صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۲
کد خبر: 7981
گزارشگر: 213
۱۰۹۷
۰
۰
۳
خبر خوب رئیس سازمان خصوصی‌سازی

سود ۶۰۰ هزار تومانی سهام عدالت واریز می شود

سود ۶۰۰ هزار تومانی سهام عدالت واریز می شود
به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی سود سهام عدالت که ۶۰۰ هزار تومان محاسبه شده تا پایان سال جاری به حساب سهامداران پرداخت می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود سهام عدالت سال ۹۹ تا پایان سال جاری به حساب سهامداران پرداخت می‌شود و رقم محاسبه شده برای هر نفر حدود ۶۰۰ هزار تومان است.

--------------

بیشتر بخوانید

واریز سود سهام عدالت تا پایان ۱۴۰۰
------------------------------
تسنیم نوشت قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی به آخرین وضعیت پرداخت سود سال ۹۹ سهام عدالت به حساب سهامداران اشاره کرد و گفت: تاکنون رقم کلی نهایی و زمان واریز آن مشخص شده است.

وی اضافه کرد: براساس محاسبات انجام شده، احتمالا تا پایان سال رقمی حدود ۶۰۰ هزار تومان به حساب هر سهامدار پرداخت شود.

 قربان‌زاده گفت: ۴۹ میلیون سهامداری که دارای سهام عدالت هستند، بعد از ابلاغ رهبر انقلاب و نیز آئین نامه شورای عالی بورس قادر به انتخاب دو روش مدیریت مستقیم و غیرمستقیم بودند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی افزود: بعد از انتخاب نوع روش مدیریت، سهامداران مستقیم خود سهامدار شرکت‌های سرمایه پذیر و سهامداران غیرمستقیم، سهامدار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی شدند.

وی گفت: شرکت‌های سرمایه پذیر دارای سهامداران عدالت به دو دسته شرکت‌های بورسی و غیربورسی تقسیم می‌شود که شرکت‌های بورسی دارای ۳۶ شرکت بورسی و شرکت‌های غیربورسی شامل ۱۳ شرکت هستند.

قربان‌زاده افزود: سود سال ۹۹ سهام عدالت شرکت‌های غیر بورسی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و سود شرکت‌های بورسی رقمی حدود ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.
 
رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: جمع سود دو شرکت بورسی و غیربورسی عددی معادل حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان است که این رقم باید میان ۴۹ میلیون سهامدار توزیع شود، بر این اساس تا پایان سال به هر سهامدار احتمالا رقمی حدود ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جمع سود شرکت‌های بورسی و غیربورسی نسبت به سال ۹۸ حدود سه برابر افزایش پیدا کرده است، افزود: جمع سود سال ۹۸ که سال گذشته به حساب سهامداران پرداخت شد، حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که امسال این عدد به بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت‌: در زیرمجموعه شورای عالی بورس، کارگروهی برای تعیین تکلیف موضوعات مرتبط با سهام عدالت تشکیل شده است که در آن نمایندگانی از سازمان خصوصی‌سازی، سازمان بورس و اوراق بهادار، اتاق تعاون، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دستگاه‌های نظارتی و کانون سهام عدالت حضور دارند.

-----------------

بیشتر بخوانید

واریز سود سهام عدالت سهامداران مستقیم و غیر مستقیم تا پایان ۱۴۰۰
-----------------------------------------------------

وی افزود: در این کارگروه در تلاش هستیم که جزییات نحوه پرداخت سود سهامداران غیرمستقیم مشخص و قوانین آن رعایت شود تا سهامداران آن بتوانند هر چه زودتر به سود مدنظر دست پیدا کنند.


سازمان خصوصی‌سازی و  تعیین تکلیف باقیمانده سود سال ۹۸ سهام عدالت

وی همچنین در خصوص زمان پرداخت باقی‌مانده سود سال ۹۸ سهام عدالت به حساب مشمولان نیز، گفت: برخی از شرکت‌های بزرگ مانند دخانیات، مخابرات و … سود سال‌های گذشته خود را به طور کامل پرداخت نکردند، سازمان خصوصی سازی مکلف به پیگیری از این شرکت‌ها است و موارد حقوقی لازم در مورد آن‌ها را اعمال کرده است تا این شرکت‌ها هر چه زودتر باقی‌مانده سود سال گذشته را پرداخت کنند.

قربان‌زاده گفت: اقدام حقوقی مربوط به این شرکت‌ها را انجام دادیم و ماده ۴۸ قانون محاسبات عمومی را بر این شرکت‌ها اعمال کردیم، براین اساس دیگر امکان ثبت صورت جلسات برای آن‌ها وجود ندارد و این شرکت‌ها باید هر چه زودتر معوقات را پرداخت کنند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: اکنون در حال مذاکرات با هیئت مدیره این دو شرکت بزرگ هستیم تا بتوانند سود معوقه را در قالب دریافت تسهیلات از بانک پرداخت کنند، اما تاکنون زمان دقیقی برای پرداخت این سود اعلام نشده است.

به گزارش آسیانیوز همچنین معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز چندی پیش در این باره گفته بود:‌ بر اساس پیگیری کارگروه سهام عدالت،‌ سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ تا پایان سال جاری برای مشمولان سهام عدالت پرداخت می‌شود.

سهام عدالت سهام شرکت های دولتی است که با تصمیم دولت در اختیار افراد کم توان جامعه قرار داده شده است. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند با آزاد سازی سهام عدالت مالکیت آن بر عهده افراد گذاشته تا سهام خود را بفروشند یا سهامداری کنند.

مهدی مسکنی در مورد اینکه برای دریافت سود سال ۹۹ سهام عدالت و توزیع آن بین ۴۹ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت چه برنامه‌ای دارید، افزود: کارگروهی برای سهام عدالت تشکیل شده که ما هم عضو هستیم، در کارگروه سهام عدالت قرار بر این شد، شیوه دریافت سود و تقسیم سود سهام عدالت بررسی شود و ۷ بهمن‌ماه جلسه‌ای مجدد برگزار می‌شود که این سود چگونه به حساب سهامداران عدالت واریز شود.

وی در مورد اینکه آیا سود عملکرد شرکت‌های سهام عدالت برای سال۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود، بیان کرد: طبق قانون باید تا قبل از پایان سال سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال گذشته بین سهامداران توزیع شود. ما هم مطالبه‌گر هستیم و این سود باید از شرکت‌های سرمایه‌پذیر وصول و به روش متمرکز بین سهامداران عدالت توزیع شود./

https://www.asianews.ir/u/598
اخبار مرتبط
سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ تا پایان سال جاری برای مشمولان سهام عدالت پرداخت می‌شود.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: زیرساخت‌های لازم فراهم شده است تا سود سهام عدالت همه شرکت‌ها به صورت متمرکز واریز شود.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: کارگروه تعیین باقیمانده سود سهام عدالت و نحوه پرداخت این سود تشکیل شده است.
ارزش سبد سهام عدالت سهامداران با رشد ۶٫۴ درصدی مواجه و تا پایان اول دی، ۲۲ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان محاسبه شد.
وعده واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ تا پایان امسال داده شده این در حالی است که هنوز سود سال ۱۳۹۸ تمام و کمال به حساب مشمولان نیامده است.
مقدار سود سهام عدالت/سود نقدی سال مالی 99 با توجه به برگزاری مجامع شرکت‌های داخل سبد سهام عدالت و سود سهامداران عدالت به تدریج از این شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت و در ماه‌های آینده به حساب سهامداران عدالت واریز خواهد شد.
مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین اظهار نظر خود درمورد سهام عدالت از طراحی یک بسته جدید خبر داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید