صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۷
کد خبر: 7982
گزارشگر: 213
۱۰۲۸
۰
۰
۴
یک نشریه خارجی آینده رمزارز را پیش بینی کرد

پیش‌بینی بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۲/آینده روشن است؟

پیش‌بینی بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۲/آینده روشن است؟
همچنانکه بیت کوین به زمستان رمزارزی در حال کوچ است، یک نشریه خارجی قیمت بیت‌کوین را تا پایان سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی و احتمالات مثبتی را بیان کرده است.

به گزارش آسیانیوز، وبسایت مقایسه محصول فایندر، در مقاله‌ای که اخیرا منتشر کرده قیمت بیت‌کوین را تا پایان سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده است.

وبسایت مقایسه محصول فایندر، در مقاله‌ای که اخیرا منتشر کرده قیمت بیت‌کوین را تا پایان سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده است.

بر اساس این پیش‌بینی که از ۳۳ متخصص حوزه فین‌تک گرفته شده است، بیت‌کوین احتمالا در سال جاری به سقف قیمتی ۹۳ هزار و ۷۱۷ دلاری می‌رسد ولی در پایان سال به قیمت ۷۶ هزار و ۳۶۰ دلار سقوط خواهد کرد. این رقم تقریبا ۶۰ درصد بالاتر از قیمتی است که بیت‌کوین در ابتدای سال ۲۰۲۲ داشته است.

این هیات متخصصان همچنین برای سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ هم پیش‌بینی کرده است. هر چند پیش‌بینی‌های اخیر کمتر از پیش‌بینی‌های ماه اکتبر بوده است. در حال حاضر هر بیت‌کوین در محدوده ۳۷ هزار دلاری معامله می‌شود.

بر اساس این پیش‌بینی بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۵ به قیمت ۱۹۲ هزار و ۸۰۰ دلاری می‌رسد که هفت درصد کمتر از پیش‌بینی ماه اکتبر است. در پایان ۲۰۳۰ هم انتظار می‌رود بیت‌کوین از مرز ۴۰۶ هزار دلار هم عبور کند که البته ۲۸ درصد پایین‌تر از پیش‌بینی قبلی است.

 فایندر در این رابطه توضیح می‌دهد افزایش نرخ بهره احتمالی موجب شده که این هیات پیش‌بینی خود را نسبت به ماه اکتبر تعدیل کند.

اگر چه فدرال‌رزرو در نشست اخیر خود نرخ بهره را تغییر نداد، بازارها انتظار دارند که بانک مرکزی چند بار در سال جاری نرخ بهره را افزایش دهد. به عنوان مثال بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی کرده بود که افزایش نرخ بهره در سال جاری چهار بار خواهد بود.

در حالی که پیش‌بینی‌کنندگان می‌گویند افزایش نرخ بهره اثری منفی روی بازار رمزارزها خواهد داشت، برخی معتقدند که حالا زمان خوبی برای خرید بیت‌کوین است. یکی از این افراد فرد شبستا، موسس سایت فایندر است.

این تحلیلگر معتقد است یکی از جنبه‌های قدرتمند منحصربفرد تاثیرگذار روی چشم‌انداز بازار رمزارزها، پلتفرم‌های تامین مالی غیرمتمرکز است که دسترسی به تامین مالی را رقابتی می‌کند. شبستا گفت من به شخصه انتظار دارم که بیت‌کوین در پایان سال به ۱۰۵ هزار دلار برسد.(تجارت نیوز)

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که الکس اکسلراد، مدیر اجرایی شرکت خدمات مالی سوییسی اکسیمتریا (Aximetria)، درباره بازگشت بیت کوین از جمعه سیاه گفته است به احتمال زیاد این بار چنین بازگشتی، دست‌کم در کوتاه‌مدت، بعید است.


او می‌گوید: «در مقطع زمانی فعلی، ترس بر صنعت رمزارز سایه انداخته و شاید بتوان گفت سرمایه‌گذاران مشغول بیرون کشیدن سرمایه خود از دارایی‌های نامطمئنی همچون رمزارزند.»

«هم‌اکنون سرمایه‌گذاران دلشان می‌خواهد بهای بیت‌کوین تثبیت شود اما بهبود وضع بازار این رمزارز به این زودی محقق نمی‌شود. امیدواریم بهای بیت‌کوین در تراز پشتوانه‌ای ۳۲ هزار و ۵۰۰ دلار بماند تا در چند هفته آینده بتواند دوباره به نرخ پایدار ۴۰ هزار دلار بازگردد.»

پیش‌بینی بی‌ثباتی ارزش بیت‌کوین دشوار است و با آنکه پیرو همان روندهای اخیر بازار سنتی‌تر است، تا جایی که دیده‌ایم با وقوع هر رویدادی، کاملا از دنبال کردن چنین الگوهایی عقب‌نشینی می‌کند.

چنان‌که تاکنون دیده‌ایم، یک توییت ایلان ماسک یا بیانیه‌ای از یکی از رهبران جهان می‌تواند به افزایش یا کاهش ناگهانی ارزش آن منجر شود.

دمیتری میشونین، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت پیمانکاری هوشمند هش‌اکس (HashEx) می‌گوید: «رمزارز قواعد خودش را دارد؛ زیرا روند رشدش به رویدادهای کلان اقتصادی محدود نمی‌شود.»

«برانگیخته شدن احساسات سرمایه‌گذاران که هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد، می‌تواند به افزایش دوباره ارزش آن منجر شود.»/
آسیانیوز،تجارت نیوز
https://www.asianews.ir/u/59a
اخبار مرتبط
در حالی که بانک مرکزی هنوز درباره «رمزریال» و قابلیت تبدیل آن به ارزهای دیگر جزییاتی منتشر نکرده است، از همگانی شدن رمزریال خبر داده است.
در آستانه نگرانی ها از ادامه «زمستان رمزارزی»، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا غول فست‌فود جهان را برای پذیرش رمزارز تحت فشار قرار داد و اعلام کرد اگر مک‌دونالد دوج‌کوین را به عنوان ارز پرداخت بپذیرد، در تلویزیون از خوراکی‌های مک‌دونالد می‌خورد!
در حالی که ریزش قیمت رمز ارزها را می‌توان به عواملی مانند کاهش عملیات رمزارزی در قزاقستان و نگرانی از ممنوعیت کامل رمزارزها در روسیه نسبت داد، نگرانی‌ها از وقوع پدیده‌ای موسوم به «زمستان رمزارزی» دامن زده است و برخی تحلیلگران هشدار داده‌اند که شاید سال‌ها طول بکشد تا بیت‌کوین و سایر رمزارزها کاملا از این ورطه بیرون بیایند.
​اگرچه سال ۲۰۲۱ برای بیت کوین سالی بی‌سابقه بود، اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۲ افزایش ارزش و محبوبیت رقبای آن را شاهد باشیم، با این حال فعلا رمز ارزها در سقوط ارزش با یکدیگر در رقابت هستند و معلوم نیست که بیت کوین نشان دهنده چه نوع جنونی در دنیای ارز و پول باشد.
بیت‌کوین در پی یکی از بدترین افت قیمت‌های سال‌های اخیر، در حال نزدیک شدن به الگویی در بازار، معروف به «تقاطع مرگ»، است.
قیمت دلار در آستانه ورود به کانال ۲۵ هزار تومان است و متاثر از اخبار مذاکرات روند نزولی شدیدی به خود گرفته است، اما آینده دلار و طلا چه می‌شود و سرمایه گذاری آینده را چگونه باید برنامه ریزی کرد؟
ارزش رمزارز بیت‌کوین روز دوشنبه ۱۰ ژانویه برای مدت کوتاهی به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد که پایین‌ترین رقم از اواخر سپتامبر بود.
ملانیا ترامپ در سیزدهمین سالگرد ایجاد بیت‌کوین، پس از راه‌اندازی توکن رمزارز غیرقابل معاوضه (ان‌اف‌تی) خود، از آن حمایت کرد و گفت در فواصل منظم ان‌اف‌تی‌هایش را در وب‌سایت خود عرضه خواهد کرد و بخشی از عواید آن را به حمایت و نگهداری از کودکان اختصاص خواهد داد.
در حالی که ​رئیس بانک مرکزی انگلستان گفت دارایی‌های رمزارزی ممکن است بی‌ارزش باشد و خطر از دست رفتن کل پول سرمایه‌گذاران و قربانی شدن آنان در این بخش وجود دارد، صندوق بین‌المللی پول نیز اعلام کرد: استفاده از بیت کوین به عنوان واحد پولی قانونی شامل ریسک جدی برای مصرف‌کننده، و ثبات مالی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید