صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۸
کد خبر: 7851
گزارشگر: 213
۷۰۷
۰
۰
۵
اعلام تزریق واکسن کرونا به دانش آموزان مقطع ابتدایی

آغاز واکسیناسیون کودکان از ۵ یا ۹ سال؟

آغاز واکسیناسیون کودکان از ۵ یا ۹ سال؟
در حالی که استاندار تهران، کاهش سن واکسیناسیون کرونا را از ۱۲ سال به ۹ سال اعلام کرد، امروز سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت واکسیناسیون نیز گفت: دریافت واکسن گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال در سراسر کشور می تواند آغاز شود.

به گزارش آسیانیوز، آمار رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که همچنان بیش از ۳۰ درصد جمعیت هدف ایران، دوز دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند

محسن منصوری، استاندار تهران درباره سن واکسیناسیون کرونا گفت: «طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از امروز سن واکسیناسیون از ۱۲ سال به ۹ سال کاهش پیدا کرد و البته به‌صورت داوطلبانه با رضایت اولیاء است.»

تا پیش از این افراد بالای ۱۲ سال می‌توانستند واکسن دریافت کنند، اما از امروز با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، کودکان ۹ ساله نیز با اجازه والدین می‌توانند واکسن بزنند.

با توجه به آمار پایین تزریق دوز سوم واکسن کرونا و عدم استقبال عمومی، به نظر می‌رسد دولت سعی دارد آمار واکسیناسیون را با کاهش سن افزایش دهد.

در همین رابطه منصوری با بیان اینکه «مردم از تزریق دوز سوم استقبال نکردند»، گفت: تزریق دوز سوم ۲۲ تا ۲۳ درصد در سطح کشور است که برای رسیدن به آمار تزریق دوز اول و دوم فاصله زیادی داریم.

این در حالی است که به گزارش ایسنا، محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درخصوص مصوبات پیشنهادی جهت تصویب در ستاد ملی کرونا به ریاست رییس جمهور، مورخ اول بهمن ۱۴۰۰، عنوان کرد:  با توجه به لزوم آمادگی کامل مراکز درمانی مقابله با کرونا؛ اجرای ماده ۲۷ قانون جمعیت مبنی بر به کارگیری خانم های پزشک دارای فرزند در محل سکونت به مدت ۶ ماه به تعویق می افتد و مطابق روال قبلی وزارت بهداشت خدمت می کنند.

بنابر اعلام وبدا، وی افزود: همچنین، ستاد مصوب کرد که واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال در سراسر کشور به صورت پلکانی و با رضایت والدین آغاز شود.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت بیان کرد: فعالیت مدارس نیز به قوت خود باقی بوده و تعطیل نیستند و چنانچه ستاد ملی کرونا تصمیمات جدید اتخاذ کند، اعلام خواهد شد.

آمار رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که همچنان بیش از ۳۰ درصد جمعیت هدف ایران، دوز دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند و تعداد افرادی که دوز سوم را تزریق کرده‌اند، حدود ۱۴ میلیون نفر است. این در حالی‌ است که شیوع نوع جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون، نگرانی‌های جدیدی در جامعه جهانی و ایران ایجاد کرده است.

چرا به واکسن یادآوری کرونا نیاز داریم؟

  بر اساس آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۶۰ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۴۵۲ نفر دُز اول، ۵۳ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۵۷۳ نفر دُز دوم و ۱۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۹۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

پژوهش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که دوز سوم واکسن مصونیت قابل‌توجهی ایجاد می‌کند.

پژوهشگران مرکز پزشکی «شِبا» و نیز وزارت بهداشت اسرائیل در یافته‌هایی مشابه گزارش خود فایزر، به این نتیجه‌ رسیده‌اند که سومین دوز تقویت‌کننده واکسن بدن را قادر می‌کند در مقابل سویه جهش‌یافته اومیکرون ویروس کرونا مقاومت کند.

از این رو پزشکان به سالمندان و افرادی که به لحاظ جسمانی ضعیف هستند توصیه می‌کنند تا دوز تقویتی را تزریق کنند./

https://www.asianews.ir/u/55q
اخبار مرتبط
هم‌زمان با گسترش سویه اومیکرون ویروس کرونا و بازگشت مقررات و محدودیت‌‎ها در بسیاری از کشورها، احتمال لغو سفر حج برای سومین سال متوالی تقویت شد.
مصوبات تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافران از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شد.
در حالی که رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفته شد که واردات واکسن ممنوع است،وی در مصاحبه بعدی گفته است به هیچ عنوان کلمه‌ای تحت عنوان ممنوعیت برای واردات واکسن‌های خارجی بیان نکرده است و واردات ادامه دارد.
در حالی که توصیه جوامع پزشکی غافل نبودن از عوارض واکسن یادآوری است، سازمان خدمات ملی سلامت (NHS) بریتانیا در آستانه سال نو در تکاپوی زیادی برای فراهم‌سازی واکسن تقویتی بیشتر است تا مردم این کشور از شیوع سریع سویه جدید اومیکرون محفوظ بمانند.
سازمان بهداشت جهانی مجوز مصرف اضطراری نهمین و جدیدترین واکسن کرونا با نام «کوو-واکس» را صادر کرده است؛ در حالی که این واکسن قرار است واکسیناسیون را در کشورهای فقیر سرعت بدهد.
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که سویه اُمیکرون نسبت به دلتا از قدرت سرایت بیشتری برخوردار است و اثربخشی واکسن را کاهش می دهد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به آغاز تزریق دوز سوم و ضرورت دریافت آن گفت: برای جلوگیری از ورود سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک همچنان بسیار مهم و مورد تاکید است.
شرکت‌ بیون‌تک اعلام کرد که دریافت ۳ دوز از واکسن فایزر در برابر سویه اومیکرون مصونیت ایجاد خواهد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید