صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۶
کد خبر: 7781
گزارشگر: 213
۸۵۰
۰
۰
۳
از سوی اداره امور خارجه کشورهای مشترک المنافع و توسعه بریتانیا

کمک یک میلیون پوندی بریتانیا برای حمایت از پناهندگان افغانستانی در ایران

کمک یک میلیون پوندی بریتانیا برای حمایت از پناهندگان افغانستانی در ایران
کمک یک میلیون پوندی اداره امور خارجه کشورهای مشترک المنافع و توسعه بریتانیا به «برنامه جهانی غذا» (WFP) اجازه می دهد تا برای پناهندگان تازه وارد از افغانستان وعده های غذایی آماده مصرف و سایر جیره ها را تهیه کند.

به گزارش آسیانیوز، برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP )در جمهوری اسلامی ایران از اولین کمک مالی بریتانیا در حمایت از پناهندگان آسیب پذیر در جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند.

 

---------------

بیشتر بخوانید

حضور احمد مسعود در تهران!

-------------------------------------------------

کمک یک میلیون پوندی اداره امور خارجه کشورهای مشترک المنافع و توسعه بریتانیا به برنامه جهانی غذا اجازه می دهد تا برای پناهندگان تازه وارد از افغانستان وعده های غذایی آماده مصرف و سایر جیره ها را تهیه کند. همچنین برنامه جهانی غذا را قادر می سازد تا بخشی از این کمک را صرف حمایت از 31 هزار پناهنده که هم اکنون در 20 مهمانشهر در سراسر کشور زندگی می کنند، بنماید تا با تثبیت وضعیت امنیت غذایی آنها، از هرگونه جابجایی بیشتر جمعیت جلوگیری کند.

 

----------------------

بیشتر بخوانید:

طالبان با حکومت ایران «دوست» نخواهد شد!

----------------------------------------------------

این کمک مالی که در زمان مقتضی ارائه گردیده، هدف برنامه جهانی غذا که همان نجات جان انسانهاست را بهبود بخشیده و باعث می گردد تا پاسخگوئی به هرگونه نیاز مکملی از طریق کمک ترکیبی وجه نقد و ارائه مستقیم مواد غذایی، تسریع شود.

 کمک یک میلیون پوندی بریتانیا برای حمایت از پناهندگان افغانستانی در ایران asianews

 

نگار گرامی، نماینده و مدیر کشوری برنامه جهانی غذا در جمهوری اسلامی ایران گفت: "ما از اداره امور خارجه کشورهای مشترک المنافع و توسعه بریتانیا برای این کمک سخاوتمندانه و حمایت آنها از پروژههایمان در ایران بینهایت سپاسگزاریم. ماههای سخت زمستان، بیکاری، کمبود نقدینگی و افزایش قیمتها، بحران انسانی در افغانستان را به بالاترین حد خود رسانده است و نزدیک به 24 میلیون نفر در خطر ناامنی غذایی قرار دارند. بسیار مهم است که برنامه جهانی غذا آماده پاسخگویی به هرگونه شرایط اضطراری در پی ورود ناگهانی پناهندگان باشد."

-------------

بیشتر بخوانید:

غرب «خوابید» تا افغانستان بحران جهان شود!

----------------------------------

سایمون شرکلیف، سفیر بریتانیا در ایران گفت: "ما خوشحالیم که به ایران کمک می کنیم تا از تعداد زیادی از پناهجویان افغانستانی که قصد خروج از افغانستان را دارند حمایت کند. این مشارکت به برنامه جهانی غذا اجازه می دهد تا به این پناهندگان کمک های غذایی ضروری، از جمله وعده های غذایی آماده مصرف و سایر جیره ها را ارائه دهد. بریتانیا در کنار مردم افغانستان و شرکای منطقه ای برای دست یافتن به آینده ای با ثبات و صلح آمیز برای این کشور قرار دارد."

تحولات سریع اخیر در افغانستان باعث ایجاد تحرکات جمعیتی مضاعف، آوارگی خانواده ها و در نهایت سوق دادن آنها برای پناهندگی به کشورهای همسایه شده است.

جمهوری اسلامی ایران میزبان یکی از بزرگترین جمعیت های پناهنده برای طولانی ترین بازه زمانی در جهان است و بیش از چهار دهه پذیرای پناهندگان بوده است.

با حمایت کشورهای اهداکننده، «برنامه جهانی غذا» از زمان ورود نخستین پناهجویان از افغانستان و عراق در اواخر دهه 1980، به پناهندگان در ایران کمک می کند. این سازمان تا یافتن راه حلی پایدار به حمایت خود از پناهندگان ادامه خواهد داد.

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد برنده جایزه صلح نوبل در سال 2020 است. این سازمان اعلام کرده است:

«ما بزرگترین سازمان بشردوستانه در جهان هستیم که در مواقع اضطراری جان انسان ها را نجات می دهیم و از کمکهای غذایی برای ایجاد راهی به سوی صلح، ثبات و رفاه افرادی که در گذر از مناقشات، بلایا و تغییرات اقلیمی میباشند، استفاده می کنیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: WFPIran@ برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ایمیل dara.darbandi@wfp.org و یا شماره تلفن
989123084147+ تماس بگیرید.»/

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/53v
اخبار مرتبط
برخی از مقام های طالبان اعلام کرده اند که احمد مسعود در تهران بوده است؛ این در حالی است که جبهه مقاومت ملی که مخالف طالبان است، کنترل دره پنجشیر افغانستان را در دست دارد و احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود از رهبران جنبش مقاومت ضد شوروی، فرمانده این جبهه است.
حالت جدید تروریسم دولتی طالبان در حالی شکل می گیرد که این گروه برای عملیات انتحاری تروریستی اعلام آمادگی کرده و بیانیه داده است و گردان انتحاری طالبان اغلب شامل جوانان و نوجوانانی هستند که در مدارس دینی پاکستان تحصیل کرده اند.
گوردون براون، نخست وزیر سابق بریتانیا، می‌گوید غرب در حال «خوابگردی» در بزرگ‌ترین بحران بشردوستانه عصر و افغانستان فروپاشیده است.
ساکنان شهرستان عنابه در پنجشیر، با حمل جسد تیرباران شده افسر پیسین پلیس، طالبان را به قتل و کشتار افراد بی‌گناه متهم کردند.
در تازه‌ترین مورد از کشتار و ناپدید شدن نیروهای نظامی و انتظامی دولت پیشین افغانستان به دست طالبان، روز گذشته، افسران پیشین ارتش، در قندوز و جوزجان تیرباران شدند.
انفجارهای اخیر در شهر کابل ، تقریبا پس از یک ماه آرامش بار دیگر نگرانی را در میان مردم به وجود آورده است و مهم تر آنکه مسوولیت چنین حوادثی از زمان قدرت گرفتن طالبان در افغانستان پیچیده شده است.
عفو بین‌الملل گفت زنان و دخترانی که پیشتر در خانه‌های امن نگهداری می‌شدند و کارکنان این مراکز و وکلا و قضایی که در این حوزه فعالیت داشتند، پس از تسلط طالبان با تهدیدهای جدی از جمله مرگ مواجه هستند.
دیدبان حقوق بشر با انتشار گزارشی اعلام کرد که حکومت طالبان تنها در چهار ولایت بیش از ۱۰۰ پلیس یا مامور امنیتی سابق دولت افغانستان را کشته یا به اجبار ناپدید کرده است.
محمد حسن آخوند، مقام طالبان گفت مردم نباید در رابطه با بدتر شدن بحران اقتصادی کشور انگشت اتهام به سوی طالبان نشانه روند؛ باید برای مقابله با قحطی «دعا» بخوانند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید