صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۳
کد خبر: 7994
گزارشگر: 213
۷۲۹
۰
۰
۳
پزشک عضو ستاد کرونا هشدار داد

افزایش ابتلای کودکان به کرونا و آغاز پیک ششم در تهران

افزایش ابتلای کودکان به کرونا و آغاز پیک ششم در تهران
پزشک عضو ستاد کرونای استان تهران با اعلام اینکه تهران به پیک ششم کرونا رسید، گفت: نسبت به ماه‌های قبل ابتلای به کرونا در گروه سنی زیر ۱۰ سال افزایش یافته است.

به گزارش آسیانیوز، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران ضمن تشریح روند بیماری کرونا در تهران و امکانات بیمارستانی برای مقابله با موج ششم این بیماری با سویه امیکرون، گفت: تقریبا میزان مراجعین سرپایی در حوزه درمان در روز به مرز ۶۰۰۰ نفر رسیده است.

دکتر نادرتوکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ورود استان تهران به پیک ششم کرونا،‌ گفت: تفاوت این پیک با پیک قبلی در این است که تعداد ابتلا بالا است اما، خوشبختانه بیماری شدید کمتر است.

-----------------

بیشتر بخوانید:

چه افرادی به سرعت اُمیکرون را دریافت می کنند؟+فیلم
------------------------------------

او ادامه داد: تقریبا میزان مراجعین سرپایی در حوزه درمان در روز به مرز ۶۰۰۰ نفر رسیده است؛ ولی تعداد بستری‌های جدید بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد در روز است که یعنی از هر ۲۰ نفر یک نفر بستری می‌شود. تعداد کل موارد بستری در استان تهران اکنون حدود ۱۳۰۰ بیمار است که از این تعداد حدود یک چهارم در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی افزود: چون هنوز اثر مستقیم افزایش موارد ابتلا مشخص نشده است، موارد مرگ و میر استان همچنان تک رقمی است.

او با تاکید بر این که بروز امیکرون در کودکان بیشتر است،‌ اظهار کرد: نسبت به ماه‌های قبل ابتلای به کرونا در گروه سنی زیر ۱۰ سال افزایش یافته است؛ البته فراموش نکنیم هر ساله در این فصل بیماری‌های ویروسی هم روند افزایشی داشته‌اند؛ بنابراین بخشی از موارد ابتلا هم مربوط به موارد آنفلوآنزا است. در این راستا توصیه اکید ما استفاده از دو ماسک در اماکن عمومی است.

توکلی با اشاره به سرایت پذیری بالای امیکرون، بیان کرد: به همین علت برگزاری هر تجمعی ریسک بالایی دارد، مگر اینکه فاصله اجتماعی رعایت شود و دز بوستر واکسن نیز تزریق شده باشد.

وی افزود: در این راستا یکی از موضوعات مطرح شده در جلسات ستاد کرونای استان تهران برگزاری جشنواره فجر بوده است که ان شاءالله تصمیمات خوبی اتخاذ شود. توجه کنید که واکسن هم عامل جلوگیری از ابتلا نیست ولی کمک می‌کند در صورت ابتلا، شدت بیماری کم باشد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان به شدت قبل محدودیت‌های کرونایی را اعمال کرد، ادامه داد: موضوع حائز اهمیت این است که طول دوره قرنطینه با سویه امیکرون کمتر و بین ۵ تا ۷ روز است و معمولا بیماری هم خفیف است؛ بنابراین بازگشت به لاک داون و قرنطینه توصیه نمی‌شود.

او تاکید کرد: در زمینه تجهیزات و آمادگی‌های بیمارستانی در استان تهران با کمبود و مشکلی مواجه نیستیم.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که روز گذشته گفته شد براساس آمار رسمی کرونا در ایران؛ شمار مبتلایان در هر هفته «پنج برابر می‌شود» و در عین روند افزایشی شمار مبتلایان به کرونا در ایران، یک عضو ستاد کرونا درباره افزایش آمار بستری‌ها و قربانیان در هفته‌های آینده هشدار داد.

حمید سوری، اپیدمیولوژیست و عضو ستاد کرونا روز شنبه، ۹ بهمن در گفت‌وگو با شبکه خبر ایران با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد بیماران بستری در پی شیوع گسترده سویه امیکرون در کشور در روزهای اخیر گفت که تعداد مبتلایان به کرونا هر هفته نسبت به هفته گذشته ۵ برابر می‌شود.

در همین حال وزارت بهداشت  اعلام کرد که در یک شبانه‌روز گذشته ۲۴ نفر دیگر جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند و نزدیک به ۱۲ هزار بیمار جدید شناسایی شد.

به این ترتیب مجموع جان‌باختگان بر اثر کرونا در ایران به ۱۳۲ هزار و ۳۸۰ نفر و مجموع کل بیماران مبتلا به ۶ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۱۸۳ نفر رسید./

https://www.asianews.ir/u/59l
اخبار مرتبط
یک عضو ستاد کرونا درباره افزایش آمار بستری‌ها و قربانیان در هفته‌های آینده هشدار داد.
یک پزشک درباه افرادی که آمادگی ابتلا به سویه اومیکرون را دارند، توضیحاتی ارایه کرد که در یک ویدیو آمده است.
در حالی که به گفته پزشکان والدین حتماً نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام کنند، یک متخصص بیماری‌های عفونی، با اشاره به شیوع سویه اومیکرون در کشور، گفت: همه سرماخوردگی ها را باید اومیکرون تلقی کنیم و تا دو هفته آینده با موج شدید بیماران بستری مواجه می شویم.
دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: با توجه به روند افزاینده تعداد مبتلایان به اُمیکرون در سراسر کشور به پیک اُمیکرون نزدیک می شویم؛ این در حالی است که پزشکان تاکید کرده اند استفاده از هر نوع واکسن در دور سوم می تواند بر سویه جدید اثرگذار باشد.
اومیکرون برآمده از سایر واریانت های کرونا نیست؛ بلکه به موازات آنها به وجود آمده و ممکن است اثربخشی واکسن ها را دور بزند.
دکتر پیام طبرسی، عضو ستاد کرونا گفت: اُمیکرون ویروسی است که گسترش سریعی دارد و به سرعت پخش می‌شود و اینکه تعداد موارد اُمیکرون تنها ۳۰ یا ۳۴ مورد تایید شده است، درست نیست و تعداد بیماری در کشور بیش از این است
شرکت آسترازنکا می‌گوید که براساس مطالعات آزمایشگاهی مشاهده کرده است که با تزریق دوز سوم آسترازنکا سطح پادتن‌ها علیه سویه اومیکرون «به میزان قابل توجهی» افزایش می یابد.
همچنانکه شهردار لندن میزان گسترش سویه اومیکرون در پایتخت کشورش را یک واقعه خواند؛ تحقیقات پژوهشی پزشکی آلمان نیز نشان می‌دهد که قابلیت پادتن‌های ایجادشده با واکسن‌های فایزر بیونتک، مدرنا و آکسفورد زنکا در مقابل سویه اومیکرون به‌گونه‌ای چشمگیر کاهش یافته است و به ساختن واکسن مخصوص اومیکرن نیاز مبرم وجود دارد.
تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: روند گسترش سویه اُمیکرون همچنان ادامه دارد و ضرورت دارد تا افراد مراسم و دورهمی‌های کریسمس را لغو کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید