صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
کد خبر: 7984
گزارشگر: 213
۶۲۵
۰
۰
۲
توضیحات یک پزشک درباره خطرات ابتلا به سویه جدید کرونا

چه افرادی به سرعت اُمیکرون را دریافت می کنند؟+فیلم

چه افرادی به سرعت اُمیکرون را دریافت می کنند؟+فیلم
یک پزشک درباه افرادی که آمادگی ابتلا به سویه اومیکرون را دارند، توضیحاتی ارایه کرد که در یک ویدیو آمده است.

به گزارش آسیانیوز، پیام طبرسی، عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: در کسانی که واکسن زده اند یا جوان هستند و سیستم ایمنی سالمی دارند، نگرانی بابت ابتلا به اُمیکرون وجود ندارد و بیماری به صورت سرماخوردگی و با علائم چند روزه بهبود می‌یابد.

ویدیوی زیر را  در خصوص افراد مستعد به ابتلا به سویه جدید کرونا در ادامه ببینید:

 




 


همشهری
https://www.asianews.ir/u/59b
اخبار مرتبط
در حالی که به گفته پزشکان والدین حتماً نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام کنند، یک متخصص بیماری‌های عفونی، با اشاره به شیوع سویه اومیکرون در کشور، گفت: همه سرماخوردگی ها را باید اومیکرون تلقی کنیم و تا دو هفته آینده با موج شدید بیماران بستری مواجه می شویم.
دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: با توجه به روند افزاینده تعداد مبتلایان به اُمیکرون در سراسر کشور به پیک اُمیکرون نزدیک می شویم؛ این در حالی است که پزشکان تاکید کرده اند استفاده از هر نوع واکسن در دور سوم می تواند بر سویه جدید اثرگذار باشد.
اومیکرون برآمده از سایر واریانت های کرونا نیست؛ بلکه به موازات آنها به وجود آمده و ممکن است اثربخشی واکسن ها را دور بزند.
دکتر پیام طبرسی، عضو ستاد کرونا گفت: اُمیکرون ویروسی است که گسترش سریعی دارد و به سرعت پخش می‌شود و اینکه تعداد موارد اُمیکرون تنها ۳۰ یا ۳۴ مورد تایید شده است، درست نیست و تعداد بیماری در کشور بیش از این است
شرکت آسترازنکا می‌گوید که براساس مطالعات آزمایشگاهی مشاهده کرده است که با تزریق دوز سوم آسترازنکا سطح پادتن‌ها علیه سویه اومیکرون «به میزان قابل توجهی» افزایش می یابد.
همچنانکه شهردار لندن میزان گسترش سویه اومیکرون در پایتخت کشورش را یک واقعه خواند؛ تحقیقات پژوهشی پزشکی آلمان نیز نشان می‌دهد که قابلیت پادتن‌های ایجادشده با واکسن‌های فایزر بیونتک، مدرنا و آکسفورد زنکا در مقابل سویه اومیکرون به‌گونه‌ای چشمگیر کاهش یافته است و به ساختن واکسن مخصوص اومیکرن نیاز مبرم وجود دارد.
در حالی که برخی سویه اومیکرن را هنوز جدی نگرفته اند، پزشکان و جامعه جهانی بهداشت آن را مرگ آور توصیف کرده اند و حتی رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا درباره شیوع اومیکرون برای مردم ایران نسخه پیچیده و هشدار داده است.
تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: روند گسترش سویه اُمیکرون همچنان ادامه دارد و ضرورت دارد تا افراد مراسم و دورهمی‌های کریسمس را لغو کنند.
در حالی که چند روز گذشته گزارش مرگ در اثر ابتلا به اومیکرون منتشر شد، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفته است، هم اکنون ۷۷ کشور شناسایی اومیکرون را گزارش کرده‌اندکه سرعت سرایت آن از سویه های دیگر کرونا بسیار بیشتر است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید