صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۰:۵۳
کد خبر: 7945
گزارشگر: 213
۱۲۱۶
۰
۰
۲
صعود نخستین تیم آسیایی

ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه یافت

ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه یافت
تیم‌ ملی فوتبال ایران با پیروزی یک بر صفر مقابل عراق به عنوان نخستین تیم آسیایی راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد؛ این در حالی است که بازی ایران با عراق در ورزشگاه آزادی و با حضور محدود تماشاگران مرد و حضور گزینش شده تماشاگران زن برگزار شد.

به گزارش آسیانیوز، تیم‌ ملی فوتبال ایران با پیروزی یک بر صفر مقابل عراق به عنوان نخستین تیم آسیایی راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد. این سومین صعود پیاپی و در مجموع ششمین حضور ایران در جام جهانی خواهد بود.

تاکنون غیر از قطر میزبان رقابت‌ها، به ترتیب تیم‌های آلمان، دانمارک، برزیل، فرانسه، بلژیک، کرواسی، اسپانیا، صربستان، انگلیس، سوئیس، هلند و آرژانتین به جام جهانی رسیده‌‌اند و همگی از اروپا یا آمریکای جنوبی‌اند.

ایران با سرمربیگری دراگان اسکوچیچ، اولین تیم آسیایی است که جواز حضور در جام جهانی را دریافت می‌کند.

بازی ایران با عراق در ورزشگاه آزادی و با حضور محدود تماشاگران مرد و حضور گزینش شده تماشاگران زن برگزار شد که بیشترشان از خانواده مسئولین یا بازیکنان فوتبال و فوتسال زنان بودند.

--------------

بیشتر بخوانید:

تشدید آشفتگی در اردوی تیم ملی فوتبال ایران
-------------------------------------------------

گفته شده زنانی هم پشت درهای بسته ماندند و نسبت به تخلف فدراسیون فوتبال در عدم بلیت فروشی قانونمند گله‌مند بودند.

ایران که در دور رفت نیز عراق را شکست داده بود، با پیروزی مجدد مقابل همسایه‌اش به نوزدهمین امتیاز رسید تا سه دیدار باقی مانده‌ را تشریفاتی کند.

کره جنوبی با یک گل لبنان را مغلوب کرد و باز هم با دو امتیاز اختلاف نسبت به ایران در رده دوم گروه ب قرار دارد. امارات هم با غلبه بر سوریه ۹ امتیازی شد و در جایگاه سوم است.

در سومین دقیقه از نیمه دوم با پاس عمقی جهانبخش به طارمی و اشتباه مدافع میانی عراق، مهاجم پورتو از شکاف ایجاد شده فرار کرد تا در موقعیت تک به تک، دروازه‌بان عراق را تسلیم کند.

 

-------------

بیشتر بخوانید:

علی دایی سارق گردنبندش را نبخشید!/اعمال جزای سنگین
------------------------------------
فهد طالب غیر از گلی که خورد، بارها دروازه تیمش را نجات داد. در یک نوبت هم جهانبخش که بهترین بازیکن ایران بود، توپ را به تیر دروازه زد.

قلیزاده و امیری موقعیت‌های ایده‌آل خود را با بی‌دقتی از دست دادند. در طرف مقابل هم عراق با اشتباهات مدافعین میانی ایران، چند بار روی دروازه عابدزاده خطرساز شد.

امیر عابدزاده، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی، ‌امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت‌الهی (کمال کامیابی‌نیا) وحید امیری، ‌علی قلیزاده، ‌سامان قدوس (میلاد سرلک) علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی (کریم انصاری‌فرد) بازیکنان ایران در این مسابقه بودند.

سردار آزمون به ویروس کرونا مبتلا شده و در روسیه است. احمد نوراللهی، مهدی قایدی و احسان حاج‌صفایی هم با ابتلا به کرونا در قرنطینه‌اند. در تیم عراق هم بازیکنان مطرحی مانند امجد اطوان و سعد ناطق به دلیل مشابه، بازی را از دست دادند.

اسکوچیچ پس از بازی در حالی که شاگردانش جشن صعود را برپا کرده بودند، گفت: «به مردم ایران تبریک می‌گویم. حس خیلی خوبی دارم و خوشحالم. امیدوارم این راه را ادامه بدهیم و در مسابقات بعدی هم موفق باشیم».

در گروه نخست این رقابت‌ها استرالیا با چهار گل بر ویتنام غلبه کرد. ژاپن هم دو بر صفر از سد چین گذشت.

فدراسیون فوتبال عراق صبح روز پنج‌شنبه تنها چند ساعت پیش از رویارویی تیم ملی این کشور با ایران در بیانیه‌ای از ارسال شکایت رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره نتایج تست کرونای اعضای کاروان این تیم در تهران خبر داد.

به گزارش سایت «ورزش سه»، در اولین ساعات بامداد روز پنج‌شنبه تست کرونای چهار بازیکن و یکی از اعضای کادر فنی این تیم مثبت شد./

https://www.asianews.ir/u/58a
اخبار مرتبط
ایران با کسب امتیازهای این دو بازی، می‌تواند جشن صعود به جام جهانی را برگزار کند اما ابتلای احمد نوراللهی، سردار آزمون، احسان حاج‌صفی و مجید حسینی، چهار بازیکن تیم ملی، به کرونا و مشکل لژیونرهای دیگر برای سفر به تهران، دراگان اسکوچیچ را در مخمصه‌ای غیرمنتظره‌ قرار داده است.
سارق گردن‌بند علی دایی با شکایت این فوتبالیست سابق و شمار دیگری از مال‌باختگان محکوم به جزا شد؛ این در حالی است که این فوتبالیست نخواست بخششی در خصوص این سارق داشته باشد.
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در یک مصاحبه درباره حذف تیم ملی فوتبال ایران از رقابت های جام جهانی توضیحاتی داده است.
کمیته وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال آرای جدید درباره شکایات از پرسپولیس و استقلال صادر کرد.
روبرت لواندفسکی، ملی‌پوش لهستانی بایرن مونیخ توانست در مراسم فدراسیون جهانی فوتبال گوی سبقت را از دیگر ستارگان برباید و عنوان بهترین فوتبالیست سال ۲۰۲۱ را از آن خود کند.
در آستانه بازی های جام حذفی تست اولیه کرونای فرهاد مجیدی و دو نفر دیگر از اعضای کادرفنی مثبت اعلام شده است، ولی باشگاه استقلال خبر دیگری را دراین باره بیان کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید