صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۲۳:۰۰
کد خبر: 803
گزارشگر: 2
۱۰۴۷
۰
۰
۰
هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس

مجبوریم به مشتریان نفت مان تخفیف بدهیم

مجبوریم به مشتریان نفت مان تخفیف بدهیم
هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه چاره‌ای جزء استفاده از بازارهای میان‌بُر برای فروش نفت نیست، گفت: علاوه بر اینکه تخفیف به مشتریان نفتی ناگزیر است، مسئولان باید به مشتریان نفتی جهت پرداخت پول فرصت بیشتری دهد.

وی با اشاره به وضعیت فروش نفت در دوران تحریم، گفت: از آنجا که فروش نفت در دوران تحریم کار بسیار سختی است باید از تمام ابزارهای خود برای تحقق این هدف استفاده کرد، وزارت نفت باید خریداران سنتی نفت را قانع به خریدن نفت ایران و عدم همراهی با سیاست‌های آمریکا کند تا در این شرایط نفت به فروش رسد.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران کشوری تک محصولی است و طی 40 سال گذشته تلاش نتیجه بخشی برای تبدیل نفت به محصولات دیگر و نجات از وابستگی به درآمد یک محصول نشده است لذا امروز در شرایط سخت تحریم چاره‌ای جزء استفاده از بازارهای میان‌بُر یا خاکستری برای فروش نفت و دستیابی به درآمد نیست.
وی با اعتقاد به اینکه یکی دیگر از راه‌های همراه کردن مشتری‌های سنتی نفت ایران، ارائه تخفیف در فروش به آن‌ها است چراکه چاره دیگری جزء این نیست، اضافه کرد: فروش نفت در بورس، توجه به تولید فرآورده‌های نفتی، یافتن بازارهای جدید و احداث پالایشگاه‌ها ازجمله اقداماتی است که دولت باید برای موفقیت در فروش نفت و کسب درآمد مدنظر قرار دهد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ایران همچنین در دور قبلی تحریم‌ها درخصوص نوع نفت و تاریخ بارگیری نفت با برخی پالایشگاه‌ها با انعطاف‌ بیشتر رفتار ‌کرد، پیشنهاد داد: مسئولان می‌‎توانند به مشتریان خود جهت پرداخت پول نفت خریداری کرده فرصت بیشتری دهند، در این شرایط خریداران نفتی، معامله با ایران را به سایر تولیدکنندگان به مشتریان‌شان ترجیح خواهند داد.

https://www.asianews.ir/u/1et
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید