صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۵
کد خبر: 8072
گزارشگر: 306
۴۱۴
۰
۰
۱
استاندار یزد

ظرفیت های سازمان نظام مهندسی با افزایش سرمایه اجتماعی شکوفا می شود

ظرفیت های سازمان نظام مهندسی با افزایش سرمایه اجتماعی شکوفا می شود
یزد - استاندار گفت: کلیه اصناف، نظام مهندسی ها و تشکل های حوزه های مختلف دارای دو بعد منافع عمومی و منافع صنفی هستند که این دو موضوع متضاد یکدیگر نبوده و برآیند آن ها باید منجر به افزایش سرمایه اجتماعی و ایجاد اعتماد در متن مردم شود
آسیانیوز / یزد ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست مشترک با هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد که در محل این سازمان برگزار شد، اظهارداشت: افزایش سرمایه اجتماعی یک مجموعه سبب افزایش بیش از پیش ظرفیت های آن مجموعه می شود لذا انتظار است با ایجاد سرمایه اجتماعی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و هم افزایی دستگاه های مربوطه، کلیه ظرفیت های این سازمان فعال و شکوفا شود.
وی افزود: در پرتو شکوفا سازی ظرفیت های این سازمان، علاوه بر ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته های مهندسی مرتبط، شاهد ارتقاء سطح استانداردسازی ساخت و ساز، شهرسازی و بهبود وضعیت سیما و منظر و کالبد و روح شهرها و روستاها خواهیم بود.
دکتر فاطمی در ادامه بر تمهید سازکاروهایی جهت جلب رضایت و اعتماد مردم و ایجاد توازن بین منافع صنفی و منافع عمومی تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اظهار گلایه نسبت به اتلاف وقت مردم در مثلث نظام مهندسی، شهرداری و راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقداماتی برای صرفه جویی وقت مردم در حال انجام بوده که درخور تقدیر است و باید هر چه سریعتر شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.
استاندار یزد با بیان اینکه مردم فصل مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری ها هستند، تصریح کرد: بر این اساس ضروری است جلسات فی ما بین این سه مجموعه به صورت هفتگی و منظم برگزار و دیوارهای خود ساخته موجود، کنار گذاشته شود تا شاهد افزایش سطح رضایتمندی مردم باشیم.
دکتر فاطمی همچنین با اشاره به ضرورت آسیب شناسی مباحث مربوط به فعالیت بنگاهداران در زمینه اجاره املاک، ساخت و سازها و واگذاری ها، عنوان کرد: نظارت ها بر این بخش تقویت خواهد شد.
توجه ویژه به اجرای مبحث 22 مقررات ملی ساختمان، تهیه شناسنامه فنی ملکی ساخت و سازها، انجام اقدامات اقناعی جهت فرهنگ سازی و استفاده مردم از خدمات نظام مهندسی و بررسی مدل افزایش هماهنگی بین نهادهای نظارتی و بخش اجرایی در حوزه ساختمان و در صورت لزوم تشکیل شورایی ویژه آن، از جمله دیگر موضوعات مورد تاکید استاندار یزد در این نشست بود.

سید محمد جواد عرفانفر

ظرفیت های سازمان نظام مهندسی با افزایش سرمایه اجتماعی شکوفا می شود , دکتر مهران فاطمی استاندار یزد

https://www.asianews.ir/u/5bq
اخبار مرتبط
یزد - رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کاهش تخلفات ساختمانی را یکی از اصلی ترین ماموریت‌های این سازمان دانست و گفت: پیشنهاد نظام مهندسی برای حل این چالش، تشکیل «شورای عالی استاندارد سازی ساختمان» به ریاست استاندار به منظور تعیین تکلیف و هماهنگی دستگاه های مختلف است
یزد- مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آغاز پویش " فجر رهایی " ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به مناسب دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد
یزد - عضو شورای اسلامی شهر گفت: مشارکت شهروندان و مطالبه گری بانوان، شورای شهر را در ارائه خدمات بهتر یاری خواهد داد.
یزد - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در این خصوص اظهار داشت : در ده ماهه سال جاری بالغ بر 6527 پرونده کالا و خدمات در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده است
یزد - غلامحسین دشتی طی پیامی فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر را به همه فجر آفرینان تبریک گفت
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید