صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۲
کد خبر: 7833
گزارشگر: 213
۱۵۹۴۶
۰
۱
۵
آخرین وضعیت تغییر مبلغ یارانه ها از ماه دوم زمستان

«جزییات» پرداخت یارانه های بهمن/افزایش کمک معیشتی ها از ماه جاری

«جزییات» پرداخت یارانه های بهمن/افزایش کمک معیشتی ها از ماه جاری
بنا بر تصمیم دولت، افزایش یارانه های نقدی و معیشتی پس از سال ها پرداخت و با حدف حذف ارز 4200 تومانی به زودی قرار است محقق شود.

به گزارش آسیانیوز، آنطور که دولت اعلام کرده قرار است یارانه جدید منابع جدیدی که از حذف دلار 4200 تومانی به دست می‌آید پرداخت شود. در حال حاضر نیز لایحه حذف آن به مجلس رفته و تصمیم نهایی را باید نمایندگان مجلس بگیرند.

-----------------

بیشتر بخوانید

جزییات پرداخت یارانه ۲۰۰ هزار تومانی از سوی شهردار تهران
------------------------------------------------

یارانه یکی از بحث های مهم این روزها است. طبق گفته برخی از مسئولین قرار است میزان یارانه نقدی و معیشتی پس از سال ها پرداخت، افزایش یابد. بحث حذف ارز 4200 تومانی نیز این مساله را پررنگ تر می نماید که پس از آن کالاهای اساسی گران می شود و لازم است به همان تناسب یارانه ها نیز افزایش یابد.

محسن رضایی چندی پیش در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما گفت: طبق لایحه بودجه قرار بود یارانه‌ ها را برای سال آینده دو برابر کنیم، اما آقای رئیس جمهور تاکید کرد که افزایش یارانه‌ ها برای سه ماه باقی مانده سال نیز اعمال شود. یعنی طبق گفته رضایی قرار بود که یارانه ها در ماه های پایانی سال دی ، بهمن و اسفند ماه با افزایش دو برابری مواجه شود. اما دی ماه 1400 در حالی تمام شد که مبلغ هیچ یارانه ای اضافه نشد.

 دولت باید در روز دهم بهمن ماه یارانه معیشتی بنزین را واریز کند، مبلغ این یارانه برای هر خانوار متناسب با تعداد اعضای آن بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است.

به نقل از رکنا، واریز یارانه معیشتی بنزین از آذر ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شد و بیست و هفتمین مرحله آن تا ۱۰ روز آینده به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. مثل ماه‌های گذشته، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنح نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی می‌گیرند.

-----------

بیشتر بخوانید

جزییات پرداخت یارانه های جدید از بهمن

----------------------------------------

همچنین از یارانه حدود هفت میلیون خانوار نیز مبلغ ۳۵ هزار تومان به عنوان قسط مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا کسر می‌شود.


دومین یارانه‌ای که باید دولت در بهمن ماه واریز کند، یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی است.

در روز بیستم بهمن ماه، صد و سی و دومین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. همچنین از یارانه ۲۱ میلیون خانوار یارانه‌بگیر بیستمین قسط مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا برداشت می‌شود.

یارانه جدید در بهمن ماه

  قرار بود همزمان با واریز یارانه معیشتی بنزین یارانه جدید نیز واریز شود اما انجام نشد، سپس اعلام شد که واریز یارانه جدید به ماه بعد موکول شده است.

طبق گفته معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، قرار بود در دی ماه یک خانوار چهار نفره ۸۰۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت کند.

مبلغ یارانه جدید قرار بود پلکانی باشد، یعنی دهک‌های اول تا چهارم نفری ۱۲۶ هزار تومان و دهک‌های پنجم تا هفتم ماهانه ۹۰ هزار تومان یارانه بیشتر بگیرند. تعداد مشمولان نیز همان ۶۰ میلیون نفری است که یارانه معیشتی دریافت می‌کند.

آنطور که دولت اعلام کرده قرار است یارانه جدید منابع جدیدی که از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی به دست می‌آید پرداخت شود. در حال حاضر نیز لایحه حذف آن به مجلس رفته و تصمیم نهایی را باید نمایندگان مجلس بگیرند.

اگر نمایندگان برای حذف ارز ترجیحی چراغ سبز نشان دهند، احتمالا دولت همزمان با واریز یارانه معیشتی یارانه جدید نیز واریز می‌شود، در غیر این صورت امکان موکول شدن آن به زمان دیگری وجود دارد./

https://www.asianews.ir/u/559
اخبار مرتبط
شهردار تهران درباره کیف پول شهروندی برای هر تهرانی که در آن ۲۰۰ هزار تومان اعتبار است و برای اقشار خاص افزایش هم پیدا می‌کند، توصیحاتی داده است.
در حالی که نارضایتی از قیمت‌ها چه از جانب خودروساز و چه از جانب خریدار ادامه دارد، با اینحال همچنان طبق روال هر هفته فروش‌های فوق‌العاده خودرو پابرجاست.
یک فعال اصولگرا، بنزین را موضوعی فاجعه آور برای کشور دانست و گفت: افزایش احتمالی نرخ بنزین در ادامه طرح جدید توزیع بنزین بازی با آتش است و تاکید کرد که باید از تجربیات درس گرفت.
در حالی که یکصد وسی و یکمین مرحله یارانه با نرخ قدیمی به حساب سرپرستان خانوار، فردا دوشنبه ۲۰ دی ماه واریز می‌شود، یارانه های جدید با درصدهای افزایش از بهمن ماه پراخت خواهد شد.
ظاهرا به دلیل نامشخص بودن برنامه های اقتصادی دولت رئیسی، گروهی از اصولگرایان از جمله قالیباف نیز در حال دور شدن از مجموعه دولت هستند.
آخرین وعده پرداخت یارانه نقدی جدید، مربوط به جلسه وزیر اقتصاد با برخی از اقتصاددانان اسلامی بود؛ جایی که احسان خاندوزی در آن اعلام کرد هیچ راهکار فوری برای حل مشکلات اقتصادی غیر از پرداخت یارانه نقدی وجود ندارد.
معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه یارانه دارو و گندم حذف نشده است درباره جزییات واریز یارانه های دی ماه توضیحاتی داد.
طبق اعلام قبلی قرار بود فردا شب همزمان با واریز یارانه بنزین دی ماه، یارانه جدید همین ماه نیز واریز شود.
معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: با حذف ارز ترجیحی، به هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه قبلی هدفمندی و حدود ۵۰ هزار تومان به عنوان یارانه معیشتی می پردازیم و در واقع ارز ترجیحی هر کدام از کالاها که حذف شد به این رقم یارانه ها افزوده می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید