صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۴
کد خبر: 7957
گزارشگر: 213
۸۸۷
۰
۰
۲
چاپ دوم رمانی از جک لندن منتشر شد

«مارتین ایدن»؛ ملوان پاکباز دریای عشق

«مارتین ایدن»؛ ملوان پاکباز دریای عشق
«مارتین ایدن» رمانی از جک لندن با ترجمه محمد تقی فرامرزی به چاپ دوم رسید؛ گفته شده این نویسنده طبیعتی در آرزوی عشق داشت و در این راه سخت و آبدیده شد.

به گزارش آسیانیوز، جواد لگزیان : "اولی کلید انداخت، در را باز کرد و رفت تو، پشت سرش جوانکی سراسیمه داخل شد و کلاهش را ناشیانه برداشت. لباسی زمخت بر تن داشت که بوی دریا می‌داد، و خوب معلوم بود که با وارد شدن به این تالار بزرگ، خودش را گم کرده است.

--------------

بیشتر بخوانید

فردوسی؛ سراینده نبرد نیکی با بدی و تاریخ ایران با «شهریاران قانونی»

-------------------------------------------------

نمی‌دانست کلاهش را چه کار کند؛ داشت می‌چپاندش توی جیب کتش که اولی از دستش گرفت. این کار را آرام و طبیعی انجام داد، و جوان دستپاچه، از همراهش تشکر کرد. پیش خود گفت: "اون می‌دونه که چه کار باید کرد. نمی‌زاره دست از پا خطا کنم.با تاب دادن شانه‌هایش از پشت سر اولی می‌رفت و پاهایش بی‌اختیار از هم باز می‌شدند، گویی کف صاف اتاق‌ها مانند افت و خیزهای دریا به بالا و پایین موج برمی‌داشت.

اتاق‌های پهناور برای گام‌های بزرگ او خیلی باریک می‌نمودند و خودش هم می‌ترسید که مبادا شانه‌های پهنش به درگاهی‌ها بخورد یا خرده‌ریزه‌های زینتی را از روی سر بخاری پایین بریزد. در میان چیزهای جورواجور از این‌سو به آن‌سو می‌چرخید و خطرهایی را که در واقع فقط در ذهنش وجود داشتند چند برابر می‌کرد . "

در سانفرانسیسکوی اوایل سده بیستم ملوانی پاکباز به نام مارتین دل به زنی زیبا از خانواده ای ثروتمند به نام روت می سپارد.مارتین از روت دو سال مهلت میخواهد تا به سطح ثروت خانواده او برسد اما هنگامی آثار مارتین به اقبال عمومی دست پیدا می کند که مارتین اقبال را از دست داده است و روت با نامه بدرود از او جدا شده است.مارتین که بودن برایش معنایی متفاوت از منفعت دارد اما در صفحات بعدی زندگی نه به روت که به دریا دل می سپارد...

نویسنده جاودان این رمان زیبا، جک لندن در سال 1876 دیده به جهان گشود و در نوجوانی با قایق یک دکله کوچک خود دل به دریای زندگی زد. جک سریع دبیرستان را پشت سر گذاشت و پس از ششماه تحصیل در دانشگاه در جستجوی طلا رهسپار آلاسکا شد.

جک لندن با دنیایی از ایده‌های نو برای نوشتن از سرزمین برفها بازگشت و آوای وحش، سپید دندان، گرگ دریا و پاشنه آهنین را آفرید. این سطرهای درخشان مارتین ایدن شایسته خود اوست:

«او سراسر زندگی اش گرسنه عشق بوده است. طبیعتش در آرزوی عشق بود، و در این راه سخت و آبدیده شده بود. او نمی دانسته است که به عشق نیاز دارد. اینجا هم نمی دانست. فقط آن را در عمل دید و در برابرش لرزید، و گفت چه ظریف، عالی و با شکوه است.»

چاپ دوم رمان"مارتین ایدن " کتابی از جک لندن با ترجمه‌ی محمد تقی فرامرزی در 496 صفحه از سوی نشر دنیای نو به بازار کتاب رسید./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/58m
اخبار مرتبط
براساس تحقیقات جهانی ۵۰ درصد افراد مجرد آماده‌اند تا سال ۲۰۲۲ را با شروع رابطه‌ای پرشور و عاشقانه آغاز کنند و به اصطلاح از پیله بیرون بیایند؛ چرا که روندهای آغاز روابط امسال خوب به نظر می‌رسند.
این روزها گالری بن‌بست در مشهد نمایشگاه میزبان آثار نقاشی لیلی بیدرام است؛ تصاویری با رنگهایی تند که مخاطب را به ژرفای درون می‌برد و او را معرفت و غنایی درونی می‌بخشد.
آلکسی آرکادیویچ استاریکوف، پژوهشگر روس در کتاب "فردوسی و شاهنامه" بر این باور است که هرچند تمایلات اشرافی به‌ طرزی کاملاً معین، درخشان و گوناگون در تمام منظومه‌ی فردوسی بیان شده است، این تمایل همراه با مبارزه‌ی نیکی با بدی، اولین چیزی است که هنگام مطالعه‌ی آن به چشم می‌خورد اما اساس شاهنامه، تاریخ ایران و ملت آن، که در حقیقت با سلسله‌ی شهریاران «قانونی» آن معرفی می‌شود، ملی است.
«در پناه تو» به گارگردانی حمید لبخنده نخستین سریال بعد از انقلاب بود که به دلایل بسیاری ساختار شکن و سد شکن محسوب شد و روایت عشق سه مرد به یک دختر را بیان می‌کرد که پس از سانسورهای گسترده، بالاخره در سال ۱۳۷۴ از شبکه ۲ پخش شد.
سکوت و حرف نزدن در روابط زوج ها یک رفتار اشتباه آسیب زا است که از آن به عنوان قاتل خاموش هم یاد می شود؛ ولی راهکارهایی برای حل این موضوع ارایه شده است.
سعید تشکری، داستان نویس، در کتاب «کافه داش آقا« یک نوستالژی زیبا را تصویر می‌کند و با مهارت یک نمایشنامه‌نویس حرفه‌ای صحنه‌آرایی جالبی از زندگانی در دهه پنجاه با لوکیشن‌های سینمایی به یاد ماندنی را ارائه می‌دهد.
نمایشگاه نقاشی «شبیه من» دربرگیرنده مجموعه ای از تابلوهای نقاشی به سبک اکسپرسیونیسم اثر کوثر گلابگیر، در «هنر خانه بن بست» مشهد برگزار می شود.
تنهایی یک حس آزاردهنده نیست که باید سریع از دست آن خلاص شویم؛ بلکه فضیلتی شایان توجه است؛ در حالی که برای تامل و رستگاری و در این روزگار آنلاین آدم های بسیاری در گریز از تنهایی در شبکه‌هایی اجتماعی غرق می‌شوند و این موضوعات مورد توجه نویسنده کتاب «در ستایش زمان تلف شده» قرار گرفته است.
نیکی کریمی، هنرمند سینمای ایران درباره کار در سینمای ایران گفت: وقتی در سینما مستقل کار کنی و زن هم باشی قطعا سختی می کشی و «عشق و کاهگل» مهم ترین ایده من بود.
«راهنمای بازیگری برای سینما» «بازتاب‌های شرقی سینمای علی حاتمی» و «تک‌گویی‌های برتر در سینمای جهان» از جمله تازه ترین کتاب هایی است از سوی انتشارات تابان خرد به چاپ رسیده است.
حوادثی از جنس زندگی روزمره آرام و بی‌شتاب اما عمیق و درس‌آموز ماجراهای رمان «خیابان خانه مانگو» را می‌سازند؛ جملاتی تامل‌برانگیز درباره آشتی و جدال باطبیعت در این خانه از روح توفانی «اسپرانسا» دختر نوجوان بیان شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید