صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۱
کد خبر: 8090
گزارشگر: 213
۱۵۲۰
۰
۰
۵
بایدن گفت بعد از رهبر داعش سراغ دیگر جنایتکاران می رویم

رهبر داعش چگونه اعضای خانواده اش را همراه خود کشت؟/ویدیو

رهبر داعش چگونه اعضای خانواده اش را همراه خود کشت؟/ویدیو
ویدیویی از خانه ای که چگونگی کشته شدن رهبر داعش به همراه خانواده اش در آن به تصویر کشیده شده؛ منتشر شده است؛ در همین حال بایدن پس از مرگ رهبر داعش گفت: به تروریست‌ها امان نمی‌دهیم و هر کجای دنیا که پنهان شوند، ما دنبالشان می‌ رویم و پیدایشان می‌کنیم.

به گزارش آسیانیوز، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی خطاب به مردم کشور خود گفت که ایالات متحده گوش‌ به‌ زنگ تهدیدهای داعش است و به همکاری با متحدان جهانی‌ خود برای مبارزه با این گروه تروریستی ادامه خواهد داد.

 


جو بایدن صبح پنجشنبه به وقت واشنگتن، پس از اعلام خبر کشته شدن ابوابراهیم القریشی، رهبر داعش، در عملیات ضدتروریستي نیروهای آمریکایی، گفت: «این عملیات گواهی بر بُرد نظامی و توانایی آمریکا در نابود کردن تهدیدهای تروریستی است؛ فارغ از اینکه تروریست‌ها در کدام نقطه از جهان پنهان شده باشند.»

-------------

بیشتر بخوانید

شگرد آمریکایی چیست؟

شگ--------------------------------------------------
او افزود که آمریکا به همکاری با متحدانش از جمله نیروهای دموکراتیک سوریه، نیروهای ویژه عراق، پیشمرگه‌های کرد و بیش از ۸۰ عضو ائتلاف جهانی ضدتروریسم ادامه خواهد داد.


بایدن گفت: «ما هشیار می‌مانیم. آماده می‌مانیم. عملیات دیشب که یک رهبر مهم تروریست را از جبهه نبرد حذف کرد، پیامی قاطعانه و صریح به تروریست‌های سراسر جهان است: ما دنبالتان می‌آییم و پیدایتان می‌کنیم. امروز یک بار دیگر به تلاش بی‌وقفه خود برای در امان نگه‌داشتن مردم آمریکا و تقویت امنیت متحدان و شرکایمان در دنیا ادامه می‌دهیم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین ضمن اشاره به دست داشتن قریشی در حمله مرگبار اخیر نیروهایش داعش به زندان شهر حسکه در شمال شرقی سوریه، گفت که این فرد در «نسل کشی ایزدی‌ها در شمال‌غربی عراق در سال ۲۰۱۴، نابودی کامل روستاهایشان و به اسارت گرفتن و بردگی جنسی زنان و دختران ایزدی» هم نقشی اساسی داشته است.

بایدن گفت که از زمان کشته شدن ابومصعب زرقاوی، رهبر پیشین داعش، این گروه تروریستی در خاورمیانه، آفریقا و جنوب‌آسیا علیه آمریکا و غیرنظامیان عملیات متعددی انجام داده است. او تاکید کرد که نیروهای آمریکایی دقت بی‌اندازه‌ای به کار بردند تا در عملیات اخیر به غیرنظامیان کمترین آسیب برسد و به همین دلیل، به جای حمله هوایی تصمیم گرفتند از راه زمین یورش ببرند.

او درباره نحوه این عملیات توضیح داد: «وقتی نیروهای ویژه ما به این تروریست نزدیک شدند تا او را دستگیر کنند، او در یک اقدام تروریستی بزدلانه و مذبوحانه‌ و بدون اینکه به جان دیگر ساکنان بنا و خانواده خود، کوچک‌ترین اهمیتی دهد، تصمیم گرفت طبقه سوم ساختمان را منفجر کند تا بابت جنایت‌هایی که مرتکب شده است، به قانون پاسخگو نباشد. او هم درست مثل رهبر قبلی‌ خود، چند عضو خانواده‌اش را همراه خود به کشتن داد.»/


https://www.asianews.ir/u/5c8
اخبار مرتبط
آمریکا همواره سعی دارد به دولت‌های مستقر با انواع امتیازات در قبال همراهی با خود ثابت کند که به دنبال حفظ و ثباتشان است و همزمان به اپوزیسیون و مردم ناراضی نیز اینگونه وانمود کند که چیزی تا براندازی و کسب قدرت باقی نمانده است و در کنار آن‌هاست.
سازمان حشد شعبی عراق دیشب در بیانیه‌ای اعلام کرد داعش به مواضع الحشد در استان صلاح الدین واقع در شمال این کشور حمله کرده است.
انفجارهای اخیر در شهر کابل ، تقریبا پس از یک ماه آرامش بار دیگر نگرانی را در میان مردم به وجود آورده است و مهم تر آنکه مسوولیت چنین حوادثی از زمان قدرت گرفتن طالبان در افغانستان پیچیده شده است.
دومین حمله مرگبار به مساجد شیعیان در افغانستان امروز رخ داد؛ این دومین حمله خونین ترویستی در عرض یک هفته گذشته در این کشور نسبت به شیعیان است.
با تسلط طالبان بر افغانستان، ایران می تواند در برابر حملات گروه های افراطی دیگر مانند داعش خراسان و القاعده آسیب پذیر شود و به اعتقاد کارشناسان برخی اصولگرایان باید توجه کنند که اولا ذات گروه طالبان با تخاصم با ایران سرشته است و قطعا اعتماد به آنها یک خوش بینی خطرناک است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید