صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۴
کد خبر: 8057
گزارشگر: 213
۶۶۲
۰
۰
۶
کتاب «ستاره من» منتشر شد

طلوع ستاره من در آسمان فیروزه‌ای خوبی ها

طلوع ستاره من در آسمان فیروزه‌ای خوبی ها
کتاب «ستاره من« به قلم ناصر نادری، نویسنده کودک و نوجوان از سوی انتشارات به نشر به چاپ رسید.

به گزارش آسیانیوز، جواد لگزیان: ستاره مهربانی و دوستی همیشه بر آبی آسمان زنده و جاری است و کتاب امروز آمده است که ما را به تماشای این ستاره‌ یکتا ببرد.

کتاب «ستاره من» با بهره‌گیری از منابع معتبر شیعه در 120 صفحه‌، سیر تاریخی زندگی امام رضا از زمان تولد تا ماجرای رسیدن ایشان از مدینه به مرو و زمان شهادت را با نثری ساده و روان برای کودکان و نوجوانان روایت می‌کند.

همه داستان‌های این اثر سرشار از درس‌ها‌، پندهای عرفانی و عبرت‌آموز مانند قطره‌های باران، از آسمان معنویت و معرفت امام رضا باریده است تا برکه‌ای تشکیل دهد که مخاطب بتواند از زیبایی‌، معنویت و معرفت آن برای زندگی خود الگوبرداری کند.

نویسنده در این کتاب سعی دارد با بیان ویژگی‌های اخلاقی امام رضا به‌ویژه در مناسبات فردی و اجتماعی‌، کودکان را با گوشه‌ای از رفتار، کردار و سخنان این وجود آسمانی آشنا کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

خورشید در آسمان می‌درخشید و صورت نورانی امام در روی زمین. جمعیت گرداگرد شتر امام جمع شده بودند و از شادی می‌خندیدند. عده‌ای دست‌افشانی می‌کردند و عده‌ای از شوق، اشک می‌ریختند. آن‌ها با کاروان وارد شهر شدند. چند نفر از بزرگان‌ از صمیم دل گفتند: آقا، به خانه ما بیایید! امام نگاه تشکرآمیزی کرد و با دیدن پیرزنی که در گوشه‌ای ایستاده بود و با مهربانی به او می‌نگریست، جلو رفت و گفت: من میهمان این مادر خواهم بود. چشم‌های کم‌سوی پیرزن زیر ابروهای پرپشت و سفیدش پنهان شده بود. از تعجب دهانش باز ماند. گویی نمی‌توانست نگاهش را از صورت آسمانی امام بردارد.

کتاب «ستاره من» به قلم ناصر نادری، نویسنده فعال حوزه ادبیات کودک و نوجوان و برگزیده جشنواره‌های رشد و کتاب سال رضوی با تصویرگری اسماعیل چشرخ از سوی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در قطع رقعی و شمارگان 10 هزار نسخه منتشر شده است./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5bb
اخبار مرتبط
«مارتین ایدن» رمانی از جک لندن با ترجمه محمد تقی فرامرزی به چاپ دوم رسید؛ گفته شده این نویسنده طبیعتی در آرزوی عشق داشت و در این راه سخت و آبدیده شد.
این روزها گالری بن‌بست در مشهد نمایشگاه میزبان آثار نقاشی لیلی بیدرام است؛ تصاویری با رنگهایی تند که مخاطب را به ژرفای درون می‌برد و او را معرفت و غنایی درونی می‌بخشد.
آلکسی آرکادیویچ استاریکوف، پژوهشگر روس در کتاب "فردوسی و شاهنامه" بر این باور است که هرچند تمایلات اشرافی به‌ طرزی کاملاً معین، درخشان و گوناگون در تمام منظومه‌ی فردوسی بیان شده است، این تمایل همراه با مبارزه‌ی نیکی با بدی، اولین چیزی است که هنگام مطالعه‌ی آن به چشم می‌خورد اما اساس شاهنامه، تاریخ ایران و ملت آن، که در حقیقت با سلسله‌ی شهریاران «قانونی» آن معرفی می‌شود، ملی است.
برای سفری تاریخی به خیابان خاطره‌انگیز و مدرن ارگ مشهد؛ کتاب خواندنی «خیابان ارگ مشهد» نوشته رضا سلیمان نوری یک پیشنهاد به یاد ماندنی است.
نمایشگاه نقاشی «شبیه من» دربرگیرنده مجموعه ای از تابلوهای نقاشی به سبک اکسپرسیونیسم اثر کوثر گلابگیر، در «هنر خانه بن بست» مشهد برگزار می شود.
تنهایی یک حس آزاردهنده نیست که باید سریع از دست آن خلاص شویم؛ بلکه فضیلتی شایان توجه است؛ در حالی که برای تامل و رستگاری و در این روزگار آنلاین آدم های بسیاری در گریز از تنهایی در شبکه‌هایی اجتماعی غرق می‌شوند و این موضوعات مورد توجه نویسنده کتاب «در ستایش زمان تلف شده» قرار گرفته است.
«راهنمای بازیگری برای سینما» «بازتاب‌های شرقی سینمای علی حاتمی» و «تک‌گویی‌های برتر در سینمای جهان» از جمله تازه ترین کتاب هایی است از سوی انتشارات تابان خرد به چاپ رسیده است.
«یاد مرکب‌ها» اثری مانند ردِ پای تفکر و صورتِ اندیشه تاریخ معاصر ایران؛ در قالب شناسایی برجسته‌ترینِ نام‌ها و چهره‌ها در عرصه‌های فرهنگی و هنری، متشکل از چند مجموعه شاملِ شاعران، موسیقی‌دانان، نویسندگان و چهره‌های شاخص در حوزه تجسمی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید