صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۲:۳۴
کد خبر: 8019
گزارشگر: 213
۶۸۱
۰
۰
۳
سخنرانی رییس جمهور پیشین آمریکا در جمع هوادارانش

کاهش محبوبیت بایدن و هیاهوی دوباره ترامپ

کاهش محبوبیت بایدن و هیاهوی دوباره ترامپ
در حالی که نظرسنجی ها در آمریکا از افت روزافزون محبوبیت جوبایدن نشان دارند، دونالد ترامپ با سخنرانی در جمع هوادارانش از ریاست جمهوری آینده و برخی بحشش ها سخن گفت.

به گزارش آسیانیوز، ترامپ شنبه شب در گردهمایی هوادارانش در ایالت تگزاس سخنرانی کرد؛ در حالی که روز یکشنبه ۳۰ ژانویه، دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری سابق آمریکا، احتمال نامزدی خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ مطرح کرد و گفت اگر پیروز شود، برخی از افرادی را که به اتهام مشارکت در حمله مرگبار روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره دادگاهی شده‌اند، با فرمان ریاست‌جمهوری عفو می‌کند.

-----

بیشتر بخوانید

جو بایدن از چشم آمریکایی ها افتاد!
------------------

 ترامپ در یک گردهمایی هوادارانش در ایالت تگزاس سخنرانی می‌کرد. او شکایت کرد که قوه قضائیه آمریکا برخوردی «نامنصفانه» با متهمان واقعه ۶ ژانویه داشته است. سال گذشته میلادی، در آن روز جمعی از هواداران ترامپ با یورش به کنگره آمریکا سعی کردند جلو تایید نتایج انتخابات در ریاست جمهوری را قوه مقننه آمریکا بگیرند.

ترامپ تاکید کرد: «اگر نامزد شوم و اگر پیروز شوم، با افراد روز ۶ ژانویه منصفانه برخورد می‌کنیم. و اگر نیاز به فرمان عفو ریاست‌ جمهوری داشته باشد، برایشان صادر می‌کنیم. چون دارند با آن‌ها خیلی نامنصفانه برخورد می‌کنند.»

این آخرین نمونه روشن این واقعیت است که برخی از رهبران حزب جمهوری‌خواه خواهان عفو مهاجمان روز ۶ ژانویه هستند. این در حالی است که کمیته مجلس نمایندگان که در مورد ۶ ژانویه تحقیق می‌کند، ده‌ها فرد و نهاد و سازمان را احضار کرده است و انتظار می‌رود که تابستان امسال اولین گزارش خود را در آن مورد منتشر کند. برخی از متحدان ترامپ در کنگره خواهان عفو متهمان آن واقعه شده‌اند
.

ران دِ سانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا و از نامزدهای احتمالی‌ جمهوری‌خواهان برای ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴، اخیرا توجه و اشاره به سالگرد یک‌سالگی یورش به «کاپیتول» را تلاشی برای حمله به هواداران ترامپ خواند و آن‌ را محکوم کرد.

----------

بیشتر بخوانید

ورود «سرویس مخفی آمریکا» به تهدید جانی دونالد ترامپ

---------------------

ترامپ نیز با انتقاد از حکم‌های حبس که برای برخی از متهمان ۶ ژانویه صادر شده است، گفت: «شرم‌آور است، شرم‌آور است.»

وزارت دادگستری آمریکا بیش از ۷۰۰ نفر را به دلیل حمله به کنگره آمریکا با اتهام رسمی مواجه کرده است.

اختلافات درونی حزب جمهوری‌خواه هم البته کم نیستند. مایک پنس، معاون سابق ترامپ در چهار سال ریاست‌جمهوری‌اش، روز پنجشنبه به شبکه «فاکس نیوز» گفت ماه‌ها است با ترامپ صحبت نکرده است.  پنس در ماه ژانویه به عنوان رئیس مجلس سنا، نقشی مهم، هرچند تشریفاتی، در تایید نتایج انتخابات داشت. او به همین دلیل از سوی افراطیون راست‌گرا و طرفداران ترامپ که مدعی تقلب در انتخابات هستند، با حملات شدیدی روبه‌رو شده است. از جمله شعارهای اصلی مهاجمان روز ۶ ژانویه، «مایک پنس را دار بزنید» بود

شبکه «فاکس نیوز» که به جناح راست سیاست آمریکا گرایش دارد، در این باره می‌گوید: «پنس چون به جای عمل به خواسته‌های ترامپ و تغییر نتایج، به وظایف خود در قانون اساسی عمل کرده است، با خشم رئیس‌ جمهوری سابق و بسیاری از وفادارترین حامیان ترامپ مواجه شده است.»

 پنس در یک سال گذشته بارها رویدادهای ۶ ژانویه را «تراژدی» خوانده و تاکید کرده است که «کار صحیح» را انجام داده و به «وظیفه‌ خود در قانون اساسی» عمل کرده است. اما او پیش از این گفته بود که همچنان با ترامپ در تماس است. مثلا در ماه ژوئن در یکی از سخنرانی‌های خود در ایالت نیوهمپشر، گفت: «من و رئیس‌ جمهوری ترامپ از زمان پایان ریاست ‌جمهوری‌اش بارها با هم صحبت کرده‌ایم.» در ماه سپتامبر، پنس در یک پادکست محبوب محافظه‌کاران به نام «بی‌رحم»، گفت:‌ «از زمان تحلیف بایدن تا کنون احتمالا ده‌ها بار صحبت کرده‌ایم.» او در ماه اکتبر نیز به «فاکس نیوز» گفت: «از زمان پایان ریاست‌ جمهوری ایشان بارها با هم صحبت کرده‌ایم.»

اما پنس پنجشنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با «فاکس نیوز» گفت، آخرین باری که با ترامپ صحبت کرده در تابستان بوده است.

این احتمال نیز در بین است که پنس و ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در سال ۲۰۲۴ رقیب یکدیگر باشند.  پنس فعالیت‌های انتخاباتی متعددی برای کمک به جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش روی میان‌دوره‌ای کنگره داشته است که در نوامبر ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. او در اوایل ماه دسامبر در گفت‌وگویی با «فاکس نیوز» در ایالت نیوهمپشر، گفته بود که بعد از پایان انتخابات مقدماتی ۲۰۲۱، پس از نیایش و مشورت با خانواده، در مورد آینده سیاسی خود تصمیم می‌گیرد.

حرکت انتخاباتی در ایالت‌هایی همچون نیوهمپشر که نقش مهمی در انتخابات‌های مقدماتی ریاست‌جمهوری دارند، معمولا احتمال قصد کاندیداتوری ریاست‌جمهوری سیاستمداران را روشن می‌کند.

ترامپ در سخنرانی خود در تگزاس، بار دیگر دعاوی ثابت‌نشده خود را در مورد تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌ جمهوری آمریکا تکرار کرد. جمهوری‌خواهان در مجالس ایالتی در سراسر آمریکا بر بنیان همین دعاوی قوانین جدیدی تصویب کرده‌اند که رای دادن را برای برخی از شهروندان، به‌ویژه رنگین‌پوستان و جوامع فقیر که طبق سنت تاریخی، در مجموع بیشتر به دموکرات‌ها رای می‌دهند، دشوار می‌کند، و در ضمن به بازبینی نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ادامه می‌دهند. بسیاری از رسانه‌های آمریکا همچون شبکه «سی‌ان‌ان» در گزارش‌های خود، از این دعاوی به عنوان «دروغ بزرگ» یاد می‌کنند.

ترامپ هنوز با صراحت نگفته است که در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد. اگر چنین کند، می‌بایست از برخی مقررات قانونی در مورد جمع‌آوری‌ کمک مالی و سایر مسایل مربوطه پیروی کند. او اما در سخنان خود تاکید کرد که در سال ۲۰۲۴ «کاخ سفید را پس می‌گیریم.»

رئیس‌ جمهوری سابق علیه دادستان‌های ایالت نیویورک نیز که در مورد فعالیت‌های اقتصادی‌اش تحقیق می‌کنند، سخن گفت. او گفت، اگر دادستان‌ها «کاری غلط یا غیرقانونی»‌ انجام دهند، او خواهان «بزرگ‌ترین اعتراضاتی که تا کنون داشته‌ایم» خواهد شد.

لتیشیا جیمز، دادستان ایالت نیویورک، چند هفته پیش جزئیات آن‌چه اطلاعات مالی «گمراه‌کننده یا جعلی» دانسته بود، اعلام کرد. آلوین برگ جونیور، از دادستان‌های منهتن، وعده داده است که شخصا تحقیقاتی در مورد فعالیت‌های اقتصادی ترامپ انجام دهد. هر دوی این دادستان‌ها سیاه‌پوست هستند و ترامپ به آن‌ها با لقب «نژادپرست» حمله کرده است. اما هنوز هیچ اتهام مستندی در مورد اقدامات غیرقانونی-اقتصادی ترامپ از سوی جیمز یا برگ جونیور مطرح نشده است.

ترامپ در تگزاس گفت: «این دادستان‌ها آدم‌های بی‌رحم و وحشتناکی هستند. نژادپرستند و بسیار بیمارند؛ از نظر روانی بیمارند. این‌ها دنبال من افتاده‌اند و نه دیوان عالی و نه بیشتر سایر دادگاه‌ها، پاسدار حقوق من نیستند. واقعیت این است که آن‌ها دنبال من نیستند، دنبال شما هستند.»

این در حالی است که به تازگی یک نظرخواهی جدید نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد شهروندان آمریکا از عملکرد رئیس‌جمهور جو بایدن و کاخ سفید ناراضی‌اند.

---------------------

بیشتر بخوانید:

دونالد ترامپ رییس جمهور بعدی آمریکا است!

---------------------------------------------

بنا به تازه‌ترین نظرخواهی‌های شبکه خبری ان‌بی‌سی، حدود ۷۱ درصد کسانی که در این نظرخواهی شرکت کرده‌اند، معتقدند که کشور تحت ریاست‌جمهوری بایدن در جهت غلط پیش می‌رود درحالی که ۴۲ درصد بزرگسالان در این نظرخواهی رئیس‌جمهور را تایید می‌کنند.

 

---------------------

بیشتر بخوانید:

بایدن گفت «گزینه های دیگر در مقابله با ایران» به کار می گیریم/گنبد آهنین ارتش اسرائیل به راکت مجهز شد

---------------------------------------------------

به نظر می‌رسد میزان محبوبیت بایدن در دیگر نظرخواهی‌ها چندان بالا نیست. در نظرخواهی مرکز ان‌اوُ‌آر‌سی آسوشیتدپرس برای پژوهش‌های عمومی (Associated Press-NORC Center for Public Affair Research) حدود ۵۸ درصد آمریکایی‌ها از نحوه پرداختن بایدن به اقتصاد کشور انتقاد کرده‌اند.

تنها ۳۵ درصد بر این تصورند که اقتصاد این کشور در شرایط مطلوبی است؛ در حالی که سایرین چنین تصوری ندارند. این آمار نسبت به ماه سپتامبر که بر اساس آن، حدود ۴۵ درصد مردم از اوضاع اقتصادی راضی بودند، افت کرده است./

https://www.asianews.ir/u/5a9
اخبار مرتبط
جاستین ولان، سخنگوی «سرویس مخفی» آمریکا، می‌گوید این نهاد تهدیدهای انتقام‌جویانه علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، را جدی تلقی کرده و به ردیابی تهدیدات ادامه می‌دهد.
ملانیا ترامپ در سیزدهمین سالگرد ایجاد بیت‌کوین، پس از راه‌اندازی توکن رمزارز غیرقابل معاوضه (ان‌اف‌تی) خود، از آن حمایت کرد و گفت در فواصل منظم ان‌اف‌تی‌هایش را در وب‌سایت خود عرضه خواهد کرد و بخشی از عواید آن را به حمایت و نگهداری از کودکان اختصاص خواهد داد.
ترامپ در گفت و گویی سخنان بسیار جنجالی را درباره عملکرد بایدن به کار برد.
دونالد ترامپ گفت: وقتی بایدن فردا بعدازظهر بیدار شود، کسی باید به او بگوید که دیگر رسما رئیس فروپاشی حزب دموکرات است!
نظرخواهی‌های شبکه خبری ان‌بی‌سی نشان داده است که حدود ۷۱ درصد آمریکایی معتقدند که کشور تحت ریاست‌جمهوری بایدن در جهت غلط پیش می‌رود و به بیراهه خواهد رفت.
ترامپ گفت: من کشورمان را دوست دارم؛ فکر می‌کنم مردم آمریکا به زودی در خصوص خبری خیلی خوشحال خواهند شد!
براساس نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا، چنانچه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین از حزب جمهوری‌خواه، در انتخابات ریاست جمهوری بعدی در برابر جو بایدن، برقیب او در انتخابات سال گذشته و رئیس جمهوری کنونی از حزب دموکرات، قرار گیرد، او را شکست خواهد داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید