صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۵
کد خبر: 8159
گزارشگر: 213
۷۰۲
۰
۰
۳
آخرین وضعیت بازار رمزارزها و طلا و دلار

سرمایه گذاری در بیت کوین قوت گرفت/بازار «مبهم» طلا و دلار در دور پایان مذاکرات

سرمایه گذاری در بیت کوین قوت گرفت/بازار «مبهم» طلا و دلار در دور پایان مذاکرات
کارشناسان در حالی از تغییرات مبهم قیمت طلا و دلار در روزهای اخیر و تلاطم مذاکرات وین خبر می دهند که درباره رمزارزها عقیده دارند اگر بیت‌کوین بالای مقاومت ۴۲ هزار دلار تثبیت شود احتمال رشد ۴۰ درصدی این ارز وجود دارد.

به گزارش آسیانیوز، در معاملات بازارهای امروز شاهد روند منفی بودیم. قیمت دلار در بازار آزاد و سنا کاهشی بود و در قیمت طلا و سکه در بازار امروز نزولی بود.

قیمت دلار در کنار قیمت طلا و سکه روند نزولی داشتند. بازار سهام در معاملات امروز با روند نزولی شاخص همراه بود.

تجارت نیوز نوشت جاستین بنت، تحلیلگر محبوب رمزارزها عقیده دارد اگر بیت‌کوین بالای مقاومت ۴۲ هزار دلار تثبیت شود احتمال رشد ۴۰ درصدی این ارز وجود دارد.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که الکس اکسلراد، مدیر اجرایی شرکت خدمات مالی سوییسی اکسیمتریا (Aximetria)، درباره بازگشت بیت کوین از جمعه سیاه گفته است به احتمال زیاد این بار چنین بازگشتی، دست‌کم در کوتاه‌مدت، بعید است.


او می‌گوید: «در مقطع زمانی فعلی، ترس بر صنعت رمزارز سایه انداخته و شاید بتوان گفت سرمایه‌گذاران مشغول بیرون کشیدن سرمایه خود از دارایی‌های نامطمئنی همچون رمزارزند.»

«هم‌اکنون سرمایه‌گذاران دلشان می‌خواهد بهای بیت‌کوین تثبیت شود اما بهبود وضع بازار این رمزارز به این زودی محقق نمی‌شود.

پیش‌بینی بی‌ثباتی ارزش بیت‌کوین دشوار است و با آنکه پیرو همان روندهای اخیر بازار سنتی‌تر است، تا جایی که دیده‌ایم با وقوع هر رویدادی، کاملا از دنبال کردن چنین الگوهایی عقب‌نشینی می‌کند.

چنان‌که تاکنون دیده‌ایم، یک توییت ایلان ماسک یا بیانیه‌ای از یکی از رهبران جهان می‌تواند به افزایش یا کاهش ناگهانی ارزش آن منجر شود.

دمیتری میشونین، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت پیمانکاری هوشمند هش‌اکس (HashEx) می‌گوید: «رمزارز قواعد خودش را دارد؛ زیرا روند رشدش به رویدادهای کلان اقتصادی محدود نمی‌شود.»

«برانگیخته شدن احساسات سرمایه‌گذاران که هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد، می‌تواند به افزایش دوباره ارزش آن منجر شود.»


همچنین بنت عقیده دارد محدوده ۳۶ تا ۳۸ هزار دلار برای بیت‌کوین حمایت محسوب می‌شود و ریزش از این محدوده احتمال روند نزولی را بیشتر می‌کند. همچنین عقیده دارد محدوده‌های ۴۰ تا ۴۲ هزار دلار محدوده مقاومتی برای بیت‌کوین محسوب می‌شود و تثبیت بالای این قیمت احتمال رشد ۴۰ درصد بیت‌کوین را فراهم می‌کند.


بنت می‌گوید: مقاومت‌های بعدی بیت‌کوین بعد از تثبیت بالای ۴۲ هزار دلار، بین ۵۰ تا ۵۳ هزار دلار است.

این تحلیلگر عقیده دارد احتمالا بیت‌کوین مقاومت ۴۲ هزار دلار را پشت سر می‌گذارد و تا ۵۰ هزار دلار رشد می‌کند.

 احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز، درخصوص وضعیت بازار سرمایه می‌گوید: بورس بلد نیست در نقاط تعادلی معامله کند.

وی توضیح می‌دهد: بازار دنبال بهانه بود که از حالت تعادلی خارج شود. در اکثر موارد زمانی که معاملات به تعادل می‌رسد وزنه فروش و نزول سنگین‌تر می‌شود.

 این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: حقوقی‌ها چند روزی از بازار حمایت کردند و شاخص در محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی نوسان کرد. اما در ادامه مسیر فشار فروش افزایش پیدا کرد و نزولی شد.

اشتیاقی اظهار می‌کند: کاهش قیمت دلار بهانه‌ای بود تا بورس از حالت تعادلی خارج و وارد محدوده نزولی شود.

وی با اشاره به افزایش نوسان‌گیری می‌گوید: در حال حاضر نقدینگی در بازار کم است و اغلب نوسان‌گیرها برای کسب سود بیشتر معامله می‌کنند.

 

پیش‌بینی قیمت طلا در شب عید


نایب رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا در پیش‌بینی بازار شب عید می‌گوید: امسال در بازار شب عید دو عامل را پیش‌‌رو داریم که می‌تواند بازار طلا را با شرایط خاصی مواجه ‌کند؛ نخستین عامل خیزش موج ششم کروناست که می‌تواند رفت وآمدها و مراسم مناسبتی را با محدودیت مواجه ‌کند و بحث دوم تأثیر مذاکرات است.

نگاهی به بازارهای مختلف نشان می‌دهد مردم برای خرید همه‌چیز دست ‌نگه‌داشته‌اند و این انتظار، تمام بازارها را در رکود نگه داشته است. در هفته‌های گذشته قیمت طلا و سکه نزولی بوده و محدوده کنونی قیمت فلز زرد همان است که کارشناسان آن را محدوده تثبیت می‌دانند اما در چنین شرایطی هم تمایلی برای خرید وجود ندارد و ترس از زیان پس از افت شدید قیمت‌ها، حتی خریدهای مناسبتی طلا و سکه را هم به صفر رسانده است.

اما کاهش شدید قیمت‌ها تا چه حد امکان تحقق دارد؟

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است کاهش قیمت طلا تحت‌تأثیر توافق احتمالی، محتمل اما محدود است و حتی درصورت توافق نیز نباید انتظار افت شدید قیمت‌ها را داشته باشیم.

کشتی‌آرای با بیان اینکه اتفاق شگفت‌انگیزی در قیمت‌ها رخ نخواهد داد، ادامه می‌دهد: شاخص‌های اقتصادی حکم می‌کند با توجه به قیمت دلار در بودجه۱۴۰۱، اگر توافقی هم حاصل شود باز تغییرات قیمت طلا و ارز از حد مشخصی فراتر نرود./

تجارت نیوز، آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5e4
اخبار مرتبط
رئیس کل بانک مرکزی گفت: رمز ریال توسط بانک مرکزی منتشر می‌شود و افراد اسکناس ریال خود را تحویل بانک مرکزی می‌دهند و رمز ریال تحویل می‌گیرند.
رئیس سازمان بورس تا پایان سال قرار است رمز ارزهایی در داخل کشور تولید می‌شوند در قالب صندوق سرمایه گذاری معامله شوند.
به اعتقاد کارشناس ارشد بورس، معیارهای زنجیره‌ای نشان می‌دهد با وجود ترس حاکم در بازار بیت‌کوین در روندی نزولی ندارد؛ در حالی که فرصتی برای خرید است.
همچنانکه بیت کوین به زمستان رمزارزی در حال کوچ است، یک نشریه خارجی قیمت بیت‌کوین را تا پایان سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی و احتمالات مثبتی را بیان کرده است.
در حالی که بانک مرکزی هنوز درباره «رمزریال» و قابلیت تبدیل آن به ارزهای دیگر جزییاتی منتشر نکرده است، از همگانی شدن رمزریال خبر داده است.
در آستانه نگرانی ها از ادامه «زمستان رمزارزی»، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا غول فست‌فود جهان را برای پذیرش رمزارز تحت فشار قرار داد و اعلام کرد اگر مک‌دونالد دوج‌کوین را به عنوان ارز پرداخت بپذیرد، در تلویزیون از خوراکی‌های مک‌دونالد می‌خورد!
در حالی که ریزش قیمت رمز ارزها را می‌توان به عواملی مانند کاهش عملیات رمزارزی در قزاقستان و نگرانی از ممنوعیت کامل رمزارزها در روسیه نسبت داد، نگرانی‌ها از وقوع پدیده‌ای موسوم به «زمستان رمزارزی» دامن زده است و برخی تحلیلگران هشدار داده‌اند که شاید سال‌ها طول بکشد تا بیت‌کوین و سایر رمزارزها کاملا از این ورطه بیرون بیایند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید