صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۲
کد خبر: 8136
گزارشگر: 213
۱۵۹۹
۳
۰
۲۱
یادداشت/بنیامین رضایی

پیشنهاد مارکو؛ چگونه در سفر کار کنیم؟

پیشنهاد مارکو؛ چگونه در سفر کار کنیم؟
سفر کردن از جمله آرزوهایی است که وسوسه اش به سراغ بسیاری می رود و بزرگ و کوچک و پیر و جوان هم سرش نمی شود. این آرزوی جذاب، منتظر ایستاده و از هر فرصتی برای خودنمایی استفاده می کند. در یادداشت اخیر درباره کار کردن در سفر و چگونه بیشتر لذت بردن از آن پیشنهادهایی ارایه شده است.

به گزارش آسیانیوز، سفر کردن از جمله آرزوهایی است که وسوسه اش به سراغ بسیاری می رود و بزرگ و کوچک و پیر و جوان هم سرش نمی شود. این آرزوی جذاب، منتظر ایستاده و از هر فرصتی برای خودنمایی استفاده می کند: چند تعطیلی پشت سر هم از راه می رسد و ذهن بسیاری درگیر برنامه ریزی برای سفر می شود. برخی راه همیشگی شهرهای شمالی ایران را در پیش می گیرند.

---------------------

بیشتر بخوانید:

رازهای «بنیامین مارکو» و سفر به ۵۷ کشور با پژو ۲۰۷!

--------------------------------------------------------------

برخی ماجراجویانه، به دنبال شهرها و مقاصد جدیدتر ایران هستند و برخی هم پا را فراتر می گذارند و برای سفر، کشورهای خارجی را هدف می گیرند. حالا از این جا به بعد است که گردشگران را به دو دسته تقسیم می کنند: دسته اولی که سفر می روند و بعد از مدتی برمی گردند به سراغ زندگی معمول خود و روال همیشگی را در پیش می گیرند.

پیشنهاد مارکو: چگونه در سفر کار کنیم؟ asianews

دسته دومی که وسوسه سفر از سرشان نمی افتد و به چند روز قانع نمی شوند. این گردشگران کنجکاو، اغلب به دنبال راهی اند که سفر را آسان تر و کم هزینه تر کنند تا بتوانند مدت زمان بیشتری را در سفرهای هیجان انگیزشان بگذرانند.


چندی پیش، مقاله ای منتشر کردیم تا به شما نشان دهیم برای سفر کردن، لازم نیست حتما از قشر مرفه جامعه باشید و اگر با حساب و کتاب و برنامه عمل کنید، شما هم می توانید از جهانگردان باشید. در این مقاله راه های مختلفی را برای کاهش قابل توجه و تامین هزینه ها گفتیم که یکی از آن ها، پیدا کردن «شغل» در سفر بود. در این روش شما مدت زمان اقامت خود را در مقصد افزایش می دهید، کاری پیدا می کنید و با درآمدتان هزینه های سفر را پوشش می دهید.

مزایای کار در سفر

همان طور که گفتیم یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود بخواهیم در سفر کار کنیم تامین هزینه هاست. با این حال این تنها دلیلی نیست که «کار در سفر» را جذاب و هیجان انگیز جلوه می‌دهد. در این جا به صورت خلاصه به دیگر مزایای کار در سفر می پردازیم:

1- امکان گشت و گذار در منطقه محل کار: فرقی نمی کند کار پاره وقت دارید یا کاری تمام وقت، در هر حال در زمان استراحت و تعطیلات آخر هفته، زمان بسیار مناسبی برای گشت و گذار و بازدید از جاذبه های معروف را خواهید داشت.

2- امکان ارتباط اجتماعی: کارهای داوطلبانه موقعیت بسیار خوبی برای آشنایی با دیگر فرهنگ های دنیا و البته دوستی با آدم های جدید است.

پیشنهاد مارکو: چگونه در سفر کار کنیم؟ asianews

3- به دست آوردن مهارت های جدید: بسته به آن که چه کاری را انتخاب می کنید، کار در سفر به شما این امکان را می دهد تا در زمینه های جدیدی مهارت کسب کنید. این مهارت ها به نوبه خود می توانند در آینده شغلی شما موثر باشند و یا در پیدا کردن کارهای دیگر به یاری شما بیایند. به طور مثال می توانید به طور داوطلبانه در آشپزخانه ای کار کنید و همین موضوع مهارت های آشپزی شما را بپرورد و بعدها بتوانید در رستورانی خوب مشغول به کار شوید.

4- امکان سفر به نقاط بکر و حتا گردشگرپذیر: کارهای داوطلبانه به شما این امکان را می دهند تا به مزرعه ای دور افتاده در آمریکای جنوبی بروید و یا در سواحل جذاب بالی، مشغول کار شوید. باید بدانید موقعیت های کاری بسیار متنوعی پیش روی شماست که اغلب نقاط کره زمین را پوشش می دهد.

5- تجربه کارهای متفاوت: وجود برخی از کارها متناسب با جغرافیا و امکانات یک سرزمین است و به همین دلیل شغل های بسیاری هستند که برای سرزمین دیگری غیر قابل دسترس محسوب می شوند. به طور مثال کار در کشتی های تفریحی، از جمله کارهای مختص شهرهای ساحلی است و برای ساکنان دیگر شهرها، غیر قابل دسترس محسوب می شود. یعنی اگر چنین شغلی را بخواهید مجبور به مهاجرت و تغییر شهر محل سکونت‌تان هستید. کار در سفر نیز همین کار را می کند، یعنی این امکان را در اختیار شما می گذارد تا شغل هایی که در حالت عادی به آن ها دسترسی ندارید را امتحان کنید.

-------------------------

یشتر بخوانید:

🔴 آخر هفته با ایرج جمشیدی 🔻گفت‌وگو با بِن مارکو جهانگرد جوان ایرانی

-------------------------------------------------------------------------------------------------

انواع شغل ها در سفر

اگر بخواهیم انواع شغل هایی که در سفر می توان به سراغ شان رفت را به طور سیستماتیک بررسی کنیم، باید بدانید که در مجموع با دو نوع حرفه رو به رو هستیم:

1- مشاغل عمومی

2- مشاغل حرفه ای


در ادامه با نمونه هایی از هر یک، نحوه درخواست، اطلاعات مربوط و ... آشنا می شویم. البته پیش از آن که به سراغ این شغل ها برویم خوب است بدانید که نمونه ها و فرصت های شغلی بسیاری در دنیا وجود دارند که می توانید در حین سفر با آن ها خرج خود را درآورید؛ اما ما در این جا از شغل هایی نام بردیم که طرفداران زیادی دارند و گردشگران بسیاری با استفاده از آن ها امرار معاش کرده اند.

مشاغل عمومی در سفر

کارهای بسیاری در نقاط مختلف هستند که به راحتی گیر می آیند و برای پیدا کردن شان لازم نیست چندان جست و جو کنید. این کارها تخصصی لازم ندارند و هر کسی می تواند با مهارت های عمومی خود، به دست شان بیاورد. البته در کنار این مزایای قابل توجه، باید بدانید که مشاغل عمومی درآمد چندانی را نصیب شما نمی کنند؛ اما به شما کمک می کنند تا بتوانید خرج روزانه خود را درآورید و برای رسیدن به مقصد بعدی قدری پول ذخیره کنید. از جمله مشاغل عمومی و پرطرفدار دنیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- کار در هاستل ها

احتمالا با هاستل ها آشنایی دارید؛ اقامتگاه هایی شبیه خوابگاه ها که در ازای هزینه ای مناسب، تخت و کمد و دیگر امکانات رفاهی را در اختیار مسافران قرار می دهند. ارایه خدمات در هاستل ها از جمله کارهایی است که بک پکرهای بسیاری رویش حساب می کند. خوب است بدانید در دنیا هاستل های زیادی هستند که در ازای کارهایی که برای‌شان انجام می دهید، جای خواب رایگان به شما خواهند داد. البته این کارها موقتی و کوتاه مدت هستند. اگر می خواهید برای مدت زمان بیشتری در هاستل کار کنید، می توانید برای دریافت حقوق نیز برنامه ریزی کنید.

طیف حقوق: ساعتی 7 دلار تا 10 دلار

برای پیدا کردن کار در هاستل ها می توانید از وبسایت های پیشنهادی زیر استفاده کنید.

وبسایت ها:

هاستل‌جابز: HostelJobs
هاستل‌ ترول جابز: Hostetraveljobs/

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5dh
اخبار مرتبط
تام کارلی، نویسنده آمریکایی برای مدت ۵ سال عادات روزانه صدها فرد با وضع مالی متفاوت را دنبال کرد و در کتاب پرفروش Rich Habits نوشت که با توجه به عادات روزانه یک شخص می‌توان موقعیت مالی‌اش را پیش‌بینی کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Saleh sarani
۱۴۰۰/۱۱/۱۷
5
0
1

از اینکه فردی مثل بنیامین هم زبون ماست بسیار خرسندیم

حسین بیات
۱۴۰۰/۱۱/۱۸
0
0
1

سلام من از بچگی عاشق گشتن دور دنیا بودم میشه بهم بگین از کجا و چطور جهانگردی شروع کنم پول خاصی ندارم ولی واسه شروع خیلی از اروپا خوشم میاد

ناشناس
۱۴۰۰/۱۱/۱۸
5
0
0

بنیامین بهترین جهانگردی هست که من دیدم تا به حال. خوش اخلاق.بی نظیر پیج ایشون رو حتما در اینتاگرام فالو کنید Benyaminmarco


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید