صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۳
کد خبر: 7794
گزارشگر: 306
۷۰۳
۰
۰
۰
رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد خبرداد

به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد یزد و در آستانه هفتمین سالگرد بزرگداشت شهید محمد علی الله دادی در واحد یزد برگزارشد.

به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد یزد و در آستانه  هفتمین سالگرد بزرگداشت شهید محمد علی الله دادی در واحد یزد برگزارشد.
یزد - نوید نصیری زاده، از برگزاری نشست اساتید بسیج دانشگاه های استان یزد با حضور سرهنگ کاظم مشهدی بافان از همرزمان شهید محمد علی الله دادی، در آستانه هفتمین سالگرد بزرگداشت شهید محمد علی الله دادی در سالن کنفرانس شهید سردار سلیمانی واحدیزد خبرداد
آسیانیوز / یزد ؛ به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، این نشست  که در آستانه هفتمین سالگرد بزرگداشت شهید محمد علی الله دادی ، با حضور سرهنگ کاظم مشهدی بافان از همرزمان وی و با حضور اساتید بسیجی دانشگاه های استان یزد  همراه با تبیین خاطرات و فضایل مدیریتی سردار تشکیل شد.
سرهنگ کاظم مشهدی بافان ازهمرزمان شهید اظهار کرد، آشنایی من با سردار الله‌دادی به سال 1385 باز‌می‌گردد، یعنی زمانی که ایشان به سپاه یزد آمدند. الله‌دادی فردی مدیر و مدبر بود که با فکر و برنامه‌ریزی کار می‌کرد. زمانی که به یزد آمد، برنامه‌های سپاه را جمع و شروع به پرورش و منسجم نمودن کار‌ها کرد و از همان اوایل بنده شیفته اخلاق و روحیات ایشان شدم و در نتیجه بعد از انتصاب ایشان به عنوان فرماندهی تیپ الغدیر تا زمان شهادتشان با شهید در ارتباط بودم. 
وی ادامه داد، سردار الله‌دادی را اکثر همراهان و همکاران به عنوان مردی مبارز و ایده‌پرداز و آینده‌نگر می‌شناسند، ایشان بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی را برای سپاه انجام دادند. پروژه‌های زیادی را برای سپاه راه‌اندازی و دایر کرد تا نیروها و مردمی که از آن بهره‌مند می‌شوند در سهولت و آسایش کامل باشند. 
 سردار،تمامی مشکلات راهیان نور سپاه یزد را مرتفع نموده و هماهنگی‌های لازم جهت اعزام به مناطق عملیاتی دفاع مقدس انجام داد. حاج‌علی برای زنده نگه داشتن یاد شهدا در یزد اقدامات کلانی داشت و در برگزاری یادواره‌ها همواره پیشگام بودند. ایشان راویان زیادی را تربیت کرد و رشد داد و امروز آن راویان به یاد شهید الله‌دادی در حال خدمت‌رسانی به زائران کربلا‌های ایران هستند. 
وی تصریح کرد، وقتی که سردار الله‌دادی وارد یزد شد، خود را خادم سپاه دانست و چون پدری در رأس نیروها قرار گرفت و به عنوان نماینده سردار جعفری در سپاه، فعالیت‌های زیادی انجام داد. او می‌گفت فرمانده‌ بودنش را از حاج‌قاسم دارد.
به گفته سردار الله‌دادی من فرماندهی‌ام را زمان جنگ از طریق بی‌سیم و از شخص حاج‌قاسم سلیمانی تحویل گرفته‌ام. زمانی که در عملیات کربلای 5 ، شهید زندی فرمانده تیپ ادوات لشکر ثار‌الله به شهادت رسید و خبرش به حاج‌قاسم داده شد، ایشان از طریق بیسیم به من گفت: شما فرماندهی را به دست بگیر. شهید الله‌دادی همیشه می‌گفت: من پابند به تودیع و معارفه نیستم. فقط و فقط فرماندهی و مسئولیتی که به من در کربلای 5 داده شد را به نحو عالی انجام می‌دهم، باید این حرمت را رعایت کرده و آن را حفظ کنم و همیشه باید مطیع فرمانده‌ام باشم. حاج‌علی خیلی علاقه‌مند به فرماندهان رده بالای خود بود. بسیار هم ولایت‌پذیری داشت و طبق فرموده آنها عمل می‌کرد.
پاسدار مشهدی بافان اذعان کرد، شهید الله‌دادی علاقه زیادی به سردار سلیمانی داشت و می‌گفت: سردار سلیمانی به من گفته است که دلخوشی من در سپاه به چند نفر است. به ویژه به دو نفر، یکی احمد کاظمی که شهید شد و دیگری به شما دلخوشم آقای الله‌دادی.
بنابراین سردار الله‌دادی همیشه می‌گفت:  همه دنیا را کنار می‌گذارم و می‌خواهم طوری کار کنم که فرمانده‌ام که به من دلخوش است مأیوس نشود و تا آخر به من دلخوش باشد. انصافاً هم همه ما دلخوشی فرمانده را به سربازش دیدیم، حاج‌قاسم سلیمانی در زمان تدفین شهید الله‌دادی وارد قبر شد. خودش پرچم ابا عبدالله‌الحسین را پهن کرد و جنازه الله‌دادی را در قبر گذاشت. عبای سید‌حسن را روی پیکر شهید گذاشت و تربت امام حسین(ع) را در قبر نهاد و زیارت عاشورا خواند. عشق‌بازی فرمانده را با فرمانبردارش دیدیم. حاج‌علی روزهای حضورش در سوریه را با شور و شعف تعریف می‌کرد و می‌گفت: بسیج جهانی را که امام خمینی همواره مد نظر داشتند و می‌فرمودند، در آن سوی مرز‌ها تشکیل داده‌ایم.
همرزم شهید الله دادی یادآور شد در چند سالی که با شهید الله‌دادی همراه بودم می‌توان به چند ویژگی ایشان اشاره کنم فرمانده‌ای جذاب بود. جذابیت خاصی داشت. هر کسی با ایشان معاشرت می‌کرد شیفته‌اش می‌شد. خاکی و مهربان، متدین و صبور بود. در سخت‌ترین شرایط که بچه‌ها درگیر بودند و اذیت می‌شدند و فشار عملیات و شرایط جبهه بر آنها تأثیر بدی گذاشته بود، حاج‌علی لبخندی بر لبش داشت که همه آن مسائل و دشواری‌ها را از بین می‌برد. بچه‌ها وقتی حاج‌علی را می‌دیدند خستگی‌شان در می‌آمد.
وی تبیین کرد، مرتب با خودمان می‌گفتیم او فرمانده تیپ است و کارش چند برابر ما، اما اینگونه با شعف و صبوری در حال جهاد است و در برابر سختی‌ها لبخند می‌زند، حالا ما که مسئولیت چندانی نداشتیم وقتی ایشان را می‌دیدیم انرژی مضاعف می‌گرفتیم. ایشان آدم کم حرفی هم بود.
یک سال قبل از رفتنشان زمانی که تودیع شدند رنگ و بوی شهادت در چهره ایشان دیده می‌شد. در ماه‌های آخر در کرمان به من گفتند: مهدی دعا کن که شهید شوم. خیلی برای من سخت بود اما چون آرزو داشت، دوست داشتم که ایشان به این افتخار برسد. بعد از شهادت حاج‌علی من هنوز خودم را پیدا نکرده‌ام. نمی‌دانم رابطه‌ای که باید بین خودم و ایشان تعریف کنم را چه باید نام بگذارم. رابطه پدر و فرزندی یا رابطه برادری و... حاج‌علی رضایت خدا را از خودش در شهادت می‌دانست. 
ویژگی‌های بارز اخلاقی ایشان می‌توان به چند ویژگی اشاره کنم که وی فرمانده‌ای جذاب بود. جذابیت خاصی داشت. هر کسی با ایشان معاشرت می‌کرد شیفته‌اش می‌شد. خاکی و مهربان، متدین و صبور بود. در سخت‌ترین شرایط که بچه‌ها درگیر بودند و اذیت می‌شدند و فشار عملیات و شرایط جبهه بر آنها تأثیر بدی گذاشته بود، حاج‌علی لبخندی بر لبش داشت که همه آن مسائل و دشواری‌ها را از بین می‌برد. بچه‌ها وقتی حاج‌علی را می‌دیدند خستگی‌شان در می‌آمد.
ماجرای فعالیت سردار شهید الله دادی در سپاه قدس در زمان فرماندهی ایشان در سپاه یزد و در زمان اجرای یکی از رزمایش‌ها،  از سرلشکر سلیمانی فرمانده سپاه قدس برای شرکت در رزمایش دعوت کردیم. سرلشکر سلیمانی در همان سفر به همرزم قدیمی خود گفت: «آماده شو که با من بیایی!»
 
ضمناً به علت آشنایی دیرینه فرمانده سپاه قدس با خانواده این شهید بزرگوار، شب همان روز سرلشکر سلیمانی نظر همسر شهید را هم در این مورد جویا شد. همسر شهید الله دادی با استواری و شجاعت مثال‌زدنی جواب داد: «از آن زمان که حاج علی و شما را شناختم، من و سردار نیروی بسیجی و تحت امر شما بوده‌ایم و اکنون هم هر جا که نظام و انقلاب به ما نیاز داشته باشد،حضور خواهیم یافت.»
بعد از این سردار به همراه همسر گرامی خود به لبنان سفر کرد. خود ایشان می گفتند هر روز که از خانه بیرون می روم برای آخرین بار نگاهی به خانواده خود می کنم. حتی وقتی به خانه بر می گشت، همسر ایشان به خاطر سلامتی وی سجده شکر به جا می آوردند. شاید ساده به نظر برسد ولی کافی است بدانیم، این شهید فردی است که 32 سال در نظام خدمت کرده و دوران بازنشستگی و استراحت خود را دور از فرزندان در جبهه دیگری و در کشوری غریب سپری کرد.
از فعالیت 5ساله این سردار سپاه اسلام در سپاه استان یزد می توان به واسطه مدیریت جهادی ایشان اقدامات زیر بنایی بسیاری در سپاه استان یزد اشاره کرد. وی در مدت 5 سال حضور خود در یزد ، 50 پروژه سنگین که زیرساخت های اداری و نظامی سپاه یزد را شامل می شد، به سرانجام رسانید.
گفتنی است که این نشست با حضور محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس بسیج اساتید دانشگاههای استان یزد و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد و همچنین حجه الاسلام حسن زارع مسئول دفاتر نهاد رهبری در واحدهای دانشگاهی استان و با حضور اساتید بسیجی دانشگاه های استان یزد برگزار شد.

سید محمد جواد عرفانفر

به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد یزد و در آستانه  هفتمین سالگرد بزرگداشت شهید محمد علی الله دادی در واحد یزد برگزارشد , نوید نصیری زاده رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/546
اخبار مرتبط
یزد - محسن اقبالی گفت، ثبت‌نام ‌دوره آموزشی، معرفتی طرح ولایت (به صورت مجازی) ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر و عوامل اجرایی طرح شاهد با همکاری مرکز آموزش‌های آزاد موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم آغاز شد
یزد - به پیشنهاد مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی و با صدور احکام جداگانه از سوی مهران فاطمی استاندار یزد، اعضا هیات امناء کانون کارآفرینی این استان معرفی شدند
یزد - دکتر سید محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور و حجه الاسلام صالحی افشار عضو شورای مرکزی بسیج اساتید در معیت جمعی از مسئولان بسیج اساتید استان و دانشگاه آزاد یزد جهت ادای احترام به مقام شامخ ۸ شهید گمنام دفاع مقدس و دو شهید مدافع دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در معراج الشهدای این دانشگاه حضور یافتند
یزد - در حاشیه سفر دکتر سید محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور به استان یزد در معیت مسئولان بسیج اساتید استان یزد ، دیدار از نزدیک با حضرت آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد انجام شد
یزد - دکتر سید محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ومعاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشورهمراه در معیت مسئولان بسیج اساتید دانشگاهی استان از آزاده سرافراز دکتر سید حسین فرمی باف تجلیل وقدردانی بعمل آوردند
یزد - شهید سردار محمدعلی الله دادی از جمله فرماندهان دفاع مقدس است که برکتهای وجودی وی تنها محدود به حوزه نظامی باقی نماند
یزد - در گفتگو ای با موضوع مکتب حاج قاسم سلیمانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد دکتر دهقانی اشکذری به تحلیل و بررسی جنبه های مختلف آن پرداخت
یزد - جلسه هم‌اندیشی با والدین دانشجویان جدیدالورود به همت حوزه معاونت دانشجوئی فرهنگی واحد یزد در سالن آمفی تاتر سلطانی دانشگاه برگزارشد
یزد - به‌مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) ، مراسم محفل انس با قرآن کریم در مسجد دانشگاه برگزار شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید