صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۵
کد خبر: 8122
گزارشگر: 213
۷۵۲۳
۱
۰
۶
به دنبال درگیری با پلیس در فارس

علت کشته شدن یک مامور نیروی انتظامی در شیراز/پلیس خواستار استفاده از اسلحه شد

علت کشته شدن یک مامور نیروی انتظامی در شیراز/پلیس خواستار استفاده از اسلحه شد
در پی کشته شدن یک مامور نیروی انتظامی در شیراز، سخنگوی نیروی انتظامی امروز گفت: در قانون فعلی، شرایط استفاده از اسلحه «توان ریسک» را کاهش می‌دهد و ماموران پس از استفاده از بکارگیری اسلحه «وارد پروسه‌ها و درگیری‌های قضایی و بازجویی قرار می گیرند.

به گزارش آسیانیوز، در پی کشته شدن یک مامور نیروی انتظامی در شیراز، مقام‌های نیروی انتظامی خواستار تغییر قوانین و اعطای آزادی بیشتر به ماموران پلیس در استفاده از اسلحه شده‌اند و رییس مجلس گفته این خواسته را در اولویت کار مجلس می‌گذارد.

در تازه‌ترین مورد، مهدی حاجیان سخنگوی نیروی انتظامی روز شنبه ۱۶ بهمن گفت: در قانون فعلی، شرایط استفاده از اسلحه «توان ریسک» را کاهش می‌دهد و ماموران پس از استفاده از بکارگیری اسلحه «وارد پروسه‌ها و درگیری‌های قضایی، بازجویی، بازخواست و سوال و جواب» می‌شوند.

-----------------

بیشتر بخوانید

چرا پلیس در کرج به «مغز جوان در حال بازداشت» شلیک کرد؟
---------------------------------------------------

پیش از این محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، از نیروی انتظامی و همچنین از ستاد کل نیروهای مسلح خواسته بود اصلاحات مورد نظر خود را به مجلس ارسال کنند تا «خارج از نوبت» در دستور کار قرار گیرد.

حسین اشتری، فرمانده کل نیروی انتظامی، نیز روز جمعه تاکید کرد اصلاح قانون بکارگیری اسلحه «مطالبه جدی ما است».

مقام‌های نیروی انتظامی اعلام نکرده‌اند که کدام بخش از این قوانین نیاز به اصلاح دارد. بر اساس قانون ۱۷ ماده‌ای فعلی که دی‌ماه ۷۳ به تایید شورای نگهبان رسید نیروهای مسلح در شرایط خطر جانی حق استفاده از اسلحه را دارند.

اظهارات مقام‌های پلیس در روزهای اخیر پس از آن مطرح می‌شود که یک مامور انتظامی در پاسگاه بیدزرد استان فارس به دست فردی که «از اراذل و اوباش» خوانده شد به قتل رسید.

با این حال برخی کاربران رسانه‌های اجتماعی با اشاره به ویدیوهای این درگیری و مقایسه با نمونه‌های مشابه نوشته‌اند که اگر آموزش‌های لازم به این مامور داده شده بود، بدون اسلحه نیز می‌توانست فرد مقابل را بازداشت کند.

به گفته فرمانده انتظامی استان فارس، فرد قاتل روز جمعه بازداشت شد. صحنه روبه‌رو کردن این فرد با فرزند پلیس کشته شده انتقاداتی را در رسانه‌های اجتماعی به دنبال داشته است./

https://www.asianews.ir/u/5d3
اخبار مرتبط
وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، از جمله غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.
بر اساس ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی گزارش شاهدان عینی، مردی هنگام بازداشت با شلیک گلوله یک مامور نیروی انتظامی از فاصله نزدیک در کرج کشته شد و پلیس آن را اقدامی سهوی دانسته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
سعید
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
0
0
0

احمق ها،ایشون شهید شده نه مثل ننه شما که سقط شده.جوری مینویسی که انگار ننت سقط شده


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید