صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۶
کد خبر: 7986
گزارشگر: 2
۵۳۴
۰
۰
۵
دکوراسیون خانه

با خدمات دکوراسیون داخلی شهام دیزاین آشنا شوید

با خدمات دکوراسیون داخلی شهام دیزاین آشنا شوید
یکی از اصلی‌ترین تغییرات در فضای داخلی منزل که می‌تواند روی حال و هوای کلیِ دکوراسیون خانه نیز اثر زیادی داشته باشد عوض کردن پوشش کف است. پوشش کف اگر به درستی انتخاب شود می‌تواند هماهنگی خاصی با مبلمان و نورپردازی خانه پیدا کند و محیطی گرم و دوست‌داشتنی را برایتان به ارمغان بیاورد. اما مانند سایر موارد برای انتخاب نوع کف‌پوش گزینه‌های متفاوتی پیش روی شماست. اگر کف‌پوش مناسب خودتان را انتخاب نکنید ممکن است خیلی زود از تغییر دکوراسیونتان سرخورده شوید.

پارکت لمینت

 

 به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ لمینت که در بازار به پارکت لمینت معروف است به نوعی از کف‌پوش‌ها گفته می‌شود که از چند لایه چوب فشرده ساخته شده و بر خلاف پارکت مستقیما از چوب درختان تهیه نمی‌شود. هرچند که سطح خارجی آن طرح و نگار چوب را دارد. لمینت یکی از محبوب‌ترین انواع کف‌پوش است و مزایایی نسبت به پارکت چوبی دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پوشش کرده است. از جمله‌ این مزایا می‌توان به نصب آسان، قیمت پایین‌تر و مقاومت بیشتر در برابر آب اشاره کرد.

 

مزایای پارکت لمینت

 

-داشتن طرح های متنوع و مختلف با رنگبندی گسترده

- برخلاف پارکت ها که از جنس چوب هستند، جهت نصب پارکت لمینت نیاز به استفاده از چسب نیست. اینکار توسط شیارهایی خاص که دور لمینت هستند و به آنها کلیک می گویند، انجام می شود. یعنی این شیارهای بین پارکت لمینت هایی که کنار هم قرار داده می شود، اصطلاحا بصورت نر و ماده در هم قفل می شوند.

- دوام زیاد و طولانی

- به دلیل قرار دادن فوم زیر سطح لمینت، پس از نصب معمولا مقدار زیادی از انتقال صدا به طبقه پایین جلوگیری می شود.

- هزینه پارکت لمینت برای نصب در مقایسه با نصب پارکت چوبی به مراتب پایین تر می باشد.

- عدم صدمه دیدن کف اتاق بخاطر استفاده نکردن از چسب هنگام نصب

- سهولت جمع آوری و نصب مجدد

- مقاومت بالا در برابر خراش توسط اجسام نوک تیز

- نصب آسان و سرعت بالای نصب در محل مورد نظر نسبت به پارکت چوبی و یا سایر کفپوش ها

- تنوع فوم های بکار رفته

- مناسب بودن برای بسیاری از مراکز از جمله سالن های ورزشی

- پارکت لمینت در برابر آب و رطوبت دوام بالایی داشته و بر عکس پارکت چوبی قرارگیری در این شرایط مشکلی را برای آن بوجود نخواهد آورد.

- قابلیت جداسازی و نصب پارکت لمینت در محیطی دیگر

 

آشنایی با دیوارپوش پی وی سی

 

امروزه کاربرد دیوارپوشهای پی وی سی رو به افزایش می باشد تا جایی که یکی از بهترین مصالح برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و معماری داخلی می باشد, تنوع رنگی و طرح های زیبا از ویژگیهای این محصولات می باشد . دیوارپوش پی وی سی در بیشتر مواقع بصورت دو جداره و روکشدار تولید می شود که می تواند دیوار را در مقابل صدا و گرما محافظت نماید. در برخی موارد نیز دیوارپوش پی وی سی بصورت توپُر وارد بازار می‌شود که این امر موجب شده تا میزان استقامت آن افزایش پیدا کن به شاسی سازی نیاز ندارد.

 

 انواع دیوارپوش‌‌ های پی وی سی

 

 دیوارپوش‌‌ های پی وی سی در رنگ‌‌های متنوعی عرضه می‌شوند و می ‌توانند برای ساختمانی مسکونی، تجاری و یا اداری مورد استفاده قرار بگیرند. ‌این نوع دیوارپوش ‌‌ها به دو نوع خارجی و داخلی تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌‌ های منحصر به فرد خود را دارند.

 

 دیوار پوش پی وی سی خارجی

 

 میزان استقامت و پایداری در دیوارپوش ‌‌های پی وی سی خارجی بالا بوده و در مقابل عواملی از قبیل بارندگی، تابش مستقیم نور خورشید و سایش، می توانند تا حد زیادی مقاومت کنند.

 

 دیوار پوش پی وی سی داخلی

 

 اگر چه دیوارپوش ‌‌های پی وی سی نوع داخلی در مقابل عوامل فرسایشی استحکام و مقاومت کمتری نسبت به نوع قبلی دارند، اما به دلیل وجود تولید کنندگان متعدد در ‌این عرصه و وجود رقابت سخت میان آن، ممکن است در آینده شاهد ورود دیوارپوش ‌‌هایی با استقامت بالاتر بود. در حال حاضر دیوارپوش ‌‌های پی وی سی که توسط تولیدکنندگان داخلی عرضه می‌گردد دارای رنگ‌‌ها و متریال‌‌ های متنوعی هستند و به دو نوع تقسیم بندی می شوند:


- دیوارپوش ساده مات که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و سادگی و زیبایی خاصی دارند. این نوع دیوارپوش برای منازل و مراکز اداری با فضای کوچک قابل استفاده می باشند.
- دیوارپوش‌‌های روکش ‌دار که به دلیل زیبایی و تنوع رنگ، برای منازل و مراکز تجاری که نیاز به دکوراسیون زیبا دارند، قابل استفاده هستند.

 

شهام دیزاین

 

ویژگی دیوار پوش های پی وی سی

 

از دیوار پوش های پی وی سی می توان بعد از مراحل سفت کاری ساختمان استفاده کرد و دیگر نیازی به تعمیر و سایر هزینه های جانبی برای پوشاندن دیوارها نیست.این دیوار پوش ها ضد باکتری و ضد حشره هستند. بنابراین پشت آن ها هیچ حشره ای نمی تواند زندگی کند.

قابل شستشو با انواع مواد شوینده غیر اسیدی

دیوار پوش pvc در برابر سرما و گرما عایق است و اجازه نمی دهد این انرژی ها اتلاف شوند.

انعطاف پذیری بالایی دارند.

در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند.

در پشت دیوار پوش فضای کافی برای عبور سیم کشی های برق وجود دارد.

قابلیت رنگ آمیزی دارند.

عایق صوت به حساب می آیند.

در برابر رطوبت از دیوار محافظت می کنند و در واقع عایق رطوبت نیز هستند.

 

دیوارپوش ام دی اف(MDF)

 

دیوارپوش ام دی اف MDF از خرده های چوب با تراکم های پایین و متوسط و بالا و روکش های پی وی سی تولید می شود که تمامی این مسائل در قیمت تمام شده این محصول دخیل هستند و به همین دلیل برند ها در داخل بازار قیمت های متفاوتی دارند دیوارپوش MDF جایگزین خوبی برای رنگ و کاغذ دیواری می باشند در این بخش قصد داریم تا معایب و مزایای این محصول را توضیح دهیم.

دیوارپوش ام دی اف MDF در ضخامت ۷ و ۸ میل و در عرض های ۲۴ و ۲۵ و ۳۰ سانت و طول ۲/۸۰ متر تولید می شوند که روکش های پی وی سی این محصولات معمولا از طرح ها و رنگ های چوبی و ساده می باشند . دیوارپوش ام دی اف MDF قابلیت نصب در مکان های مسکونی و تجاری و اداری و صنعتی و ورزشگاه ها را دارا می باشد

 

از مزایای این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

- مقاوم در برابر مایعات و شست‌وشو

- تنوع بالا در طرح و رنگ

- قیمت مناسب

- مقاوم در برابر ضربه و ساییدگی

- عایق در برابر حرارت، برودت و صدا

 

معایب دیوارپوش MDF

 

دیوارپوش MDF نسبت به محصولات پی وی سی از قیمت بالاتری بر خوردار است و همین مساله باعث فروش پایین این محصول شده است ولی ما این مساله را جز معایب این محصول به شمار نمی آوریم ولی چون بحث ما بیان معایب در زمینه فروش محصولات هم می باشد به این مساله اشاره کردیم . ولی یکی از مهمترین معایب این محصولات مقاومت پایین آن ها در برابر رطوبت و آب می باشد به همین دلیل به هیچ عنوان برای مناطق شمالی و جنوبی کشور پیشنهاد نمی شود و در مکان هایی که در مجاورت آب قرار دارند طول عمر فوق العاده پایینی خواهند داشت . امیدواریم تووانسته باشیم شما را با دیوارپوش ام دی اف MDF آشنا کرده باشیم .





اگر قصد دارید دکوراسیون داخلی منزل خود را تغییر دهید و به کمک یک تیم حرفه ای و خبره نیاز دارید، ما به شما شرکت شهام دیزاین را معرفی می کنیم.

برای کسب مشاوره با کارشناسان شهام دیزاین در ارتباط باشید:

66125971 – 021

88528044 - 021

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/59c
اخبار مرتبط
آشنایی با انواع دیوارپوش می‌تواند به شما در طراحی دکوراسیون داخلی منزل یاری دهد، در ادامه به بررسی بهترین انواع دیوارپوش که این روزها در بازار موجود هستند می‌پردازیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید