صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۹
کد خبر: 8096
گزارشگر: 306
۴۵۶
۰
۰
۱

رشد 139 درصدی صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان یزد

رشد 139 درصدی صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان یزد
یزد - رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گفت: با ثبت میانگین 67درصد سازش پرونده ها در شوراهای حل اختلاف استان یزد این میزان نسبت به مدت مشابه در سال قبل 139 درصد رشد داشته است
آسیانیوز / یزد ؛ محمدرضا حداد در نشست آموزش مدل تعالی دادگستری استان یزد، افزود: میانگین صلح و سازش درپرونده های وارده به شورای حل اختلاف در 9 ماه سال گذشته 47 درصد بوده است که این عدد در 9 ماهه سال جاری بالغ بر 67 درصد رسیده است.
وی از تلاش در زمینه استفاده از فناوری های نوین و حرکت در مسیر قوه قضاییه هوشمند در اداره توسعه حل اختلاف استان یزد خبر داد و گفت: درصد ابلاغ الکترونیک در شعب شورای حل اختلاف 93درصد است و این آمار در اجرای احکام شوراها به 98درصد رسیده است.
این مقام قضایی بر ارتقاء عملکرد اداره توسعه حل اختلاف از حیث کمی و کیفی تأکید کرد و بیان داشت: بر اساس شاخص های تعیین شده معاونت راهبردی قوه قضاییه و اختصاص دو شاخص از 6 شاخص به مجموعه توسعه حل اختلاف، برنامه ریزی و هدف گذاری صورت گرفته و حرکت در این مسیر با شتاب انجام می شود.
وی از ورود 56 هزار پرونده در 9 ماه ابتدایی سال جاری به شوراهای حل اختلاف استان خبر داد و گفت: عملکرد مجموعه شوراهای حل اختلاف یزد با مثبت عملکرد 675 قریب به 57 هزار پرونده را رسیدگی و مختومه کرده اند که به این آمار باید ورود 12 هزار پرونده به اجرای احکام شورا و خروج 13 هزار پرونده از این واحد را نیز اضافه کرد.
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد، به دائر بودن شعب حل اختلاف در همه زندان ها و بازداشتگاه های استان اشاره کرد و اظهار داشت: در 6 شعبه مربوط به زندان ها و بازداشتگاه های استان 81درصد سازش رقم خورده است که ماحصل آن، آزادی 489 زندانی از بند زندان بوده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 12 فقره قتل عمد و غیر عمد در شعب حل اختلاف زندان های استان یزد به سازش رسیده است، افزود: از مجموع ۱۲ فقره ۹ مورد آن مربوط به پرونده های قتل عمد بوده است و 3مورد آن نیز درخصوص پرونده های قتل غیر عمد بوده که با تلاش مجموعه شورای حل اختلاف به سازش رسیده است.
حداد با اشاره ثبت تنها 2011 مورد اعتراض نسبت به آراء صادره در شعب  شورای حل اختلاف، گفت: از مجموع 55هزار و 863 فقره رأی صادر شده در شورا های حل اختلاف استان تنها نسبت به 2011 مورد اعتراض شده که این نشان از اتقان آراء مجموعه شورای حل اختلاف دارد. 
وی از 384نفر داور انفرادی و یا عضو در  موسسات داوری در استان خبر داد و گفت: در سال گذشته 580 فقره دادخواست ارجاع به داوری ثبت شده است و در 9 ماهه سال جاری این عدد 521 فقره بوده که قدر مسلم تا پایان سال نسبت به سال گذشته رشد خواهد داشت.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف، استفاده از نهادهای سازشی و بهره گیری از ظرفیت داوری و میانجیگری را نیازمند فرهنگ سازی دانست و گفت: باید با استفاده از ابزار های مختلف به ویژه هنر و رسانه سعی در جهت سوق دادن شهروندان به سمت استفاده از این ظرفیت به منظور حل اختلاف حقوقی مراجعین به دستگاه قضایی استان بود.

سید محمد جواد عرفانفر

رشد 139 درصدی صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان یزد , محمدرضا حداد رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان یزد 

https://www.asianews.ir/u/5cd
اخبار مرتبط
یزد - علی اکبر مختاری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان به همراه معاون اجرایی در دفتر آقای حیدری دبیر محترم کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان حضور بهم رساندند
یزد - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در این خصوص اظهار داشت : در ده ماهه سال جاری بالغ بر 6527 پرونده کالا و خدمات در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید