صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۹:۰۸
کد خبر: 783
گزارشگر: 49
۹۰۹
۰
۰
۰

همتی در یک نگاه

اظهارات همتی رئیس بانک مرکزی در خصوص بهره مرکب بانکها
عبدالناصر همتی در برنامه نگاه یک ، صراحتا اعلام کرد که بانکها با تخلف از قوانین آمره پولی و مالی و بی توجه به عقود مشارکتی و قانون بانکداری بدون ربا، صرف نظر از اینکه تسهیلات گیرنده به سود دهی رسیده و یا ضرر کرده باشد ، با دریافت بهره از پول و نه مشارکت در سرمایه گذاری نسبت به تسهیلات اعطایی علاوه بر سود و جرایم پلکانی در تمدید قراردادها که اکثر صوری و تحت فشار شرخر های بانکی صورت پذیرفته است. از محل زیان تولید کنندگان و حراج اموال و مزایده رهینه های صاحبان کسب و کار به سود موهومی رسیده اند و این اموال سرقت شده و غارت شده را بین ذینفعان بانکها و دزدان سرگردنه تقسیم نموده اند و اگر می خواستند  برابر قانون مصوب حذف بهره مرکب عمل کنند. نمی دانند که بودجه این سودهای موهومی تقسیم شده را از چه محلی و چه بودجه ای برگردانند.
پاسخ روشن است ، اموال سرقت شده مردم توسط بانکها را از همان سارقان پس گرفته و به صاحبان آن یعنی طلبکاران بانکی برگردانید. باتوجه به شرایط چند ساله اخیر  و تحریم های داخلی و خارجی و موانع دست وپاگیر در حوزه اقتصاد کشور ، وقتی سودی برای تولید کننده حادث نگردیده و تسهیلات گیرنده که شریک بانک بوده است زیان دیده و علاوه بر اندک تسهیلات ربوی اخذ شده کل سرمایه گذاری صورت پذیرفته به دلیل تخلفات بانکها نیز از بین رفته و درنهایت خانه وزندگیش به مزایده بانکهای نزول خوار افتاده ، آقای همتی شما کدام سود را تشخیص و بین سهامداران تقسیم و الان برای پس دادن اموال سرقت شده مردم تقاضای ردیف بودجه می کنید. این حرف شما مثل دزدی است که جیب کسی را زده و در چنگ قانون گرفتار شده است و مال باخته در کلانتری از سارق پولش را می خواهد ولی دزد می گوید من پول را هزینه کردم و الان ندارم که برگردانم فلذا کلانتری از بیت المال بودجه ای به من بدهد که پول مالباخته را برگردانم. 
آقای همتی شما به قول خودتان اقتصاد خوانده هستید مثلا از انگلستان مدرک گرفته اید. به خدا قسم  برنامه دیشب شما دل میلیونها صاحب کسب و کار را به درد آورد. بعد شما برچسب بدهکاران بانکی را به تولید کنندگان زده و در اتاق بازرگانی تبریز به فعالان اقتصادی و نمایندگان مجلس اهانت می کنید که مجلس چکاره است که قانون حذف بهره مرکب را تصویب نموده است. و با افتخار می گوید شما جلوی اجرای قانون را گرفته اید. با کدام تفسیر آبکی، مثل صحبت های دیشب تان در برنامه نگاه یک اینکار را کردید که به آن فخر می فروشید و همه را تهدید می کنید. شما می فرمائید به شورای نگهبان و مجمع تشخیص تفهیم کردید که برگرداندن اموال غارت شده مردم نیاز به ردیف بودجه دارد و آنها نیز پذیرفته اند و با وقاحت تمام تایید آن را به گردن شورای فقهی بانک می اندازید یعنی همان شورایی که اکثراعضای آن در مصاحبه های متعدد اعلام کردند که هیچ نقشی در تصمیمات شما ندارند. در اینجاست که ما خواستار ورود قوه قضائیه و محاکمه بانکها به دلیل تخلف از قوانین آمره پولی و بانکی هستیم. متاسفانه دولت هم که به هیچ وجه خود را مکلف به پاسخگویی نمی داند. زیرا در اصل این وظیفه دولت بوده و هست که با ارائه یک لایحه دو فوریتی به مجلس و تصویب نمایندگان برای یکبار و همیشه به غائله بهره مرکب و ربای دوران جاهلی بانکها پایان دهد.امیدواریم تا کار از این خرابتر نگردیده این مهم که یکی از عوامل مهم زمین گیر شدن صنایع و بانکهای کشور است مرتفع و در جنگ اقتصادی پیش رو شاهد تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و رونق تولید باشیم.
 
مجید حسینی
https://www.asianews.ir/u/1rG
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید