صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۱:۰۱
کد خبر: 8145
گزارشگر: 213
۷۲۱
۰
۰
۴
خبر جدید رئیس سازمان بورس

ورود رمزارز به بازار سرمایه

ورود رمزارز به بازار سرمایه
رئیس سازمان بورس تا پایان سال قرار است رمز ارزهایی در داخل کشور تولید می‌شوند در قالب صندوق سرمایه گذاری معامله شوند.

به گزارش آسیانیوز، رئیس سازمان بورس می‌گوید که برای معامله رمزارزها در بورس ایران پیشنهاداتی شده، قرار است رمزارزهایی که در داخل کشور تولید شدند در قالب صندوق سرمایه گذاری معامله شوند. اما به گفته کارشناسان اجرای این طرح در شرایط فعلی بازار نمی‌تواند موفق باشد.

 به گفته رئیس سازمان بورس تا پایان سال قرار است رمز ارزهایی در داخل کشور تولید می‌شوند در قالب صندوق سرمایه گذاری معامله شوند.

---------------

بیشتر بخوانید

ماجرای عرضه «رمزریال» چیست؟
---------------------------------
مجید عشقی توضیح می‌دهد: درخصوص معامله رمز ارزها در بورس ایران پیشنهاداتی ارائه شده است، مبنی بر اینکه رمز ارزهایی که در داخل کشور تولید شدند در قالب صندوق سرمایه گذاری معامله شوند. در تلاش هستیم که تا قبل از پایان سال برنامه‌ریزی‏های لازم را در زمینه دامنه نوسان بورس انجام دهیم.

امروز شاخص کل بازار سرمایه به کانال ۱٫۲ میلیونی رسید. به نظر می‌رسد در این شرایط بد بازار رئیس سازمان بورس تصمیم گرفته به گونه‌ای دیگر از بورس حمایت کند.

مبادله رمز ارزها در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند ایده خوبی باشد اما در شرایط حال حاضر بازار.

طی ۱۰ ماه گذشته بی‌اعتمادی به مهم‌ترین دغدغه سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. از سوی دیگر هر روز از میزان نقدینگی بازار کاسته و سهامداران از بورس خارج می‌شوند.

حال به نظر می‌رسد سازمان بورس به دنبال یک راهکار جدید برای جلب اعتماد و افزایش نقدینگی در بازار است.

--------------

بیشتر بخوانید

شرط ایلان ماسک برای خوردن مک‌دونالد در توئیت جدیدش/پایان سقوط رمزارزها در را است؟

---------------------------------------

ایده خوب در زمان بد بورس

 علی عصاری، کارشناس بازارهای مالی نیز در این باره می‌گوید: استفاده از رمز ارزها در صندوق‌ها می‌تواند ایده خوبی باشد. اما برای اجرای این طرح کمی دیر است و احتمالا پروژه موفقی نباشد.

وی توضیح می‌دهد: درحال حاضر اعتماد سهامداران بورسی کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر رمز ارزها نیز شاهد خروج نقدینگی گسترده هستند. در نتیجه نمی‌توان به آینده این موضوع امیدوار بود.

عصاری ادامه می‌دهد: تا اجرایی شدن این پروژه زمان زیادی داریم. اما مشخص است که بازار سرمایه روی رمز ارزها تمرکز کرده است. همچنین طی هفته‌های گذشته نیز رمز ریال معرفی شد.

این کارشناس بازارهای مالی در نهایت می‌گوید: این پروژه می‌تواند ایده خوبی باشد ولی نه در شرایط حال حاضر بازار./(تجارت نیوز)

https://www.asianews.ir/u/5ds
اخبار مرتبط
در حالی که بانک مرکزی هنوز درباره «رمزریال» و قابلیت تبدیل آن به ارزهای دیگر جزییاتی منتشر نکرده است، از همگانی شدن رمزریال خبر داده است.
روند بازار برای بیت کوین صعودی است و بیت‌کوین بعد از اینکه سقف تاریخی خود را شکست می‌تواند تا محدوده ۷۳ هزار دلار رشد کند
همچنانکه خبر کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در ساختمان بورس تهران افشا شد، مدیرعامل این سازمان روز گذشته از سمت خود استعفا داد؛ این در حالی است که اخبار ضد و نقیضی درباره این موضوع از سوی مسوولان مختلف این سازمان مطرح شده بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید