صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۱
کد خبر: 8048
گزارشگر: 213
۳۸۳۸
۰
۰
۵
شرایط خرید عرضه اولیه جدید در فرابورس

جزییات و نقدینگی لازم برای عرضه اولیه «فزر»

جزییات و نقدینگی لازم برای عرضه اولیه «فزر»
تعداد ۳۰۰ میلیون سهم شرکت پویا زرکان آق دره معادل ۱۰ درصد سهام این شرکت، چهارشنبه هفته آینده یعنی ۲۰ بهمن با نماد معاملاتی فزر در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، پس از ماه‌ها بازار سرمایه شاهد یک عرضه اولیه جدید است. چهارشنبه هفته آینده سهام شرکت پویا زرکان آق دره با نماد فزر در فرابورس عرضه می‌شود. نقدینگی لازم برای این عرضه اولیه چقدر است؟

حال دوباره قرار است عرضه اولیه در فرابورس و برای حقیقی‌های بازار انجام شود.

تعداد ۳۰۰ میلیون سهم شرکت پویا زرکان آق دره معادل ۱۰ درصد سهام این شرکت، چهارشنبه هفته آینده یعنی ۲۰ بهمن با نماد معاملاتی فزر در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

جزییات و نقدینگی لازم برای عرضه اولیه «فزر» asianews


این میزان سهام در محدوده قیمتی ۱۷ هزار و ۷۲۶ تا ۲۱ هزار و ۶۶۶ ریال برای هر سهم و با سهمیه ۲۵۰ سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه می‌شود.

با احتساب سهم هر کد حداکثر ٢۵٠ سهم، بنابراین حداکثر نقدینگی مورد نیاز حدودا ۵۴۲ هزار تومان است. با توجه به مشارکت ۲٫۵ میلیون نفری در عرضه اولیه قبلی، احتمالا به هر فرد ۱۲۰ سهم از عرضه اولیه فزر برسد که به نقدینگی حدود ۲۶۰ هزار تومان نیاز دارد.

تجارت نیوز نوشت: متعهدین خرید این عرضه اولیه شرکت کاوندگان قشم، شرکت کوشش آذین قشم، شرکت سرمایه‌گذاری گلومینکو قشم، شرکت تابان کیش، شرکت فرااندیشان نیک فرجام قشم و شرکت کاوان کیش هستند و مشاور عرضه هم شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین، متعهد خرید شرکت تامین سرمایه نوین و بازار گردان صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی پداداش پشتیبان پارس هستند./


https://www.asianews.ir/u/5b2
اخبار مرتبط
شاخص کل بورس امروز با رشد بیش از 3 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 314 هزار واحد قرار گرفت؛ در حالی که شاخص کل هم وزن بورس امروز هم مثبت شد.
بازار سهام پس از افت و خیزهای فراوان در هفته گذشته طی چهار روز معاملاتی پیش روند رو به رشدی داشته است؛ در حالی که کارشناسان معتقدند این روند ماندگار است.
به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی ۱۰ درصد از پالایشگاه امام خمینی شازند به صورت عرضه اولیه به طریق حراج یا ثبت سفارش به احتمال زیاد تا پایان آذر ارایه می شود.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از عرضه اولیه‌های جذاب در آینده نزدیک خبر داد که در زمینه سهام شرکت‌های استارتاپی، دانش بنیان و فناوری محور انجام می‌شود.
گروه صنعتی پاکشو با انتشار دو اطلاعیه در کدال از عرضه اولیه جدید خبر داده است.
هفته گذشته در بیشتر روزهای هفته بازار سهام با صف‌های فروش سنگین همراه بود و کارشناسان دلیل کم نشدن روند اصلاحی در بازار سرمایه را علاوه بر سیاست‎‌های نامشخص دولت عرضه اولیه‌های متوالی در بازار بیان کردند.
عرضه‌های اولیه یکی از پررنگ‌ترین دلایلی است که افت بازار سرمایه را در پی داشته است به عقیده کارشناسان بازار سرمایه انتخاب روش ترکیبی و عرضه به صندوق‌ها رانت جدیدی را در بازار سهام ایجاد کرده است.
شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (سهامی عام) با نماد «شکام» روز سه‌شنبه در بازار سهام عرضه می‌شود و ۹۰ میلیون از سهام خودش را در بورس عرضه می‌کند.
بر اساس اطلاعیه فرابورس، روز چهارشنبه چهار میلیارد سهم از سهام شرکت فولاد سیرجان با نماد «فجهان» در بورس عرضه خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید