صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۴
کد خبر: 7780
گزارشگر: 213
۵۸۴
۰
۰
۳
روزهای نفس گیر بازار سهام ادامه دارد

سقوط پرشتاب شاخص کل/بی اعتمادی به بورس جدی شد

سقوط پرشتاب شاخص کل/بی اعتمادی به بورس جدی شد
در حالی که نبود نقدینگی سبب بهم ریختگی بازار سرمایه شده است، بازار سهام امروز در ادامه روند منفی روزهای گذشته با شدت بیشتری افت کرد.

به گزارش آسیانیوز، شاخص کل بورس امروز بیش از ۳۰ هزار واحد ریخت، کانال ۱٫۳ میلیون واحد را از دست داد و به یک میلیون و ۲۷۵ واحد رسید.

 بازار سهام در ادامه روند منفی روزهای گذشته با شدت بیشتری امروز نیز منفی بود. شاخص کل با ۲٫۳ درصد منفی کانال ۱٫۳ میلیون واحد را از دست داد. علاوه بر افت بیش از ۳۰ هزار واحدی شاخص کل و ورود به کانال یک میلیون و ۲۷۵ واحد، شاخص هم‌وزن نیز ۲٫۳ درصد منفی بود.

---------------

بیشتر بخوانید

فروپاشی بورس تهران؟
------------------------------------

ارزش معاملات امروز حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان بود و نسبت به روز گذشته نیز افت داشت. فولاد، فارس، کگل و فملی تاثیرگذارترین نمادها در افت شاخص کل امروز بودند.

تجارت نیوز نوشت برترین گروه‌های صنعتی امروز شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو بودند. بیشترین ارزش معاملات امروز برای نمادهای کمند، فولاد و امین یکم ثبت شد. بیشترین حجم معاملات نیز به وسکرمان،خودرو و خساپا تعلق داشت.

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۱۵ واحد افت وارد کانال ۱۷ هزار و ۶۶۲ واحد شد. نمادهای زاگرس، هرمز، کگهر و شگویا بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل فرابورس را ثبت کردند.

 پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام گفت: بازار امروز در ادامه بازار روزهای گذشته کم‌حجم‌تر و منفی‌تر بود. نبود نقدینگی باعث وضعیت حال حاضر است و تا حدودی منطقی نیز به نظر می‌رسد. با تغییر مداوم تصمیماتی که گرفته می‌شود از جمله نرخ خوراک پتروشیمی، نرخ گاز صنایع و … در کنار عدم تحقق وعده‌ها، سرمایه‌گذار مجاب به ورود پول به بازار نمی‌شود.

--------------

بیشتر بخوانید

رشد بورس جدی است؟

------------------------------------------

وی ادامه داد: گزارشات نه چندان خوب و ناامیدکننده صورت‌های ملی ۹ ماهه شرکت‌ها مزید بر علت و باعث شده خریداران برای ورود به بازار تعلل کنند./

https://www.asianews.ir/u/53u
اخبار مرتبط
شاخص کل بورس امروز با رشد بیش از 3 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 314 هزار واحد قرار گرفت؛ در حالی که شاخص کل هم وزن بورس امروز هم مثبت شد.
کارشناس بازار سهام گفت: بورس به شدت تهی از فروشنده شده است ولی از طرف دیگر خریدار هم نیست؛ در حالی که بازار در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد و خریدار منتظر اخبار برجام و بودجه است.
رییس سازمان بورس در حالی از پرداخت سود ۲۳۰ شرکت سخن گفت که وعده داد تا پایان سال ۷۰ شرکت دیگر نیز سود خود را پرداخت خواهند کرد.
بورس امروز با افت آغاز به کار کرد و شاخص کل هم‌وزن همراستا با شاخص کل در جهت منفی در حال حرکت است.
مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه ۹۱ درصد پرتفوی شستا بورسی است، گفت: وظیفه اصلی شستا حفظ ارزش دارایی بیمه‌شده‌هاست و تلاش داریم با افزایش شفافیت و میزان سودآوری شستا از دارایی بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی صیانت کنیم.
بورس در هفته گذشته در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که روز چهارشنبه پیش از آن، پس از 19 روز متوالی بازار با ورود پول حقیقی مواجه بود.
بازار سهام پس از افت و خیزهای فراوان در هفته گذشته طی چهار روز معاملاتی پیش روند رو به رشدی داشته است؛ در حالی که کارشناسان معتقدند این روند ماندگار است.
ارزش سبد سهام عدالت سهامداران با رشد ۶٫۴ درصدی مواجه و تا پایان اول دی، ۲۲ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان محاسبه شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید