صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۸
کد خبر: 7861
گزارشگر: 213
۹۶۳
۰
۰
۳
رسیدگی سازمان برنامه و بودجه به نامه بازنشستگان استان اصفهان

هر روشی غیر از افزایش مستمری بازنشستگان ظلم است!

هر روشی غیر از افزایش مستمری بازنشستگان ظلم است!
براساس نامه بازنشستگان کلانشهر اصفهان به رئیس امور حقوقی و مجلس سازمان برنامه و بودج هر روشی به غیر از اعمال افزایش مستمری بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی موجب بروز ظلم و بی‌عدالتی و تعدی به حقوق حقه و شرعی بازنشستگان است.

به گزارش آسیانیوز، رئیس امور حقوقی و مجلس سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی این سازمان، خواستار رسیدگی به درخواستِ کانون بازنشستگان کلانشهر اصفهان شد که پیشتر در قالب نامه‌‌ای به مجلس ارسال شده است.

توحید شیرزاد حاجی‌بابا، رئیس امور حقوقی و مجلس سازمان برنامه و بودجه، در نامه‌ای به عوض‌پور، رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی این سازمان، خواستار رسیدگی به درخواستِ کانون بازنشستگان کلانشهر اصفهان شد.

-----------------

بیشتر بخوانید

اجرای «همسان سازی» در لایحه بودجه ۱۴۰۱؟

------------------------------------
این درخواست از سوی مقتدایی، نماینده اصفهان در مجلس به امور حقوقی و مجلس سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده شده است.

ایلنا نوشت در این نامه، تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی، تکمیل فرانید متناسب‌سازی انجام شده در سال ۹۹، اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، الزام سازمان تامین اجتماعی به اجرای قانون الزام درمان، صیانت از اموال بیمه‌شدگان و بازنشستگان در بانک رفاه کارگران، ساخت و تجهیز بیمارستان میلاد و رفع تبعیض بین بازنشستگان صندوق‌ها به عنوان درخواست به اطلاع نفرات یاد شده رسیده است.

کانون بازنشستگان کلانشهر اصفهان، در بخشی از نامه‌ خود به مجلس شورای اسلامی، عدم تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی را نشانگر تبعیض و بی‌عدالتی دانسته است. این کانون با اشاره به اجرای ۷۵ درصد متناسب‌سازی خواهان تکمیل ۲۵ درصد باقی مانده شده است.

کانون بازنشستگان کلانشهر اصفهان یادآور شد: با توجه به تورم موجود تهیه و تامین مایحتاج اولیه زندگی برای بازنشستگان بسیار سخت و تقریبا غیرممکن شده است.

در بخش دیگری از نامه کانون آمدهاست: اعمال افزایش حقوق پلکانی برخلاف ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و روش بسیار غیر کارشناسی و غیر قابل پذیرش است که منجر به عقب ماندگی حقوق و مزایای بازنشستگان از نرخ واقعی تورم و کوچکتر شدن آن شده است. بر اساس این درخواست هر روشی به غیر از اعمال افزایش مستمری بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی موجب بروز ظلم و بی‌عدالتی و تعدی به حقوق حقه و شرعی بازنشستگان از کارافتادگان و و مستمری‌بگیران شده است.

درخواست کانون بازنشستگان کلانشهر اصفهان این است که این روش نسنجیده موجب تضییع حقوق بازنشستگان زیادی شده و باید بدون هیچ قید و شرطی ماده ۹۶ به تمام سطوح مستمری‌بگیری تسری یابد./

 

رسیدگی سازمان برنامه و بودجه به نامه بازنشستگان استان اصفهان

این در حالی است که گفته شد نمایندگان در کمیسیون تلفیق پیشنهادهای خوبی در بحث تامین منابع مالی برای پرداخت حقوق و همسان سازی حقوق بازنشستگان ارائه کرده‌اند.

رحیم زارع با اشاره به دغدغه و گلایه مندی بازنشستگان نسبت به عدم اجرای همسان سازی حقوق‌ها گفت: مجلس در برنامه پنجساله ششم توسعه و قانون بودجه سال ۱۴۰۰ منابعی را برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قرار داد که این موضوع برای بازنشستگان کشوری و لشکری تقریبا انجام شد، اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی نشده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه تصریح کرد: اکنون نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان برای تادیه دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی مصوب کردند تا دولت از طریق واگذاری سهام و پرداخت بدهی خود، دست سازمان تامین اجتماعی را برای پرداخت معوقات و حقوق بازنشستگان باز کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: حقوق بازنشستگان سنوات قبل نسبت به بازنشستگان هم رتبه خود در سال‌های اخیر بسیار کمتر است و آن‌ها در شرایط کنونی کشور و با افزایش تورم و حقوق پایینی که حتی از دریافت کارانه، اضافه کار و ... محروم هستند، دچار مشکلات جدی معیشتی شده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/560
اخبار مرتبط
نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اعلام کردند با تسویه پرداخت بدهی دست سازمان تامین اجتماعی را برای پرداخت معوقات و حقوق بازنشستگان باز می شود.
طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰ میزان عیدی کارکنان دولت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است و در جلسه هیات دولت نیز مبلغ عیدی بازنشستگان به تصویب نهایی می‌رسد؛ این درحالی است که رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران از تلاش ها از پرداخت عیدی به بازنشستگان معادل کارگران صحبت کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس درباره تصمیم دولت برای افزایش حقوق‌ها و اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده خبرهای تازه ای داد.
مکانیسم چگونگی افزایش حقوق، عیدی و همسان سازی بازنشستگان در سال جاری و ۱۴۰۱ و همچنین بهبود وضعیت صندوق تامین اجتماعی در ابعاد بدهی و موضوعات مرتبط دیگر در گزارش نشست دست اندرکاران این حوزه تشریح شده است.
رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل باید بین ۱۰ میلیون تا ۱۱ میلیون تومان باشد تا بتوانند زندگیشان با شرایط فعلی اقتصادی و تورم تامین کنند.
رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران درباره میزان عیدی بازنشستگان توضیحاتی داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید