صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۱
کد خبر: 7923
گزارشگر: 213
۶۲۱
۰
۰
۴
همزمان با رزمایش نظامی نیروهای روسیه در مرز اوکراین

پوتین تحریم‌ می شود

پوتین تحریم‌ می شود
جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، ضمن بیان این هشدار که حمله احتمالی روسیه عواقبی سهمگین خواهد داشت و حتی می‌تواند «جهان را تغییر دهد»، گفت که در نظر دارد تحریم‌هایی را علیه شخص پوتین وضع کند.

به گزارش آسیانیوز، با آغاز رزمایش نظامی نیروهای روسیه در مجاورت اوکراین، ایالات متحده روز سه‌شنبه ۵ بهمن به مسکو هشدار داد که تحریم‌های کمرشکنی را علیه آن و شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، وضع خواهد کرد.

تنش‌ها به نظر رو به افزایش است چنان که کاخ سفید عنوان کرده که خطر حمله نظامی روسیه به اوکراین «قریب‌الوقوع» است.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، ضمن بیان این هشدار که حمله احتمالی روسیه «عواقبی سهمگین» خواهد داشت و حتی می‌تواند «جهان را تغییر دهد»، گفت که در نظر دارد تحریم‌هایی را علیه شخص پوتین وضع کند.

 بایدن در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر تحریم احتمالی آقای پوتین که مخالفانش او را به کسب ثروت هنگفت و پنهان متهم کرده‌اند، گفت که «بله، من چنین چیزی را در نظر دارم»

----------------

بیشتر بخوانید

امضای «مهم» روسیه و ایران چیست؟
----------------------------------------
یک مقام ارشد آمریکایی نیز تاکید کرد که این بار تحریم‌ها علیه روسیه «عواقبی وخیم» برای آن خواهد داشت به‌طوری که قابل مقایسه با واکنش غرب به مسکو در سال ۲۰۱۴ نیست که روسیه شبه‌جزیره کریمه اوکراین را ضمیمه خاک خود کرد.

این مقام آمریکایی به شرط عدم انتشار نام خود به خبرگزاری فرانسه گفت که تحریم‌های جدید شامل صادرات تجهیزات تکنولوژیک پیشرفته به روسیه در حوزه‌های هوش مصنوعی، محاسبات کوانتمومی و هوافضا می‌شود.

همزمان نخست وزیر بریتانیا نیز از احتمال قطع دسترسی بانک‌های روسیه به مکانیسم بین‌المللی نقل‌وانتقال پول (سوئیفت) گفته است.

بوریس جانسون روز دوشنبه گفت، چون آمریکا مرکز نظامی مالی بین‌المللی است دولت ایالات متحده می‌تواند آن را اجرا کند و ما در مورد این موضوع در حال مذاکره هستیم.

این در حالی است که روز سه‌شنبه رزمایش نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین با شرکت هزاران نیرو و ده‌ها هواپیمای نظامی آغاز شد. مسکو مدعی است که دولت آمریکا با اعلام آماده‌باش برای اعزام نیروهای رزمی به اروپا تنش‌های اخیر را تشدید کرده است.

 

----------------

بیشتر بخوانید

وجود اسرائیل؛ آغوش منطقه را به روی چین و روسیه می بندد!
--------------------------------------------

مقامات آمریکا و ناتو روز دوشنبه اعلام کردند که این نیروها در صورت لزوم برای تقویت توان دفاعی ناتو به سرعت به منطقه اعزام خواهند شد.

خبرگزاری‌های روسیه به نقل از فرماندهی ارتش روسیه گزارش دادند که این رزمایش با شرکت شش هزار نیرو و حداقل ۶۰ جنگنده در نواحی روستف، کراسنودار در جوار مرز با اوکراین و ناحیه کریمه آغاز شده است./

https://www.asianews.ir/u/57o
اخبار مرتبط
یک رسانه خارجی مدعی شده است که ایران تا حد امکان با طولانی کردن روند گفت و گوها به برنامه پیشرفته هسته‌ای خود ادامه می‌دهد؛ در حالی که قدرت‌های جهان به منظور ادامه مذاکرات، واکنشی نشان نداده اند.
براساس گفته مقامات و برخی اخبار رسانه های معتبر، ایران «پیشنهاد توافق اتمی موقت» از طرف روسیه را رد کرده است.
در حالی که سفر ابراهیم رئیسی به روسیه در جریان است، یک مقام دولتی آن را پر بار و از امضای سند مهمی خبر داده است؛ همچنانکه در طول تاریخ همسایه شمالی بارها امتیازهای بسیار زیادی را در حوزه منابع نفتی از کشور ما گرفته است.
در شرایط کنونی اولویت واشنگتن نه خاورمیانه، بلکه خاور دور است که کانون ثروت و قدرت محسوب می‌شود و بر سر آن با‌‌چین و روسیه رقابت دارد‌؛ اما معادلات و وجود اسرائیل به دلایلی نشان می دهد که این دو کشور نمی توانند جای آمریکا را در خاورمیانه پر کنند.
فیاض زاهد، کارشناس مسایل سیاسی گفت: مراقب باشید همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد روس ها نگذارید.
مشاور تیم هسته‌ای ایران گفت: ضرب‌الاجل طرف مقابل ارزشی برای ما ندارد، چرا که حتی اگر به فرض، طرف مقابل از برجام خارج شده و مکانیسم ماشه اجرا شود؛ آیا اتفاقی برای ما می افتد؟
اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت یکی از مشکلات اصلی مذاکرات برجام سانتریفیوژهای پیشرفته ایران است و روسیه سه گزینه از جمله نابودی سانتریفیوژها را برای حل این مشکل پیشنهاد کرده است.
به گزارش آسیانیوز، دکتر سیدرحمان موسوی(عضو انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد) در یادداشتی عنوان کرد: ایران برخلاف جامعه دراز مدت اروپا،جامعه ای کوتاه مدت است و در این جامعه، تغییرات، حتی تغییرات مهم و بنیادین، اغلب عمری کوتاه داشته اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید