صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۳
کد خبر: 8085
گزارشگر: 213
۸۷۴
۰
۰
۴
در نشست اعضای هماهنگی کانون ها مطرح شد

افزایش حقوق بازنشستگان با تصمیمات مهم مجلس

افزایش حقوق بازنشستگان با تصمیمات مهم مجلس
محمدرضا پورابراهیمی در نشست با اعضای ستاد هماهنگی کانون های بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی مشمول تامین اجتماعی اظهار کرد: یکی از مهم ترین موضوعات بحث افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی است.

به گزارش آسیانیوز، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست مشترک این کمیسیون با نمایندگان کانون‌های بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی شامل دستگاه‌های اجرایی تامین اجتماعی، بنیاد شهید، کمیته امداد، هلال احمر، وزارت ارتباطات، وزارت نیرو، بنیاد مستضعفان، مجلس و جهاد کشاورزی خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در نشست با اعضای ستاد هماهنگی کانون های بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی مشمول تامین اجتماعی اظهار کرد: یکی از مهم ترین موضوعات بحث افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی است.

------------------

بیشتر بخوانید

عیدی بازنشستگان را افزایش دهید/تورم؛ «همسان سازی» را بلعید!

----------------------------------------
وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ به استناد مصوبات مجلس و قانون برنامه ششم مقرر شد حداقل ها در خصوص افزایش حقوق این گروه اجرایی شود که به دلایل مختلف انجام نشده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدم اجرای کامل مصوبات مجلس در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کشور مطرح و در این نشست به طور مفصل بحث و قرار شد گزارش کاملی در قالب یک نامه به کمیسیون اقتصادی ارائه و تصمیم گیری شود.

وی به نگرانی در خصوص نگرفتن منابع کافی در بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: تعهدات افزایش میزان حقوق متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با شاغلان در سال ۱۴۰۱ منابع در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: این امر یکی از موضوعات مهم است که در این جلسه نمایندگان کانون های بازنشستگان حضور داشتند و موارد مورد نظر این قشر را مطرح کردند.

-----------------

بیشتر بخوانید

اجرای «همسان سازی» در لایحه بودجه ۱۴۰۱؟

------------------------------------

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است نشست مشترک نمایندگان کانون های بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی کشور با حضور وزیر رفاه و تامین اجتماعی و رییس سازمان برنامه و بودجه بزودی در کمیسیون اقتصادی تشکیل شود و آخرین وضعیت اجرای ناقص پرداخت های تعهدات دولت در بخش بازنشستگی در سال ۱۴۰۰ برای تامین اجتماعی پیگیری شود و موضوع پیش بینی های لازم در بودجه ۱۴۰۱ برای حل مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی در دستور کار قرار گیرد./(ایسنا)

این در حالی است که کمیسیون تلفیق بودجه مقرر کرده ۹۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به سازمان تامین اجتماعی در قالب «رد دیون» در بودجه ۱۴۰۱ گنجانده شود و این پرداخت قرار است به صورت تهاتر و واگذاری سهام شرکت‌ها عملی شود.

دولت همچنان از پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومانِ قانون بودجه ۱۴۰۰ استنکاف می‌ورزد؛ سال به پایان نزدیک شده و جیب سازمان تامین اجتماعی همچنان خالیست؛ این سازمان ماهانه ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد؛ در چنین شرایطی، اوضاع معیشتی میلیون‌ها بازنشسته و مستمری‌بگیر کارگری در سال آینده چگونه خواهد بود؟

مذاکرات جدی دستمزد ۱۴۰۱ تا پایان بهمن کلید می‌خورد و بازنشستگان توقع دارند ماده ۴۱ قانون کار به همراه ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی برای سال آینده اجرایی شود و این در حالیست که بحران منابع- مصارف سازمان تامین اجتماعی به مرحله‌ای خطرساز و جدی رسیده است./

https://www.asianews.ir/u/5c3
اخبار مرتبط
رئیس کانون بازنشستگانِ کارگری استان مازندران گفت: بازنشسته پایان سال فقط یک عیدی ناچیز کارمندی می‌گیرد؛ در حالیکه کارگران شاغل، دوتا حقوق به عنوان عیدی و یک حقوق به عنوان سنوات می‌گیرند که رویهم می‌شود سه تا حقوق؛ در حالی که با وجود همه تبعیض ها تورم هم همسان سازی را فعلا بلعیده است!
به دنبال سرپیچی بسیاری از بانک ها در پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون بدون ضامن، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از تمام مدیران شبکه بانکی خواست تا تمام مصوباتی که صادر شده روی سایت تمامی بانک‌ها قرار گیرد و گفت: بهانه بانک برای عدم پرداخت وام در دو ماه پایانی سال قابل قبول نیست.
کمیسیون تلفیق مصوب کرد که سقف پاداش پایان خدمت کارکنان دولت در سال آینده ۴۷۲ میلیون تومان شود.
شاغلان و بازنشستگانی که خواهان دریافت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومانی هستند، بر اساس اعتباری‌دهی بانکی بین ۰ تا ۹۰۰ رتبه‌بندی می‌شوند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ حداقل حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت را در سال آینده اعلام کرد.
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توییتی شرایط دریافت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان برای گروه های مختلف شاغل و بازنشسته و مستمری بگیر را با اعتبارسنجی تشریح کرد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس از تعیین مقدار افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت برای سال آینده در این کمیسیون خبر داد.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: همکاران و مستمری بگیران ما در دستگاه‌های اجرایی در رتبه بندی قرار دارند و می‌توانند به راحتی از تسهیلات استفاده کنند.
شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از شعبات بانکی که حقوق دریافت می‌کنند، تنها با یک نامه کسر از حقوق ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن وام بگیرند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید