صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۰
کد خبر: 8013
گزارشگر: 213
۵۷۲
۰
۰
۰
مهلت ۲۰ روزه رئیس جمهور به خالی کردن ساحل دریای شمال

سازمان های دولتی باید سواحل خزر را ترک کنند

سازمان های دولتی باید سواحل خزر را ترک کنند
رئیس جمهور از دستگاه‌های دولتی خواسته است تا ظرف «۲۰ روز و بدون استثنا برای آزادسازی فوری سواحل دریای خزر اقدام کنند.

به گزارش آسیانیوز، ابراهیم رئیسی گفت: دستگاه‌های دولتی باید ظرف «۲۰ روز» سواحل خزر را آزاد کنند.براساس قانون هر ساخت‌وسازی در محدوده ۶۰ متری و همسطح با دریا تخلف است.

رئیس جمهور از دستگاه‌های دولتی خواسته است تا «بدون استثنا» برای آزادسازی فوری سواحل خزر اقدام کنند.

بر اساس دستوری که روز یکشنبه ۱۰ بهمن در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری منتشر شده، ابراهیم رئیسی گفته است «کلیه دستگاه‌های دولتی موظفند نسبت به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده تا مرز قانونی (حداقل ۶۰ متر از ساحل) اقدام کنند».

در ادامه این نامه تاکید شده که با فوریت و ظرف حداکثر ۲۰ روز هر یک از دستگاه‌های دولتی که تصرفاتی در مناطق ساحلی دارند، اقدام لازم و معمول و نتیجه را برای استحضار به دفتر رئیس‌جمهوری اعلام کنند.

اقدام برای آزادسازی سواحل خزر از سال ۸۶ آغاز شده است اما به گفته مقامات دولتی و قضایی، هنوز «سه درصد» از سواحل خزر در اشغال دستگاه‌های دولتی، قضایی و نظامی و ۱۰ درصد بقیه در اختیار «بخش خصوصی» است.

براساس قانون هر ساخت‌وسازی در محدوده ۶۰ متری و همسطح با دریا تخلف است.

محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران ۲۶ دی‌ماه اعلام کرد بعد از گذشت چهارده سال حدود ۴۰۸ کیلومتر معادل ۸۷ درصد از سواحل خزر آزادسازی شد و ۱۳ درصد آن آزاد نشده است که سه درصد آن در اختیار نهادهای دولتی و نظامی است که کاربرد نظامی ندارد.

به‌گفته وی، برخی دستگاه‌های دولتی همچنان بخشی از سواحل را به عنوان مکان‌های تفرجگاهی در اختیار دارند.

محمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز اخیرا اعلام کرد سه درصد باقیمانده از اراضی تحت کنترل نهادهای دولتی در امتداد ۶۰ متری سواحل دریای خزر تا عید امسال آزاد می‌شود.

با این‌حال، به نظر نمی‌رسد آزادسازی سواحل خزر آسان باشد. اخیرا نماینده حقوقی ارتش اعلام کرد برای آزادسازی سواحل تحت کنترل این نهاد نظامی در خزر، دولت باید خسارت بدهد.

از طرفی در آمارهای ارائه شده توسط مسوولان ایران از تصرف سواحل خزر نیز ناهمگونی و تضاد دیده می‌شود.

هفته گذشته علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس اعلام کرد از ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر، ۱۸۰ کیلومتر معادل ۲۰ درصد و با وسعتی بالغ بر ۴۶۰ هکتار تصرفات انجام شده که ۹۶ کیلومتر از آن معادل ۵۳ درصد در اختیار دستگاه‌های دولتی است.

به گفته وی، ۶۷ درصد در اختیار دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه، ۱۲ صدم درصد در اختیار دستگاه‌های تابعه قوه مقننه، ۱۵.۵ درصد در اختیار نیروهای مسلح، ۱۷ درصد در اختیار شهرداری‌ها، ۱۸ درصد در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و دو درصد نیز در اختیار سایر نهادها قرار دارد.

تاکنون گزارش‌های زیادی از «زمین‌خواری، جنگل‌خواری، ساحل‌خواری و ماسه‌خواری (انتقال ماسه ساحل به مناطق دیگر)» در بخش‌های مختلف کشور، خصوصا مناطق شمالی، منتشر شده است./

https://www.asianews.ir/u/5a5
اخبار مرتبط
بنا بر تصمیم دولت، افزایش یارانه های نقدی و معیشتی پس از سال ها پرداخت و با حدف حذف ارز 4200 تومانی به زودی قرار است محقق شود.
در حالی که سفر ابراهیم رئیسی به روسیه در جریان است، یک مقام دولتی آن را پر بار و از امضای سند مهمی خبر داده است؛ همچنانکه در طول تاریخ همسایه شمالی بارها امتیازهای بسیار زیادی را در حوزه منابع نفتی از کشور ما گرفته است.
ابراهیم رئیسی صبح امروز سفر خود به روسیه را با محوریت و موضوع روابط تجاری و اقتصادی آغاز کرد و لحظات ورود او به مسکو در تصاویر ثبت شده است.
رئیس جمهور در راستای برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه ویژه «تدوین لایحه جامع حقوق و دستمزد کارکنان نظام اداری کشور» در دستور کار این سازمان دستور فوری صادر کرد.
ژان ایو لودریان به پارلمان فرانسه گفت: مذاکرات ادامه دارد، ولی خیلی پیش می روند و همین امر نیز شکافی را ایجاد می‌کند که شانس دستیابی به راه‌حلی به سود همه طرف‌ها را به خطر می‌اندازد.
مدیر «شرکت صادراتی تهران ستاک» که یک تولیدکننده مشتاق و دور از وطن بود و قصد سرمایه گذاری در کشور را داشت و دارد، در حال آغاز اعمال ایده ها و ارتباطش با بانک ها، مانند بسیاری از صنعتگران کشور، در دام ظلم نظام بانکی ایران افتاد! این تولید کننده، نامه ای به ابراهیم رئیسی نوشته و از او تظلم خواهی کرده است.
ابراهیم رئیسی یکی از برنامه‌های اقتصادی خود را اعطای کارت اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی اعلام کرده که به گفته او قرار است در آذر ماه اعطا شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید