صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۷
کد خبر: 7908
گزارشگر: 306
۴۶۹
۰
۰
۲

« قد و قامت عشق » نخستین جشنواره هنرو رسانه باموضوع نماز در یزد

« قد و قامت عشق » نخستین جشنواره هنرو رسانه باموضوع نماز در یزد
یزد - نخستین جشنواره هنر و رسانه با عنوان ( قد وقامت عشق ) با موضوع نماز در استان یزد برگزار می شود

آسیا نیوز / یزد، جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد ا مروز در نشست خبری برگزاری نخستین جشنواره « قدقامت عشق» گفت: یکی از ابزارهای ایجاد ایمان قوی در بین نیروهای نظامی را نماز به عنوان رکن مهم در آیین نجات بخش اسلام برشمرد

سردار حسین زراع کمالی افزود: در راستای برگزاری اجلاسیه نماز ابلاغ شده به نیروهای مسلح و با توجه به تاثیر ابزار هنر و رسانه در ترویج نماز، برگزاری اولین جشنواره هنری رسانه‌ای «قد قامت عشق» در دستور کار قرار گرفت. 

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در این نشست بیان داشت : انسان اگر می خواهد نصرت الهی شامل حالش شود باید اوامر و سنت های الهی را یاری کند.

وی افزود: بخشی از فرهنگ ما به عهده خبرنگاران است و اگر میخواهند نصرت الهی شامل حال آنها شود باید در زمینه نماز گام بردارند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد بیان کرد: این جشنواره به عنوان کار نیکی است که می تواند در راستای ترویج نماز در جامعه موثر باشد زیرا ما هیچ ابزاری به جز هنر و رسانه برای ترویج نداریم.

حجت الاسلام صداقت گفت: این که بفهمیم هنر در تمامی مسائل زندگی خود به کار ببریم می تواند بسیار همراه و همیار ما باشد زیرا مفاهیم را به خوبی درک می کنیم.

وی بیان کرد: یزد را به عنوان دارالعباده و دیار مردمان سخت کوش و مومن می شناسند که امیدواریم این جشنواره نیز در این مسیر حرکت کند.

علی محمدپارسائیان مسئول بسیج هنرمندان و بسیج رسانه استان یزد گفت: جشنواره « قد قامت عشق»، روایت هنر و رسانه از زیباترین لحظات بندگی و تجلی شور و شعور است.

وی از برگزاری این جشنواره در چهار موضوع «نماز، تجلی بندگی»، «نماز و سبک زندگی»، «نماز ظهر عاشورا» و «نماز و هشت سال دفاع مقدس» خبر داد و تصریح کرد: جشنواره در دو بخش اصلی هنری و رسانه‌ای برگزار خواهد شد و علاقمندان تا 15 فروردین ماه 1401 فرصت دارند تا آثار خود به این جشنواره ارسال کنند.

پارسائیان رشته‌های بخش هنری این جشنواره را شامل «تئاتر خیابانی»، «ادبیات داستانی»، «سرود»، «خوشنویسی»، «عکس»، «فیلم کوتاه و انیمیشن»، «شعر»، «گرافیک» و «نقاشی و طراحی» برشمرد و افزود: البته در ذیل این بخش، بخش هنر کودک با چهار محور شامل «نقاسی»، «عکاسی با تلفن همراه»، «داستان کوتاه» و «شعر» جای داده شده است.

وی محورهای بخش رسانه‌ای اولین جشنواره استانی «قد قامت عشق» را نیز شامل «خبر»، «گزارش»، «مقاله»، «اینفوگرافی» و  «موشن گرافی» ذکر کرد و گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در زمنه‌های هنری و رسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره به آدرس یزد، بلوار پاکنژاد، حسینیه ثارالله، سازمان بسیج رسانه تحویل یا به شماره تلفن ۰۹۳۰۴۲۲۲۰۹۹ درفضای مجازی یا از طریق آدرس ایمیل «NAMAZ.BSI@GMAIL.COM» ارسال کنند.

این مسئول در پایان با بیان این که جشنواره قدقامت عشق با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و سپاه الغدیر یزد برگزار می‌شود، یادآور شد: براساس برنامه دبیرخانه جشنواره، مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان در 29 فروردین 1401همزمان با میلاد با سعادت امام حسن(ع) برگزار خواهد شد.

سید محمد جواد عرفانفر

« قد و قامت عشق » نخستین جشنواره هنرو رسانه باموضوع نماز در یزد , سردار حسین زراع کمالی  جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد, حجت الاسلام «مجتبی صداقت» رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد , علی محمدپارسائیان مسئول بسیج هنرمندان و بسیج رسانه استان یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/579
اخبار مرتبط
یزد - مراسم اختتامیه جشنواره "ماندگارهای آسمانی" شامل نمایش عکس های برگزیده جشنواره عکس کنگره 4000 شهید استان یزد در مراسمی با حضور سردار "فرهنگ دوست" از یادگاران و سرداران دوران دفاع مقدس، "سیدمحمد رستگاری" فرماندار یزد، "مجید جوادیان زاده" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حجت الاسلام والمسلمین "سیدناصر حیدری" رئیس کمیسیون فرهنگی شورا شهر و تنی چند از اعضای شورا شهر برگزار و از برترین ها تقدیر شد
یزد - هیأت داوران پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» متشکل از «حسین مسافرآستانه»، «فرهاد قائمیان» و «عباس ملازینلی» برگزیدگان بخش موسیقی، بازیگر مرد، بازیگر زن، ایده نمایش و متن، طراحی فضای نمایش، کارگردانی و اثر حائز جایزه بخش ویژه داوران به این شرح را معرفی کردند
یزد - داور پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی "چتر زندگی" با بیان اینکه، برگزاری این جشنواره، چتر امید را به عنوان "چتر زندگی" بر سر خانواده تئاتر گشود، اعلام کرد: سطح آثار ارسالی به جشنواره و کیفیت برگزاری بیش از حد انتظار بود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید