صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۰:۱۲
کد خبر: 8043
گزارشگر: 213
۸۱۹
۰
۰
۳
اسحاق هرتزوگ در سفر به امارات

رئیس‌جمهوری اسرائیل: خاورمیانه باید یا صلح و یا آشوب را انتخاب کند!

رئیس‌جمهوری اسرائیل: خاورمیانه باید یا صلح و یا آشوب را انتخاب کند!
اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل، که برای انجام سفری دو روزه به امارات رفته مدعی شد که خاورمیانه در میانه یک انتخاب جسورانه از آینده‌های ممکن است؛ صلح و امید از یک طرف و آشوب به رهبری ایران از طرف دیگر!

به گزارش آسیانیوز،اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل، که برای انجام سفری دو روزه به امارات رفته بود، ادعا کرد خاورمیانه در میانه یک انتخاب جسورانه از آینده‌های ممکن است؛ صلح و امید از یک طرف و آشوب به رهبری ایران از طرف دیگر.

او که روز دوشنبه ۱۱ بهمن در محوطه بیرونی مسجد شیخ زاید ابوظبی سخن می‌گفت، از « رفاه، همکاری، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و افقی زیبا برای مردم منطقه» به عنوان دستاوردهای صلح نام برد و «بی‌ثباتی منطقه با کمک گروه‌های نیابتی» را دستاورد رفتاری دانست که ایران انجام می‌دهد.

---------------

بیشتر بخوانید

رئیس‌جمهور اسرائیل گفت به کمک امارات آمده است!
------------------------------
در همین حال امروز، وزارت دفاع امارات در صفحه توئیتری خود ویدیویی از حمله هوایی به یک سکوی پرتاب موشک در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها و انصارالله در یمن منتشر کرد و و نوشت که از این سکو برای شلیک به سمت امارات مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 شامگاه یکشنبه و همزمان با سفر هرتزوگ به ابوظبی، وزارت دفاع امارات از ره‌گیری و انهدام یک موشک بالستیک پرتاب شده توسط حوثی‌های یمن خبر داده بود.

امارات متحده عربی در ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، به دعوت دولت یمن و برای جنگ با حوثی‌ها در یمن حضور دارد. هفت سال پیش حمله شبه نظامیان حوثی‌ علیه دولت قانونی یمن موجب جنگ داخلی در این کشور شد و این جنگ تاکنون ده‌ها هزار کشته بر جای گذاشته و یمن را در آستانه قحطی قرار داده است.

امارات در دو هفته گذشته دو بار هدف حمله پهپادها و موشک‌های شبه نطامیان حوثی که مورد حمایت جمهوری اسلامی هستند، قرار گرفته است. گزارش کارشناسان سازمان ملل مدعی است جمهوری اسلامی نقش اصلی تامین تجهیزات نظامی حوثی‌ها بر عهده دارد.

رئیس‌جمهوری اسرائیل همچنین صبح روز دوشنبه در دیدار از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی و غرقه این کشور در این نمایشگاه، با اشاره به اینکه تجارت دو کشور به سالانه یک میلیارد دلار رسیده است، گفت اسرائیل گزینه‌های پیشنهادی زیادی از تکنولوژی آب، کشاورزی پایدار، بهداشت و شهرهای هوشمند دارد.

---------

بیشتر بخوانید

سفر سعد حریری به «امارات» در میانه تنش با حوثی ها!
------------------------------------------------

امارات همراه با بحرین در سال ۱۳۹۹ با میانجی‌گری دولت وقت آمریکا، توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل موسوم به «پیمان ابراهیم» را امضا کردند.

سفر رئیس‌جمهور اسرائیل که تاریخی توصیف شده به دنبال عادی‌سازی روابط میان دو کشور؛ آن هم در میانه تنش امارات با ایران و گروه های شبه نظامی حوثی انجام می‌شود.


دفتر هرتزوگ روز سه‌شنبه اعلام کرد که وی و همسرش در دو روز آخر ماه ژانویه به امارات رفته و با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات متحده عربی دیدار خواهند کرد.

در بیانیه رئیس‌جمهوری اسرائیل که به مناسبت این سفر صادر شده، آمده است: «ما این امتیاز را داریم که با انجام اولین سفر یک رئیس جمهور اسرائیل به امارات، تاریخ‌سازی کنیم.»

ماه گذشته نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل نیز از ابوظبی دیدار کرد. قبل از وی یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل برای افتتاح رسمی سفارت این کشور به امارات سفر کرده بود. دفتر نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید که محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان، ولیعهد امارات، نیز قرار است به اسرائیل سفری داشته باشد./

https://www.asianews.ir/u/5ax
اخبار مرتبط
رئیس‌جمهوری اسرائیل در نخستین دیدار خود از امارات تاکید کرد که از حیث امنیتی از امیرنشین خلیج فارس حمایت می‌کند و خواهان تقویت روابط با ابوظبی است؛ در همین حال محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی تایید کرد که اسرائیل و امارات در مورد «تهدیدات تروریستی، ثبات و صلح منطقه‌ای دارای اشتراکات هستند.
دفتر اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ جمهوری اسرائیل، در حالی از سفر دو روزه وی به امارات متحده عربی خبر داد که آن را به دلایلی سفری تاریخی توصیف کرد.
سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان در حالی پس از اعلام تعلیق فعالیت سیاسی خود و در میانه تنش حوثی های یمن با امارات به ابوظبی سفر کرد؛ که به گفته خودش به دلیل نفوذ ایران در لبنان و سردرگمی بین‌المللی در این کشور، وضعیت لبنان در روند بهبودی قرار ندارد.
اتحادیه عرب در بیانیه‌ ای بعد از نشست فوق‌العاده این مجمع، حملات حوثی ها را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تهدیدی واقعی برای تاسیسات حیاتی غیرنظامی، منابع انرژی، و ثبات اقتصادی جهانی بیان کرد و خواستار اقداماتی از سوی جامعه جهانی شد.
به دنبال انفجار در ابوظبی، جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت آمریکا در کنار شرکای اماراتی خود برای دفاع از خود در مقابل همه تهدید‌ها ایستاده است.
در حالی که پلیس امارات از انفجار سه تانکر سوخت‌رسانی در شهر ابوظبی و یک انفجار جزیی در منطقه ساخت و ساز فرودگاه جدید ابوظبی خبر داده است،‌ خبرگزاری فارس گفت که این اقدامات تذکر عملی از سوی حوثی‌های مورد حمایت ایران به امارات بوده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید