابستان افسردگی کم‌تر، اکسیژن هوا بیشتر و شرایط برای بارداری مطلوب‌تر است.

با نیت پسر خواهی بچه‌دار نشوید

به نقل از ایسنا، افروز در بخش دیگر سخنان خود به تعیین جنسیت جنین نیز اشاره و تصریح کرد: تعیین جنسیت دست خداوند است و همسران باید از تعصبات ناروا در تعیین جنسیت به دور باشند و با نیت پسر خواهی یا دختر خواهی بچه‌دار نشوند.

-------------------------

بیشتر بخوانید:

راهکار «مبتلا نشدن» به سرطان پستان؛ مرگبارترین بیماری زنانه!

---------------------------------------------------------

به سفارش دیگران بچه‌دار نشوید

رئیس اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با تاکید بر اینکه زن و شوهرهایی که با یکدگیر اختلاف دارند باید از فرزندپروری خودداری کنند، ادامه داد: زمانی که زن و شوهر اختلاف و یا دعوا دارند نباید به سفارش کسی بچه‌دار شوند. از سوی دیگر زن و شوهر باید به خاطر یکدیگر و نه فرزندان در کنار هم زندگی کنند. در واقع اگر زن‌ و شوهر یکدیگر را دوست دارند باید بچه‌دار شوند.

این استاد ممتاز روانشناسی، معتقد است: زمانی که زوجین از بیشترین رضایتمندی نسبت به یکدیگر برخوردار شدند، آمادگی شناختی و روانی و اخلاقی و تربیتی داشتند، به باور استواری نسبت به مؤلفه‌های سن حقیقی رسیدند و آمادگی عاطفی و احساس نشاط معنوی داشتند؛ می‌توانند اقدام به فرزندآوری کنند.

وی با بیان اینکه نظریه‌های ترجمه‌ای مربوط به سبک‌های فرزند پروری عموما در غرب نیز جوابگو نبوده و تئوری‌های ناقصی به شمار می‌روند، خطاب به زوجین توصیه کرد: فرزندان را در حال دریابید و برای فردا تربیت کنید، تلاش کنید همیشه محبوب دل فرزند باشید و باور داشته باشید فرزندان محبت پذیر و تحقیر گریز هستند و باید به هنگام صحبت با آنها به جای استفاده از واژه‌های انضباطی از گل واژه‌های عاطفی استفاده کنید. همچنین باید اولویت خود را در ارتباط با فرزندان، به فرزند بزرگتر اختصاص دهید./

پروانه توکلی

https://www.asianews.ir/u/53o
اخبار مرتبط
وزیر ورزش و جوانان، ممنوعیت فعالیت زنان در رشته بدنسازی را انکار کرد و گفت که «هیچ ممنوعیتی وجود ندارد» و معاون او در امور ورزش بانوان در حال آماده‌سازی مجوز آن‌ها است.
نیکی کریمی، هنرمند سینمای ایران درباره کار در سینمای ایران گفت: وقتی در سینما مستقل کار کنی و زن هم باشی قطعا سختی می کشی و «عشق و کاهگل» مهم ترین ایده من بود.
مردان نمی‌توانند از هر زنی که بخواهند خواستگاری کنند، زیراکه در این زمینه موانعی وجود دارد.
مدیر وب‌سایت دیوار، به اتهام «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء از طریق جذب زنان تن‌فروش» به «سه ماه و یک روز حبس غیرقابل تبدیل» محکوم شده است.
دختر جوانی با مراجعه به پلیس تهران درباره اغفال شدنش از سوی یک مرد در سایت همسریابی توضیحاتی داد و طرح شکایت کرد.
عادات روزانه سالم می‌تواند به کاهش خطر دچار شدن به سرطان پستان کمک کند؛ ضمن آنکه غیر از دریافت قابل توجه فیبر، یک سوم رژیم غذایی بهتر است به پروتئین بدون چربی مانند مرغ یا ماهی اختصاص داده شود؛ اما چه کارهای دیگری باید برای دوری از این سرطان مرگبار انجام داد؟
در مراسمی عجیب در منطقه دامتاری در ایالت چتیسگر هند چند مرد هندو بر پشت چند زن متاهل به منظور باردار شدن راه می روند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید