صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۴
کد خبر: 8050
گزارشگر: 213
۷۰۰
۰
۰
۳
هشدار رئیس اداره مراقبت مرکز بیماری‌های واگیر

ابتلای صد هزار نفر در روز به کرونا/آماده باش آی‌سی‌یو ها

ابتلای صد هزار نفر در روز به کرونا/آماده باش آی‌سی‌یو ها
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با اشاره به این که شیوع کرونا در ایران «در مرحله اپیدمی تصاعدی» قرار دارد پیش‌بینی کرد که آمار روزانه ابتلا به کرونا در ایران تا صد هزار نفر هم برسد.

به گزارش آسیانیوز، ابراهیم قادری، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در وزارت بهداشت، با اشاره به این که شیوع کرونا در ایران «در مرحله اپیدمی تصاعدی» قرار دارد پیش‌بینی کرد که آمار روزانه ابتلا به کرونا در ایران تا صد هزار نفر هم برسد.

به گفته این مقام در روز سه‌شنبه، ۱۲ بهمن، در حال حاضر نیز تعداد بیمارانی که به کرونا مبتلا می‌شوند ولی «گزارش داده نمی‌شود بیش از پنج برابر تعدادی است که در حال حاضر تشخیص داده می‌شود».

----------

بیشتر بخوانید

ماندگاری اُمیکرون تا هشت روز روی پوست/مرگ و میر در ایران اوج می گیرد
---------------------------

وزارت بهداشت از شناسایی حدود ۲۹ هزار نفر بیمار مبتلا به کرونا خبر داده بود که با توجه به گفته‌های امروز این مقام وزارت بهداشت،‌ آمار واقعی مبتلایان به کرونا در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار نفر در روز است.

در همین حال،‌ تقی ریاحی، رئیس بیمارستان رسول اکرم تهران، با اشاره به این که تعداد افراد بستری کرونایی افزایش یافته گفت اوایل دی‌ماه امسال «بعد از دو سال بخش‌های آی‌سی‌یو برای بیماران کرونایی بسته شد»، ولی با توجه به افزایش تعداد بیماران بدحال، دوباره این بخش‌ها بازگشایی شده‌اند.

او تاکید کرد: «هرگونه علائم تنفسی و سرماخوردگی را باید ابتلا به کرونا تلقی کرد.»

در اظهارنظری دیگر، حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، گفت که این کمیته توصیه کرده است که محدودیت‌های اجتماعی به مدت دو هفته در سراسر کشور اجرا شود. تصمیم‌گیری درباره اعمال محدودیت‌ها بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است.

در همین حال، روز گذشته در پی افزایش شمار نمایندگان مبتلا به کرونا، هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که جلسات مجلس در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، ۱۲ و ۱۳ بهمن در دو ساعت و در هفته آینده در سه بخش برگزار خواهد شد.

----------------

بیشتر بخوانید:

چه افرادی به سرعت اُمیکرون را دریافت می کنند؟+فیلم
------------------------------------

نهاد ریاست جمهوری نیز اعلام کرده است که سفرهای استانی ابراهیم رئیسی فعلا انجام نمی‌شود.


در روزهای اخیر آمار رسمی مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران بین ۲۰ تا ۳۰ نفر اعلام شده، ولی مسعود یونسیان، عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کووید ۱۹، گفته است «هنوز مرگ‌های ناشی از امیکرون شروع نشده و بروز مجدد مرگ‌های سه رقمی و بیش از صد نفر در این پیک دور از انتظار نیست».

او گفته است روند پوشش واکسیناسیون در ایران مناسب نیست و هنوز کشور درگیر قله بیماری کرونا با سویه امیکرون نشده است.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت ایران، اما روز سه‌شنبه از روند واکسیناسیون در ایران ابراز رضایت کرده و گفته است: «۹۰ درصد جمعیت هدف کشور یک دز، حدود ۸۱ درصد ۲ دز و ۲۵ درصد نیز دز سوم واکسن علیه کرونا را تزریق کردند.»/

https://www.asianews.ir/u/5b4
اخبار مرتبط
یک اپیدمیولوژیست گفت: مطالعات جدید نشان داده است که ماندگاری اُمیکرون بر روی پوست و سطوح چند برابر وارایانت دلتا و واریانت‌های قبلی است، در آستانه پیک ششم جامعه دارد عادی برخورد می کند و ویروس هم در حال شیوع و کشنده است.
پزشک عضو ستاد کرونای استان تهران با اعلام اینکه تهران به پیک ششم کرونا رسید، گفت: نسبت به ماه‌های قبل ابتلای به کرونا در گروه سنی زیر ۱۰ سال افزایش یافته است.
یک عضو ستاد کرونا درباره افزایش آمار بستری‌ها و قربانیان در هفته‌های آینده هشدار داد.
یک پزشک درباه افرادی که آمادگی ابتلا به سویه اومیکرون را دارند، توضیحاتی ارایه کرد که در یک ویدیو آمده است.
در حالی که به گفته پزشکان والدین حتماً نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام کنند، یک متخصص بیماری‌های عفونی، با اشاره به شیوع سویه اومیکرون در کشور، گفت: همه سرماخوردگی ها را باید اومیکرون تلقی کنیم و تا دو هفته آینده با موج شدید بیماران بستری مواجه می شویم.
دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: با توجه به روند افزاینده تعداد مبتلایان به اُمیکرون در سراسر کشور به پیک اُمیکرون نزدیک می شویم؛ این در حالی است که پزشکان تاکید کرده اند استفاده از هر نوع واکسن در دور سوم می تواند بر سویه جدید اثرگذار باشد.
اومیکرون برآمده از سایر واریانت های کرونا نیست؛ بلکه به موازات آنها به وجود آمده و ممکن است اثربخشی واکسن ها را دور بزند.
دکتر پیام طبرسی، عضو ستاد کرونا گفت: اُمیکرون ویروسی است که گسترش سریعی دارد و به سرعت پخش می‌شود و اینکه تعداد موارد اُمیکرون تنها ۳۰ یا ۳۴ مورد تایید شده است، درست نیست و تعداد بیماری در کشور بیش از این است
شرکت آسترازنکا می‌گوید که براساس مطالعات آزمایشگاهی مشاهده کرده است که با تزریق دوز سوم آسترازنکا سطح پادتن‌ها علیه سویه اومیکرون «به میزان قابل توجهی» افزایش می یابد.
همچنانکه شهردار لندن میزان گسترش سویه اومیکرون در پایتخت کشورش را یک واقعه خواند؛ تحقیقات پژوهشی پزشکی آلمان نیز نشان می‌دهد که قابلیت پادتن‌های ایجادشده با واکسن‌های فایزر بیونتک، مدرنا و آکسفورد زنکا در مقابل سویه اومیکرون به‌گونه‌ای چشمگیر کاهش یافته است و به ساختن واکسن مخصوص اومیکرن نیاز مبرم وجود دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید