صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۵
کد خبر: 7882
گزارشگر: 213
۶۸۹
۰
۰
۳
همه گیری سویه جدید در جهان

پیش‌بینی یک پزشک خارجی درباره آینده اومیکرون

پیش‌بینی یک پزشک خارجی درباره آینده اومیکرون
مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید درباره زمان اوج گیری کرونا در ایالات متحده و جهان توضیحاتی داده و پیش بینی کرده است.

به گزارش آسیانیوز، ایالات متحده در هفته‌های اخیر با افزایش شمار موارد ابتلا به اومیکرون مواجه بوده است
 
دکتر فاوچی می‌گوید در حال حاضر هنوز مشخص نیست که تزریق نوبت چهارم ضروری باشد .با وجود افزایش شمار مبتلایان کووید-۱۹ در سراسر ایالات متحده بر اثر شیوع سویه اومیکرون، آنتونی فاوچی می‌گوید این همه‌گیری در «مسیر درستی» قرار دارد.

البته مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید به مناطقی مانند شمال‌شرقی ایالات متحده اشاره کرد که زودتر آسیب دیدند و بنا بر گزارش‌ها، هم‌اکنون از کاهش شمار مبتلایان خبر داده‌اند.

دکتر فاوچی یکشنبه در مصاحبه‌ با برنامه «این هفته» (This Week) ای‌بی‌سی، گفت: «اوضاع به نظر خوب می‌رسد. نمی‌خواهیم بیش از حد خیالمان راحت شود اما به نظر می‌رسد درحال حاضر در مسیری درستی پیش می‌رویم.»

با افزایش شمار مبتلایان به اومیکرون، این کشور در هفته‌های اخیر با افزایش شمار موارد ابتلا و بستری‌ مواجه بوده است.

تا روز شنبه، ایالات متحده در مجموع ۷۰ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۲۲۰ نفر مبتلا و ۸۶۲ هزار و ۴۹۴ مورد مرگ را ثبت کرده است.

البته این متخصص ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا گفت با آنکه تغییراتی در سراسر کشور رخ خواهد داد، احتمال دارد ماه آینده تحولی اساسی در این وضعیت رخ دهد.

موج دیگری از اومیکرون در تابستان از راه می‌رسد؟

  دکتر فاوچی گفت: «اگر الگوی این تغییرها همانند روندی باشد که در جاهای دیگر از جمله شمال‌شرق می‌بینیم، به نظر من کم‌کم شاهد تحولی اساسی در سراسر کشور خواهیم بود.»

«با توجه به پهناور بودن کشور و وضعیت بسیار متفاوت‌ میزان واکسیناسیون در منطقه‌ای نسبت به دیگری... شاید در جاهایی از کشور که کامل واکسن نزده‌اند یا واکسن تقویتی تزریق نکرده‌اند، با مشکلات و گرفتاری‌هایی در بستری شدن در بیمارستان‌ها مواجه شویم.»

او افزود با اینکه پیش‌بینی کردن پایان همه‌گیری ممکن نیست- اگر واکسیناسیون و تزریق دوز تقویتی ادامه داشته باشد، کووید در «حوزه قابل مهار» قرار می‌گیرد و تنها یکی دیگر از بیماری‌های تنفسی می‌شود.

او گفت که حوزه قابل مهار یعنی «نمی‌توانیم آن را حذف کنیم و از بین ببریم اما به‌قدری ضعیف می‌شود که در جرگه بیماری‌های تنفسی عمومی قرار می‌گیرد که زیستن در کنار آن‌ها را آموخته‌ایم».

او افزود: «دوست داریم به آن وضعیت برسیم تا آن قدر اختلال پیش نیاید که بتوان به وضعیت کمابیش عادی بازگشت. این بهترین سناریو است.»

در حالی که موج شدید اومیکرون به مناطقی که واکسیناسیون در آن‌ها کم بوده، شدیدترین لطمه را زده است، دکتر فاوچی می‌گوید در حال حاضر هنوز مشخص نیست که تزریق نوبت چهارم ضروری باشد.

او گفت: «ممکن است تزریق دوز تقویتی مجدد ضروری باشد اما باید قبل از تصمیم‌گیری، میزان ماندگاری آن مشخص شود.»

داده‌های مراکز مهار و پیشگیری بیماری (سی‌دی‌سی) ایالات متحده نشان داد که ۶۳.۴ درصد جمعیت این کشور کامل واکسینه شده‌اند و ۳۹.۹ درصد هم واکسن تقویتی تزریق کرده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/56j
اخبار مرتبط
دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: با توجه به روند افزاینده تعداد مبتلایان به اُمیکرون در سراسر کشور به پیک اُمیکرون نزدیک می شویم؛ این در حالی است که پزشکان تاکید کرده اند استفاده از هر نوع واکسن در دور سوم می تواند بر سویه جدید اثرگذار باشد.
اومیکرون برآمده از سایر واریانت های کرونا نیست؛ بلکه به موازات آنها به وجود آمده و ممکن است اثربخشی واکسن ها را دور بزند.
دکتر پیام طبرسی، عضو ستاد کرونا گفت: اُمیکرون ویروسی است که گسترش سریعی دارد و به سرعت پخش می‌شود و اینکه تعداد موارد اُمیکرون تنها ۳۰ یا ۳۴ مورد تایید شده است، درست نیست و تعداد بیماری در کشور بیش از این است
شرکت آسترازنکا می‌گوید که براساس مطالعات آزمایشگاهی مشاهده کرده است که با تزریق دوز سوم آسترازنکا سطح پادتن‌ها علیه سویه اومیکرون «به میزان قابل توجهی» افزایش می یابد.
همچنانکه شهردار لندن میزان گسترش سویه اومیکرون در پایتخت کشورش را یک واقعه خواند؛ تحقیقات پژوهشی پزشکی آلمان نیز نشان می‌دهد که قابلیت پادتن‌های ایجادشده با واکسن‌های فایزر بیونتک، مدرنا و آکسفورد زنکا در مقابل سویه اومیکرون به‌گونه‌ای چشمگیر کاهش یافته است و به ساختن واکسن مخصوص اومیکرن نیاز مبرم وجود دارد.
در حالی که برخی سویه اومیکرن را هنوز جدی نگرفته اند، پزشکان و جامعه جهانی بهداشت آن را مرگ آور توصیف کرده اند و حتی رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا درباره شیوع اومیکرون برای مردم ایران نسخه پیچیده و هشدار داده است.
تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: روند گسترش سویه اُمیکرون همچنان ادامه دارد و ضرورت دارد تا افراد مراسم و دورهمی‌های کریسمس را لغو کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید